31
Tadeusz Styka | "Blondynka" ("Młoda blondynka")
Estymacja:
22,000 zł - 30,000 zł
Sprzedane
32,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie
Artysta
Tadeusz Styka (1889 - 1954)
Wymiary
66 x 50 cm
Kategoria
Opis
olej/tektura, 66 x 50 cm, sygnowany p.d.: 'TADE. STYKA.', na odwrociu olejny szkic pejzażowy, stemplowe numery inwentarzowe oraz papierowa nalepka londyńskiej pracowni ramiarskiej James Bourlet & Sons Ltd., na ramie notatki, dwie papierowe nalepki wystawowe New Burlington Gallery w Londynie oraz papierowa nalepka transportowa ze stemplem celnym
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Tadeusz Styka pochodził ze znanej rodziny artystów - malarzem byli jego ojciec Jan i brat Adam. Pierwsze lekcje rysunku i malarstwa otrzymał w pracowni swego ojca. Następnie uczył się, od roku 1900, u J.-J. Hennera i E. Carriere`a w Paryżu. Tam też mieszkał i miał swoją pracownię malarską. W roku 1929 przeprowadził się do Nowego Jorku, nadal jednak zachowując pracownię paryską. Od najmłodszych lat wystawiał swoje prace na Salonach i w galeriach paryskich oraz w Polsce, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Był uznanym portrecistą; malował znane osobistości ze świata sztuki, nauki, polityki i z kręgów arystokratycznych, m.in. portretował L. Tołstoja, I. Paderewskiego, M. Maeterlincka, S. D. Roosvelt, Polę Negri, W. Andersa, C. Flammariona. Malował także portrety, sceny rodzajowe i niekiedy kompozycje o tematyce religijnej.
Description:
"Blondynka" ("Mloda blondynka") ("Blonde")
oil/paperboard, 66 x 50 cm; signed at the bottom right: 'TADE. STYKA.', on the verso oil landscape sketch, stamped inventory numbers and a paper sticker of the London framing studio James Bourlet & Sons Ltd., on the frame there are notes, two paper exhibition stickers of the New Burlington Gallery in London and a paper transport sticker with a customs stamp,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Tadeusz Styka pochodził ze znanej rodziny artystów - malarzem byli jego ojciec Jan i brat Adam. Pierwsze lekcje rysunku i malarstwa otrzymał w pracowni swego ojca. Następnie uczył się, od roku 1900, u J.-J. Hennera i E. Carriere`a w Paryżu. Tam też mieszkał i miał swoją pracownię malarską. W roku 1929 przeprowadził się do Nowego Jorku, nadal jednak zachowując pracownię paryską. Od najmłodszych lat wystawiał swoje prace na Salonach i w galeriach paryskich oraz w Polsce, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Był uznanym portrecistą; malował znane osobistości ze świata sztuki, nauki, polityki i z kręgów arystokratycznych, m.in. portretował L. Tołstoja, I. Paderewskiego, M. Maeterlincka, S. D. Roosvelt, Polę Negri, W. Andersa, C. Flammariona. Malował także portrety, sceny rodzajowe i niekiedy kompozycje o tematyce religijnej.
Description:
"Blondynka" ("Mloda blondynka") ("Blonde")
oil/paperboard, 66 x 50 cm; signed at the bottom right: 'TADE. STYKA.', on the verso oil landscape sketch, stamped inventory numbers and a paper sticker of the London framing studio James Bourlet & Sons Ltd., on the frame there are notes, two paper exhibition stickers of the New Burlington Gallery in London and a paper transport sticker with a customs stamp,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/tektura
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'TADE. STYKA.'
Proweniencja
kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone; DESA Unicum, październik 2017; kolekcja prywatna, Polska
Literatura
Czesław Czapliński, Kolekcje sztuki polskiej w Ameryce, Warszawa-Nowy Jork 2005, s. 48 (il. jako „Blondynka”)
Wystawiany
Wystawa Tadeusza Styki (?), Toronto 1937; Contemporary French Painting & Drawings, New Burlington Gallery, Londyn, lata 30. XX w. (jako „Blonde Girl”);; Contemporary French, New Burlington Gallery, Londyn, lata 30. XX w. (jako „Jeune blonde”)