33
Michał Slezkin | "Króliczek" z cyklu "Jądro ciemności", 2016
Estymacja:
20,000 zł - 25,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Michał Slezkin (1960)
Wymiary
110 x 110 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 110 x 110 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BUNNY/HEART OF DARKNESS | OIL ON CANVAS/2016/110x110| KRÓLICZEK/JĄDRO CIEMNOŚCI | OLEJ NA PŁÓTNIE/2016 | [sygnatura autorska]',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
W 2016 roku Michał Slezkin malował cykl obrazów pod tytułem „Pop & Cover”, oddający ulubionym filmom i utworom muzycznym artysty. Obraz „Króliczek” wywodzi się z fascynacji artysty filmem „Czas Apokalipsy” w reżyserii Francisa Forda Coppoli (1979). Film był luźną ekranizacją dziewiętnastowiecznej powieści Josepha Conrada „Jądro ciemności”, której akcja została przeniesiona w realia wojny wietnamskiej. Kompozycja Slezkina odnosi się bezpośrednio do sceny występu „króliczków” Playboya, zaproszonych przez porucznika Kilgore’a (Robert Duval) dla rozrywki swoich żołnierzy. Występ roznegliżowanych kobiet rozbudził nieoczekiwane emocje wśród oglądających je mężczyzn. Zagrożone bezpośrednim atakiem dziewczyny zostały ewakuowane za pomocą wojskowego helikoptera wprost ze sceny.
Michał Slezkin (1960) studiował w latach 1982-1984 w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowniach Macieja Urbańca (projektowanie graficzne) i Teresy Pągowskiej (malarstwo). W latach dziewięćdziesiątych zajmował się reklamą. Na dobre powrócił do sztuki wystawą w Galerii Klimy Bocheńskiej w Fabryce Trzciny w 2003. Uprawia malarstwo i rzeźbę. Wielokrotnie tworzył też instalacje na bazie gry w „Państwo”, zapoczątkowanej przez swojego ojca Bohdana Slezkina w 1947 roku. Wspierał też kilkukrotnie w „Kongresie Rysowników” Pawła Althamera. Slezkin jest mistrzem mrocznych pejzaży, wanitatywnych martwych natur, sekretnych, malarskich opowieści. Jego znakiem rozpoznawczym są smoliste czernie zestawiane z brzoskwiniowymi różami i pastelowymi akcentami rozbielonego błękitu. W ostatnich latach malarstwo artysty została wielokrotnie doceniona, a jego cztery obrazy trafiły do wybitnych zbiorów publicznych malarstwa Galerii Bielskiej BWA w Bielsku-Białej.
Autor obrazów olejnych na płótnie, wielkoformatowych prac na papierach oraz rysunków w formie dzienników, a także instalacji, rzeźb i obiektów przestrzennych. Tworzy również projekty konceptualne oraz instalacje z wykorzystaniem rzeczywistości realnej i nierealnej. Zaznaczył się z nietypowym projektem na pamięci „Państwo”, opartym o grę, którą jako nastolatek współtworzył z ojcem i grupą znajomych, w 2009 roku reaktywował i zaczął sukcesywnie rozbudowywać. Studia na warszawskiej ASP ukończył dyplomem z grafiki i plakatu w pracowni Macieja Urbańca.
Description:
"Bunny" from series "Heart of Darkness", 2016
oil/canvas, 110 x 110 cm; signed, dated and described on the reverse: 'BUNNY/HEART OF DARKNESS | OIL ON CANVAS/2016/110x110| KROLICZEK/JADRO CIEMNOSCI | OLEJ NA PLOTNIE/2016 | [sygnatura autorska]', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
W 2016 roku Michał Slezkin malował cykl obrazów pod tytułem „Pop & Cover”, oddający ulubionym filmom i utworom muzycznym artysty. Obraz „Króliczek” wywodzi się z fascynacji artysty filmem „Czas Apokalipsy” w reżyserii Francisa Forda Coppoli (1979). Film był luźną ekranizacją dziewiętnastowiecznej powieści Josepha Conrada „Jądro ciemności”, której akcja została przeniesiona w realia wojny wietnamskiej. Kompozycja Slezkina odnosi się bezpośrednio do sceny występu „króliczków” Playboya, zaproszonych przez porucznika Kilgore’a (Robert Duval) dla rozrywki swoich żołnierzy. Występ roznegliżowanych kobiet rozbudził nieoczekiwane emocje wśród oglądających je mężczyzn. Zagrożone bezpośrednim atakiem dziewczyny zostały ewakuowane za pomocą wojskowego helikoptera wprost ze sceny.
Michał Slezkin (1960) studiował w latach 1982-1984 w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowniach Macieja Urbańca (projektowanie graficzne) i Teresy Pągowskiej (malarstwo). W latach dziewięćdziesiątych zajmował się reklamą. Na dobre powrócił do sztuki wystawą w Galerii Klimy Bocheńskiej w Fabryce Trzciny w 2003. Uprawia malarstwo i rzeźbę. Wielokrotnie tworzył też instalacje na bazie gry w „Państwo”, zapoczątkowanej przez swojego ojca Bohdana Slezkina w 1947 roku. Wspierał też kilkukrotnie w „Kongresie Rysowników” Pawła Althamera. Slezkin jest mistrzem mrocznych pejzaży, wanitatywnych martwych natur, sekretnych, malarskich opowieści. Jego znakiem rozpoznawczym są smoliste czernie zestawiane z brzoskwiniowymi różami i pastelowymi akcentami rozbielonego błękitu. W ostatnich latach malarstwo artysty została wielokrotnie doceniona, a jego cztery obrazy trafiły do wybitnych zbiorów publicznych malarstwa Galerii Bielskiej BWA w Bielsku-Białej.
Autor obrazów olejnych na płótnie, wielkoformatowych prac na papierach oraz rysunków w formie dzienników, a także instalacji, rzeźb i obiektów przestrzennych. Tworzy również projekty konceptualne oraz instalacje z wykorzystaniem rzeczywistości realnej i nierealnej. Zaznaczył się z nietypowym projektem na pamięci „Państwo”, opartym o grę, którą jako nastolatek współtworzył z ojcem i grupą znajomych, w 2009 roku reaktywował i zaczął sukcesywnie rozbudowywać. Studia na warszawskiej ASP ukończył dyplomem z grafiki i plakatu w pracowni Macieja Urbańca.
Description:
"Bunny" from series "Heart of Darkness", 2016
oil/canvas, 110 x 110 cm; signed, dated and described on the reverse: 'BUNNY/HEART OF DARKNESS | OIL ON CANVAS/2016/110x110| KROLICZEK/JADRO CIEMNOSCI | OLEJ NA PLOTNIE/2016 | [sygnatura autorska]', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BUNNY/HEART OF DARKNESS | OIL ON CANVAS/2016/110x110| KRÓLICZEK/JĄDRO CIEMNOŚCI | OLEJ NA PŁÓTNIE/2016 | [sygnatura autorska]'