32
Antoni Kozakiewicz (1841 - 1929) | Spłoszone konie, 1885
Estymacja:
80,000 zł - 100,000 zł
Cena wywoławcza:
70,000 zł
Aukcja na żywo
Art Outlet. Sztuka Dawna
Artysta
Antoni Kozakiewicz (1841 - 1929)
Wymiary
77 x 114 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 77 x 114 cm, sygnowany, datowany i opisany p.d.: 'AKozakiewicz | 18 München 85.', na krośnie malarskim notatki ramiarskie oraz dwie papierowe nalepki pracowni ramiarskiej
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Antoni Kozakiewicz swoje artystyczne wykształcenie zdobywał w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, w latach 1857-66 pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza oraz Feliksa Szynalewskiego. Jego pierwszym, istotnym zleceniem była realizacja polichromii na sklepieniu Kościoła Misjonarzy w Stradomiu (wówczas pod Krakowem), gdzie współtworzył ten projekt między innymi z Aleksandrem Kotsisem. W 1863 roku, podczas powstania styczniowego, wraz ze swym bratem Piotrem – rzeźbiarzem – dołączył do bojowników. Niestety został schwytany przez oddziały rosyjskie i trafił do niewoli. Pod koniec lat 60. kontynuował naukę na Akademii Wiedeńskiej u Eduarda von Engertha. W 1870 odbył podróż po Austrii oraz Alpach wraz ze swoim przyjacielem, Kotsisem. W Monachium otworzył swoją reprezentacyjną pracownię malarską wraz z Franciszkiem Streittem, którą odwiedził bawarski książę Luitpold Wittelsbach. Był członkiem Monachijskiego Towarzystwa Sztuk Pięknych, aktywnie uczestniczył w życiu polskiej kolonii artystycznej nad Izarą skoncentrowanej wokół osoby Józefa Brandta.
Artysta regularnie odwiedzał kraj oraz często podróżował na Węgry. Wykonywał wiele zleceń dla marszandów, a jego sztuka cieszyła się wzięciem w Wielkiej Brytanii, Austrii, Francji oraz w Stanach Zjednoczonych. W 1900 roku powrócił do Polski. Początkowo mieszkał w Warszawie, a następnie w uzdrowiskowej Szczawnicy, gdzie uczył młodzież oraz zajmował się projektowaniem zabawek i scenografii teatralnych. Pod koniec życia powrócił do Krakowa. Kozakiewicz początkowo malował miejskie pejzaże, kolejno zaczął specjalizować się w przedstawieniach historycznych o zabarwieniu rodzajowym oraz scenach z powstania styczniowego. W Monachium rozpoczął malowanie scen ludowych o silnych cechach „szkoły monachijskiej”, z widokami polskiej wsi, małych miasteczek, górali, Romów czy Żydów. W jego malarstwie zauważalne są także wpływy późnego biedermeieru.
Studiował w latach 1857 - 1866 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem W. Łuszczkiewicza i F. Szynalewskiego. Od 1868 kształcił się w Akademii wiedeńskiej. W latach 1871 - 1900 mieszkał w Monachium, a po powrocie do kraju w Warszawie i w Szczawnicy. Malował realistyczne sceny rodzajowe, portrety, pejzaże, obrazy o treściach historycznych, motywy z powstania styczniowego- w którym brał udział. Odznaczony medalami na wystawach, m. in. w Wiedniu, Monachium i Berlinie. Bardzo popularny w Niemczech, Austrii, Stanach Zjednoczonych i Anglii.
Description:
Startled horses, 1885
oil/canvas, 77 x 114 cm; signed, dated and described lower right: 'AKozakiewicz | 18 München 85.', on the stretcher framing notes and two paper labels of the framing studio,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Antoni Kozakiewicz swoje artystyczne wykształcenie zdobywał w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, w latach 1857-66 pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza oraz Feliksa Szynalewskiego. Jego pierwszym, istotnym zleceniem była realizacja polichromii na sklepieniu Kościoła Misjonarzy w Stradomiu (wówczas pod Krakowem), gdzie współtworzył ten projekt między innymi z Aleksandrem Kotsisem. W 1863 roku, podczas powstania styczniowego, wraz ze swym bratem Piotrem – rzeźbiarzem – dołączył do bojowników. Niestety został schwytany przez oddziały rosyjskie i trafił do niewoli. Pod koniec lat 60. kontynuował naukę na Akademii Wiedeńskiej u Eduarda von Engertha. W 1870 odbył podróż po Austrii oraz Alpach wraz ze swoim przyjacielem, Kotsisem. W Monachium otworzył swoją reprezentacyjną pracownię malarską wraz z Franciszkiem Streittem, którą odwiedził bawarski książę Luitpold Wittelsbach. Był członkiem Monachijskiego Towarzystwa Sztuk Pięknych, aktywnie uczestniczył w życiu polskiej kolonii artystycznej nad Izarą skoncentrowanej wokół osoby Józefa Brandta.
Artysta regularnie odwiedzał kraj oraz często podróżował na Węgry. Wykonywał wiele zleceń dla marszandów, a jego sztuka cieszyła się wzięciem w Wielkiej Brytanii, Austrii, Francji oraz w Stanach Zjednoczonych. W 1900 roku powrócił do Polski. Początkowo mieszkał w Warszawie, a następnie w uzdrowiskowej Szczawnicy, gdzie uczył młodzież oraz zajmował się projektowaniem zabawek i scenografii teatralnych. Pod koniec życia powrócił do Krakowa. Kozakiewicz początkowo malował miejskie pejzaże, kolejno zaczął specjalizować się w przedstawieniach historycznych o zabarwieniu rodzajowym oraz scenach z powstania styczniowego. W Monachium rozpoczął malowanie scen ludowych o silnych cechach „szkoły monachijskiej”, z widokami polskiej wsi, małych miasteczek, górali, Romów czy Żydów. W jego malarstwie zauważalne są także wpływy późnego biedermeieru.
Studiował w latach 1857 - 1866 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem W. Łuszczkiewicza i F. Szynalewskiego. Od 1868 kształcił się w Akademii wiedeńskiej. W latach 1871 - 1900 mieszkał w Monachium, a po powrocie do kraju w Warszawie i w Szczawnicy. Malował realistyczne sceny rodzajowe, portrety, pejzaże, obrazy o treściach historycznych, motywy z powstania styczniowego- w którym brał udział. Odznaczony medalami na wystawach, m. in. w Wiedniu, Monachium i Berlinie. Bardzo popularny w Niemczech, Austrii, Stanach Zjednoczonych i Anglii.
Description:
Startled horses, 1885
oil/canvas, 77 x 114 cm; signed, dated and described lower right: 'AKozakiewicz | 18 München 85.', on the stretcher framing notes and two paper labels of the framing studio,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany p.d.: 'AKozakiewicz | 18 München 85.'
Proweniencja
DESA Unicum, luty 2017; kolekcja prywatna, Polska
Literatura
0
Wystawiany
0