101
Magdalena Abakanowicz (1930 - 2017) | Z cyklu "Katarakta", 2002
Estymacja:
40,000 zł - 60,000 zł
Sprzedane
40,000 zł
Aukcja na żywo
Grażyna Kulczyk Collection. Awangarda
Wymiary
73 x 73 cm
Kategoria
Opis
tusz/papier, 73 x 73 cm, sygnowany, datowany i opisany u dołu: 'M. Abakanowicz 2002 | Z CYKLU KATARAKTA',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Sztuka to ludzka ekspresja. Sztuka to także doświadczenie. Zmienia się życie, a zatem zmieniać się może również sztuka, twórczość Magdaleny Abakanowicz zaś sprawia, że oddech życia staje się w sztuce odczuwalny. Jej prace pozwalają nam uzyskać wgląd w nasze własne wnętrze, a zarazem spojrzeć na zewnątrz, wyobrazić sobie samych siebie w szerszej społecznej całości; zachęcają do kontemplacji przestrzeni doświadczenia. I co najistotniejsze, sztuka ta ponagla do pozytywnej przemiany”.
Mary Jane Jacob, Gdy monolog staje się dialogiem, [w:] Magdalena Abakanowicz, Cysterna, katalog wystawy, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008, s. 19
Magdalena Abakanowicz studiowała w latach 1950-54 na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Uprawiała rzeźbę. Pierwsze prace, które przyniosły jej międzynarodową sławę to monumentalne, przestrzenne gobeliny o reliefowej fakturze Abakany. Rzeźby artystki wykonane są w wielu technikach i różnych materiałach: ceramika, drewno, brąz, plastik - zarówno figuratywne, jak i niefiguratywne. Wykonała i zrealizowała wiele projektów dla miejsc publicznych i muzeów. W latach 1965-90 wykładała w poznańskiej ASP. Jest autorką erudycyjnych esejów poświęconych sztuce, mitologii, religii. W roku 1965 otrzymała nagrodę Grand Prix na Biennale Sao Paulo. Przez krytykę światową zaliczana do ścisłej czołówki artystów XX wieku.
Description:
From the series "Cataract", 2002
ink/paper, 73 x 73 cm; signed, dated and described at the bottom: 'M. Abakanowicz 2002 | Z CYKLU KATARAKTA', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Sztuka to ludzka ekspresja. Sztuka to także doświadczenie. Zmienia się życie, a zatem zmieniać się może również sztuka, twórczość Magdaleny Abakanowicz zaś sprawia, że oddech życia staje się w sztuce odczuwalny. Jej prace pozwalają nam uzyskać wgląd w nasze własne wnętrze, a zarazem spojrzeć na zewnątrz, wyobrazić sobie samych siebie w szerszej społecznej całości; zachęcają do kontemplacji przestrzeni doświadczenia. I co najistotniejsze, sztuka ta ponagla do pozytywnej przemiany”.
Mary Jane Jacob, Gdy monolog staje się dialogiem, [w:] Magdalena Abakanowicz, Cysterna, katalog wystawy, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008, s. 19
Magdalena Abakanowicz studiowała w latach 1950-54 na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Uprawiała rzeźbę. Pierwsze prace, które przyniosły jej międzynarodową sławę to monumentalne, przestrzenne gobeliny o reliefowej fakturze Abakany. Rzeźby artystki wykonane są w wielu technikach i różnych materiałach: ceramika, drewno, brąz, plastik - zarówno figuratywne, jak i niefiguratywne. Wykonała i zrealizowała wiele projektów dla miejsc publicznych i muzeów. W latach 1965-90 wykładała w poznańskiej ASP. Jest autorką erudycyjnych esejów poświęconych sztuce, mitologii, religii. W roku 1965 otrzymała nagrodę Grand Prix na Biennale Sao Paulo. Przez krytykę światową zaliczana do ścisłej czołówki artystów XX wieku.
Description:
From the series "Cataract", 2002
ink/paper, 73 x 73 cm; signed, dated and described at the bottom: 'M. Abakanowicz 2002 | Z CYKLU KATARAKTA', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
tusz/papier
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany u dołu: 'M. Abakanowicz 2002 | Z CYKLU KATARAKTA'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
„Dla każdego gestu inny aktor", Art Stations, Poznań, 17.01-4.05.2014