33
Zofia Matuszczyk-Cygańska | "Ogień", lata 60. XX w.
Estymacja:
5,000 zł - 8,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Polska Szkoła Tkaniny
Wymiary
94 x 63,5 cm
Opis
haft, kilim/wełna, osnowa lniana, wiskoza, 94 x 63,5 cm, na odwrociu autorska naszywka z odręcznym opisem pracy: 'ZOFIA MATUSZCZYK-CYGAŃSKA | [dane adresowe] | "OGIEŃ" [nieczytelne]'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W roku 1933 rozpoczęła studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim, lecz po roku studiów przeniosła się na Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie do Edwarda Kokoszki, a następnie do Mieczysława Kotarbińskiego. Po wojnie studiowała pod kierunkiem Felicjana Szczęsnego Kowarskiego. Po uzyskaniu dyplomu rozpoczęła współpracę ze spółdzielnią „Ład”, dla której projektowała tkaniny. Projektowane przez nią tkaniny znajdują się m.in. w salach Pałacu Kultury i Nauki, Grand Hotelu i Filharmonii Narodowej. W latach 1950-1954 pełniła obowiązki kierownika artystycznego „Ładu”. Zajmowała się też pracą pedagogiczną. Prace artystki znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Sztuk Pięknych im. Puszkina w Moskwie, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie, Muzeum Sportu w Pradze.
Description:
"Fire", lata 60. XX w.
embroidery, kilim/wool, wiskoza, 94 x 63.5 cm; on the reverse author's stripe with the description of the artwork: 'ZOFIA MATUSZCZYK-CYGANSKA | [...] | "OGIEN" [...]', na odwrociu autorska naszywka z odrecznym opisem pracy: 'ZOFIA MATUSZCZYK-CYGANSKA | [dane adresowe] | "OGIEN" [nieczytelne]',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W roku 1933 rozpoczęła studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim, lecz po roku studiów przeniosła się na Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie do Edwarda Kokoszki, a następnie do Mieczysława Kotarbińskiego. Po wojnie studiowała pod kierunkiem Felicjana Szczęsnego Kowarskiego. Po uzyskaniu dyplomu rozpoczęła współpracę ze spółdzielnią „Ład”, dla której projektowała tkaniny. Projektowane przez nią tkaniny znajdują się m.in. w salach Pałacu Kultury i Nauki, Grand Hotelu i Filharmonii Narodowej. W latach 1950-1954 pełniła obowiązki kierownika artystycznego „Ładu”. Zajmowała się też pracą pedagogiczną. Prace artystki znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Sztuk Pięknych im. Puszkina w Moskwie, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie, Muzeum Sportu w Pradze.
Description:
"Fire", lata 60. XX w.
embroidery, kilim/wool, wiskoza, 94 x 63.5 cm; on the reverse author's stripe with the description of the artwork: 'ZOFIA MATUSZCZYK-CYGANSKA | [...] | "OGIEN" [...]', na odwrociu autorska naszywka z odrecznym opisem pracy: 'ZOFIA MATUSZCZYK-CYGANSKA | [dane adresowe] | "OGIEN" [nieczytelne]',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
haft, kilim/wełna, osnowa lniana, wiskoza
Proweniencja
kolekcja Ireny Huml