68
Zygmunt Józef Menkes | "Młodość" (Chłopiec z gołębiami)
Estymacja:
130,000 zł - 190,000 zł
Sprzedane
110,000 zł
Aukcja na żywo
Classic Blue
Wymiary
127 x 76,5 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 127 x 76,5 cm, sygnowany p.d.: 'Menkes', na odwrociu papierowa nalepka galeryjna z opisem: 'ARTIST SIGMUND MENKES | TITLE Youthful (Boy with Doves) | MEDIUM oil | No 1590'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Chłopiec z gołębiami" to kontaminacja indywidualnych cech warsztatu stosunek do życia) mogą tylko prowadzić artystę do stworzenia Zygmunta Menkesa, oryginalnych środków wyrazu podpartych dzieła sztuki. Bez tej harmonii jedynie laboratoryjny eksperyment lub doświadczeniem fowizmu oraz symbolicznej treści. Autor nasycił dzieło sentymentalna ilustracja jest rezultatem". Działanie na pograniczu tym, co stanowi o jakości i rozpoznawalności jego sztuki - kolorem. plastycznych konwencji wyznacza osobisty styl artysty. Należy zwrócić Kolor w twórczości Menkesa odgrywa główną rolę, a sam artysta uznawany uwagę, iż na ukształtowanie stylu artysty niewątpliwy wpływ miał jego jest za jednego z najznakomitszych kolorystów naszych czasów. kontakt i fascynacja fowizmem oraz sztuką Henri Matisse’a. Ta recepcja
Wprowadził do swojej palety zdecydowaną kolorystykę, bazując na jest doskonale widoczna w "Chłopcu z gołębiami". Wzorem swojego czerniach, czerwieniach i błękicie, a do obserwowanej wzrokowo mistrza artysta posłużył się w dużej mierze zestawieniem czystych kolorów, rzeczywistości podchodził w sposób zupełnie antynaturalistyczny spośród których dominuje błękit. Menkes świadomie wprowadził do obrazu Menkes próbował zamknąć esencję i przeżyte odczucie przedmiotów uproszczone środki wyrazu, zredukował je do dwuwymiarowej płaszczyzny w ciemnych plamach i wyrazistym rysunku. Komponowanie kolorystyczne zbudowanej jaskrawymi i kontrastowymi plamami barwnymi, których płótna przez Menkesa przybierało różnorodne oblicza, ponieważ artysta głównym zadaniem jest przedstawienie jakości emocjonalnej. Nie bez posiadał zdolność do operowania zmysłową ciepłą barwą, a także żywą powodu Menkes zastosował pewne przeskalowanie postaci, obudował plamą, która nakładana była przez artystę szpachlą. Nadaje to jego dziełom ją konturem, zmiękczył prawa perspektywy - to ukłon w stronę korzenia silnego efektu spontaniczności, a jednocześnie przepychu. Oglądając fowizmu, z jakiego wyrosła jego dojrzała sztuka. Warto odnotować fakt, uważnie jego obrazy, można zauważyć, że pod ową zewnętrzną szorstkością iż "Chłopiec z gołębiami" w pewien sposób nawiązuje do jednej z prac kryje się szczególna wrażliwość, ponieważ jego płótna składają się z Matisse’a - "Ikar"; Matisse w oszczędnych środkach plastycznych ukazał Ikara niezliczonej ilości prawie niedostrzegalnych dotknięć pędzla. Wielką siłą jako czarną postać spadającą na tle błękitnego nieba. "Chłopiec z gołębiami" malarstwa Menkesa jest operowanie linią na pograniczu abstrakcji. Menkes jest próbą artystycznej interpretacji symbolu wolności. Menkes podparł się doskonale potrafi zorganizować proces percepcji widza, który w pozornie symboliką otwartej klatki, z której ulatuje gołąb, a także zakomponowaniem rozbitych i nielogicznych pociągnięciach pędzla dostrzega konkretny głównej figury, która w ufnym geście otwiera ramiona ku niebu; znaczenie ma treściowo przekaz. Sam Menkes mówił: "Zawsze wierzyłem w to, że jedynie również fakt, iż postać ma na sobie coś na kształt białej tuniki, a otacza harmonia między abstrakcyjnymi wartościami języka plastycznego oraz ją nieograniczona przestrzeń błękitnego nieba stanowiąca nie tylko wewnętrzny i bezpośredni kontakt z życiem i naturą (jak też osobisty o swobodzie, ale także o symbolicznym miejscu bytowania Boga.
Studiował w Szkole Przemysłowej we Lwowie, następnie w krakowskiej ASP. Uczył się także w pracowni Alexandra Archipenki w Berlinie. W 1923 wyjechał do Paryża, gdzie wszedł w krąg malarzy Ecole de Paris. Wystawiał na paryskich Salonach: Jesiennym, Niezależnych, Tuileries. Związany był z życiem artystycznym w Polsce. Należał do ugrupowania Nowa Generacja, był członkiem Zrzeszenia Artystów Plastyków Zwornik. Malował pejzaże, kompozycje figuralne, akty, portrety, martwe natury, sceny z życia Żydów. Poza malarstwem olejnym, tworzył również gwasze, akwarele i rysunki.
Description:
'Youthfulness (Boy with the pigeons)'
oil/canvas, 127 x 76.5 cm; signed lower right: 'Menkes', on the reverse paper label with a description of the work: 'ARTIST SIGMUND MENKES | TITLE Youthful (Boy with Doves) | MEDIUM oil | No 1590'
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Chłopiec z gołębiami" to kontaminacja indywidualnych cech warsztatu stosunek do życia) mogą tylko prowadzić artystę do stworzenia Zygmunta Menkesa, oryginalnych środków wyrazu podpartych dzieła sztuki. Bez tej harmonii jedynie laboratoryjny eksperyment lub doświadczeniem fowizmu oraz symbolicznej treści. Autor nasycił dzieło sentymentalna ilustracja jest rezultatem". Działanie na pograniczu tym, co stanowi o jakości i rozpoznawalności jego sztuki - kolorem. plastycznych konwencji wyznacza osobisty styl artysty. Należy zwrócić Kolor w twórczości Menkesa odgrywa główną rolę, a sam artysta uznawany uwagę, iż na ukształtowanie stylu artysty niewątpliwy wpływ miał jego jest za jednego z najznakomitszych kolorystów naszych czasów. kontakt i fascynacja fowizmem oraz sztuką Henri Matisse’a. Ta recepcja
Wprowadził do swojej palety zdecydowaną kolorystykę, bazując na jest doskonale widoczna w "Chłopcu z gołębiami". Wzorem swojego czerniach, czerwieniach i błękicie, a do obserwowanej wzrokowo mistrza artysta posłużył się w dużej mierze zestawieniem czystych kolorów, rzeczywistości podchodził w sposób zupełnie antynaturalistyczny spośród których dominuje błękit. Menkes świadomie wprowadził do obrazu Menkes próbował zamknąć esencję i przeżyte odczucie przedmiotów uproszczone środki wyrazu, zredukował je do dwuwymiarowej płaszczyzny w ciemnych plamach i wyrazistym rysunku. Komponowanie kolorystyczne zbudowanej jaskrawymi i kontrastowymi plamami barwnymi, których płótna przez Menkesa przybierało różnorodne oblicza, ponieważ artysta głównym zadaniem jest przedstawienie jakości emocjonalnej. Nie bez posiadał zdolność do operowania zmysłową ciepłą barwą, a także żywą powodu Menkes zastosował pewne przeskalowanie postaci, obudował plamą, która nakładana była przez artystę szpachlą. Nadaje to jego dziełom ją konturem, zmiękczył prawa perspektywy - to ukłon w stronę korzenia silnego efektu spontaniczności, a jednocześnie przepychu. Oglądając fowizmu, z jakiego wyrosła jego dojrzała sztuka. Warto odnotować fakt, uważnie jego obrazy, można zauważyć, że pod ową zewnętrzną szorstkością iż "Chłopiec z gołębiami" w pewien sposób nawiązuje do jednej z prac kryje się szczególna wrażliwość, ponieważ jego płótna składają się z Matisse’a - "Ikar"; Matisse w oszczędnych środkach plastycznych ukazał Ikara niezliczonej ilości prawie niedostrzegalnych dotknięć pędzla. Wielką siłą jako czarną postać spadającą na tle błękitnego nieba. "Chłopiec z gołębiami" malarstwa Menkesa jest operowanie linią na pograniczu abstrakcji. Menkes jest próbą artystycznej interpretacji symbolu wolności. Menkes podparł się doskonale potrafi zorganizować proces percepcji widza, który w pozornie symboliką otwartej klatki, z której ulatuje gołąb, a także zakomponowaniem rozbitych i nielogicznych pociągnięciach pędzla dostrzega konkretny głównej figury, która w ufnym geście otwiera ramiona ku niebu; znaczenie ma treściowo przekaz. Sam Menkes mówił: "Zawsze wierzyłem w to, że jedynie również fakt, iż postać ma na sobie coś na kształt białej tuniki, a otacza harmonia między abstrakcyjnymi wartościami języka plastycznego oraz ją nieograniczona przestrzeń błękitnego nieba stanowiąca nie tylko wewnętrzny i bezpośredni kontakt z życiem i naturą (jak też osobisty o swobodzie, ale także o symbolicznym miejscu bytowania Boga.
Studiował w Szkole Przemysłowej we Lwowie, następnie w krakowskiej ASP. Uczył się także w pracowni Alexandra Archipenki w Berlinie. W 1923 wyjechał do Paryża, gdzie wszedł w krąg malarzy Ecole de Paris. Wystawiał na paryskich Salonach: Jesiennym, Niezależnych, Tuileries. Związany był z życiem artystycznym w Polsce. Należał do ugrupowania Nowa Generacja, był członkiem Zrzeszenia Artystów Plastyków Zwornik. Malował pejzaże, kompozycje figuralne, akty, portrety, martwe natury, sceny z życia Żydów. Poza malarstwem olejnym, tworzył również gwasze, akwarele i rysunki.
Description:
'Youthfulness (Boy with the pigeons)'
oil/canvas, 127 x 76.5 cm; signed lower right: 'Menkes', on the reverse paper label with a description of the work: 'ARTIST SIGMUND MENKES | TITLE Youthful (Boy with Doves) | MEDIUM oil | No 1590'
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'Menkes'
Proweniencja
0
Literatura
porównaj: Sigmund Menkes 1896 - 1986. Riverdale, Nowy Jork, 1933, poz. 87 (nlb.)
Wystawiany
0