30
Ignacy Zygmuntowicz | Powrót z polowania
Estymacja:
50,000 zł - 60,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Art Outlet. Sztuka Dawna
Wymiary
150 x 200 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 150 x 200 cm, sygnowany p.d.: 'I. Zygmuntowicz',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Ignacy Zygmuntowicz to malarz, który budzi zaciekawienie swą zagadkowym pochodzeniem. Utożsamiany jest bowiem z Czesławem Wasilewskim, którego biografia jest podobnie niejednoznaczna dla historyków sztuki. Artysta prawdopodobnie począwszy od lat 30. XX wieku wymiennie sygnował swoje dzieła, wówczas używał pseudonimu Ignacego Zygmuntowicza. Wiadomo, że działał w Warszawie, uczęszczał na studia od 1911 w Szkole Sztuk Pięknych. Tam brał udział w wystawach w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w latach 20., a także w pozostałych polskich miastach, w Lublinie, Katowicach, Częstochowie, Gdyni, Kaliszu. Przenosił na swoje płótna założenia malarskie twórców akademii monachijskiej (inspirował się dziełami Józefa Chełmońskiego, Józefa Brandta oraz Alfreda Wierusza-Kowalskiego) oraz fantastycznie nawiązywał do twórczości Wojciecha Kossaka. Wyróżniało go odmienne, niemal werystyczne podejście do natury. Prezentował sugestywne iluzje rzeczywistości. Do jego najefektywniejszych scen należą zaprzęgi, sanny, sceny batalistyczne, zimowe pejzaże oraz sceny z polowań. Obecnie jego prace można podziwiać w zbiorach muzeum Narodowego w Warszawie, w muzeach w Łańcucie, Lesznie oraz w Łodzi.
Artysta działał w Warszawie, utożsamiany jest czasem z Czesławem Wasilewskim. Najczęściej malował efektowne zaprzęgi, sanny, sceny batalistyczne, zimowe pejzaże, sceny z polowań. Wykorzystywał z talentem malarskie osiągnięcia polskich malarzy uczących się w monachijskiej akademii oraz zręcznie nawiązywał do stylu malarskiego Wojciecha Kossaka. Równocześnie w wielu swoich kompozycjach prezentował trochę odmienne, niemal werystyczne podejście do natury, tworząc sugestywne iluzje rzeczywistości. Brał udział w wystawach w Lublinie w 1922 roku, w Warszawie, w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w latach 20., a także w wielu wystawach ukazujących dorobek polskich malarzy w różnych miastach (na przykład w Katowicach, Częstochowie, Gdyni, Kaliszu). Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, w muzeach w Łańcucie, Lesznie i Łodzi.
Description:
Back from the hunt
oil/canvas, 150 x 200 cm; signed at the bottom right: 'I. Zygmuntowicz', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Ignacy Zygmuntowicz to malarz, który budzi zaciekawienie swą zagadkowym pochodzeniem. Utożsamiany jest bowiem z Czesławem Wasilewskim, którego biografia jest podobnie niejednoznaczna dla historyków sztuki. Artysta prawdopodobnie począwszy od lat 30. XX wieku wymiennie sygnował swoje dzieła, wówczas używał pseudonimu Ignacego Zygmuntowicza. Wiadomo, że działał w Warszawie, uczęszczał na studia od 1911 w Szkole Sztuk Pięknych. Tam brał udział w wystawach w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w latach 20., a także w pozostałych polskich miastach, w Lublinie, Katowicach, Częstochowie, Gdyni, Kaliszu. Przenosił na swoje płótna założenia malarskie twórców akademii monachijskiej (inspirował się dziełami Józefa Chełmońskiego, Józefa Brandta oraz Alfreda Wierusza-Kowalskiego) oraz fantastycznie nawiązywał do twórczości Wojciecha Kossaka. Wyróżniało go odmienne, niemal werystyczne podejście do natury. Prezentował sugestywne iluzje rzeczywistości. Do jego najefektywniejszych scen należą zaprzęgi, sanny, sceny batalistyczne, zimowe pejzaże oraz sceny z polowań. Obecnie jego prace można podziwiać w zbiorach muzeum Narodowego w Warszawie, w muzeach w Łańcucie, Lesznie oraz w Łodzi.
Artysta działał w Warszawie, utożsamiany jest czasem z Czesławem Wasilewskim. Najczęściej malował efektowne zaprzęgi, sanny, sceny batalistyczne, zimowe pejzaże, sceny z polowań. Wykorzystywał z talentem malarskie osiągnięcia polskich malarzy uczących się w monachijskiej akademii oraz zręcznie nawiązywał do stylu malarskiego Wojciecha Kossaka. Równocześnie w wielu swoich kompozycjach prezentował trochę odmienne, niemal werystyczne podejście do natury, tworząc sugestywne iluzje rzeczywistości. Brał udział w wystawach w Lublinie w 1922 roku, w Warszawie, w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w latach 20., a także w wielu wystawach ukazujących dorobek polskich malarzy w różnych miastach (na przykład w Katowicach, Częstochowie, Gdyni, Kaliszu). Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, w muzeach w Łańcucie, Lesznie i Łodzi.
Description:
Back from the hunt
oil/canvas, 150 x 200 cm; signed at the bottom right: 'I. Zygmuntowicz', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'I. Zygmuntowicz'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0