Powrót do DESA.PL
523 of Liczba obiektów: 28
523
Kazz Sasaguchi (1962) | "Portrait (May)", 2007
Estymacja:
12,000 zł - 18,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Grażyna Kulczyk Collection. Odkrycia
Artysta
Kazz Sasaguchi (1962)
Wymiary
56 x 48,5 x 6,2 cm (wymiary oprawy)
Opis
akryl/płótno, 56 x 48,5 x 6,2 cm (wymiary oprawy), sygnowany, datowany i opisany na nalepce na odwrociu: 'portrait (May) | 2007 | Kazz Sasaguchi | [sygnatura artysty]',

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.


Kazz Sasaguchi to japoński artysta współczesny, który studiował architekturę na Musashino Art University w Tokio, a także uzyskał tytuł magistra rzeźby w Chelsea College of Art and Design w Londynie. Do najbardziej rozpoznawalnych prac w jego dorobku należą instalacje składające się z dziesiątek małych czarnych kulek tak umieszczonych w przestrzeni, że tworzą wrażenie czyjejś obecności bądź odwzorowują bryłę przedmiotu. Za jedną z prac z tej serii prezentowaną w Mori Art Museum w Tokio na wystawie „Roppongi Crossing: New Visions in Contemporary Japanese Art 2004” zdobył nagrodę publiczności. Charakterystyczne dla jego twórczości są wielowymiarowość, efemeryczność, interesuje go ruch i kwestionowanie tradycyjnych schematów obrazowych. Wybrane wystawy: „Hara Documents 8, omokage -in/visible-” w Hara Museum of Contemporary Art, Tokio (2002), „Roppongi Crossing: New Visions in Contemporary Japanese Art 2004” w Mori Art Museum, Tokio (2004), „Nanjing Triennale” w Nanjing Museum, Chiny (2008), „The Power of Japanese Contemporary Sculpture”, Aki Gallery, Taipei (2012) czy „The Cosmic Eye”, Hara Museum ARC, Shibukawa (2017).

Ukazana w katalogu praca pokazywana była na wystawie pt. „Nieczytelność. Palimpsesty”, która podejmowała kwestie związane z akcentowaniem nie-komunikacyjnego aspektu pisma. Zupełnie we własny sposób uwidacznia się to w pracy japońskiego artysty Kazz Sasaguchi, w której to poszczególne słowa, grupowane w szeregi, zarysowują tytułowy Portret (May). Wyrazy i ich ciągi zarysowują kształt oczu, policzków, brodę czy usta kobiety. Artysta użył pisma do przedstawienia twarzy May nie tylko za pomocą treści, lecz również formy. Treść napisów odnosi się do kolorystyki i marek kosmetyków, jakich kobieta użyła, by wykreować swój image. Faktycznie to kosmetyki stwarzają wizerunek, z jakim kobieta się utożsamia. Aspekt nieczytelności wzmagany jest dodatkowo poprzez wyrycie napisów na pleksi, mamy przecież dodatkowo do czynienia z grą cieni, rzucanych przez napisy na zielonkawe tło. Gdy zechcemy podejść bliżej, by przyjrzeć się May z bliska, własnym cieniem zasłonimy jej efemeryczny wizerunek i uczynimy go nieczytelnym.


Description:
"Portrait (May)", 2007
acrylic/canvas, 56 x 48.5 x 6.2 cm (binding); signed, dated and described on a sticker on the reverse: 'portrait (May) | 2007 | Kazz Sasaguchi | [artist's signature]', ,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.

Technika
akryl/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na nalepce na odwrociu: 'portrait (May) | 2007 | Kazz Sasaguchi | [sygnatura artysty]'
Wystawiany
„Nieczytelność. Konteksty pisma”, Art Stations, Poznań 23.02-17.05.2022