3
Adam Rzepecki | "Projekt pomnika Ojca-Polaka", 1981
Estymacja:
25,000 zł - 35,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Łódź Kaliska. Klasycy absurdu
Artysta
Adam Rzepecki (1950)
Wymiary
40 x 30 cm
Kategoria
Opis
vintage print, odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 40 x 30 cm, sygnowany na odwrociu oprawy: 'Adam Rzepecki', datowany i opisany na odwrociu: 'ŁÓDŹ KALISKA | KATALOG KEHLA | NR 0066051104 | DATA WPISU 5.11 2004 | DATA POWSTANIA PRACY 1981 | TYTUŁ PROJEKT POMNIKA OJCA POLAKA'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Adam Rzepecki w swojej twórczości często poddawał dekonstrukcji społeczne i artystyczne schematy, co doskonale obrazuje jego ikoniczna fotografia. Przedstawia ona artystę ubranego jedynie w spodenki, siedzącego na krześle i trzymającego przy piersi niemowlę – swoją córkę Joasię. Rzepecki celowo nadał tej scenie nowe znaczenie, wpisując ją w „Projekt Pomnika Ojca Polaka”, który później stał się częścią cyklu „Sztuka męska i inna”. Praca ta to wyraźny sprzeciw wobec narzucanych przez społeczeństwo ról płciowych i stereotypów związanych z ojcostwem. Włączenie słowa „inna” w tytule cyklu podkreśla anarchistyczną postawę Rzepeckiego, który konsekwentnie kwestionował normy uznawane za opresyjne. Gest karmienia dziecka– zwykle przypisywany matkom – staje się symbolicznym aktem rozbijającym granice płci i kulturowych oczekiwań. To fotografia, która poprzez prostą scenę niesie głębokie przesłanie o wolności i redefinicji ról społecznych.
Description:
"Project of the Father Pole Memeorial", 1981
vintage print, gelatin-silver print/baryta paper, 40 x 30 cm; signed on the reverse of frame: 'Adam Rzepecki', signed and described on the reverse: 'LODz KALISKA | KATALOG KEHLA | NR 0066051104 | DATA WPISU 5.11 2004 | DATA POWSTANIA PRACY 1981 | TYTUL PROJEKT POMNIKA OJCA POLAKA',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Adam Rzepecki w swojej twórczości często poddawał dekonstrukcji społeczne i artystyczne schematy, co doskonale obrazuje jego ikoniczna fotografia. Przedstawia ona artystę ubranego jedynie w spodenki, siedzącego na krześle i trzymającego przy piersi niemowlę – swoją córkę Joasię. Rzepecki celowo nadał tej scenie nowe znaczenie, wpisując ją w „Projekt Pomnika Ojca Polaka”, który później stał się częścią cyklu „Sztuka męska i inna”. Praca ta to wyraźny sprzeciw wobec narzucanych przez społeczeństwo ról płciowych i stereotypów związanych z ojcostwem. Włączenie słowa „inna” w tytule cyklu podkreśla anarchistyczną postawę Rzepeckiego, który konsekwentnie kwestionował normy uznawane za opresyjne. Gest karmienia dziecka– zwykle przypisywany matkom – staje się symbolicznym aktem rozbijającym granice płci i kulturowych oczekiwań. To fotografia, która poprzez prostą scenę niesie głębokie przesłanie o wolności i redefinicji ról społecznych.
Description:
"Project of the Father Pole Memeorial", 1981
vintage print, gelatin-silver print/baryta paper, 40 x 30 cm; signed on the reverse of frame: 'Adam Rzepecki', signed and described on the reverse: 'LODz KALISKA | KATALOG KEHLA | NR 0066051104 | DATA WPISU 5.11 2004 | DATA POWSTANIA PRACY 1981 | TYTUL PROJEKT POMNIKA OJCA POLAKA',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
vintage print, odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy
Sygnatura
sygnowany na odwrociu oprawy: 'Adam Rzepecki'