22
Ada Zielińska | "PANDA 1" z serii "Love, Panda", 2021
Sprzedane
4,500 zł
Aukcja na żywo
Aukcja charytatywna. 33. Finał WOŚP
Artysta
Ada Zielińska (1989)
Wymiary
110 x 150 cm (arkusz)
Kategoria
Opis
fotografia czarno-biała/papier fotograficzny, 110 x 150 cm (arkusz), edycja 3/3 + AP
Artystka wizualna, której twórczość koncentruje się głównie na fotografii, wideo i instalacjach. Jej główne zainteresowania oscylują wokół idei destrukcji, traktowanej jako warunek konieczny do odrodzenia, a sama praktyka artystyczna stanowi dla niej szczególną formę autoterapii. W jej pracy artystycznej dominują katastroficzne wydarzenia, które są zarówno realnie doświadczane, jak i inscenizowane, nie tylko w celu dokumentowania, ale także badania estetyki i emocji, jakie wywołują. Czerpiąc z postfotografii, stara się rozszerzyć to podejście na publiczność, tworząc fotogeniczne środowisko, które zachęca widza do eksploracji estetyki i emocji wywoływanych przez jej dzieła.
Motyw samochodu i motoryzacji wielokrotnie pojawia się w jej pracy, zmieniając się zarówno w kontekście, jak i formie. Może pełnić rolę niewidzialnego towarzysza, jak w serii zdjęć „Post Tourism”, dokumentujących miejsca pożarów lasów w Australii i Kalifornii. Samochód może także stać się pożądanym przedmiotem, poddanym różnym nadużyciom, takim jak podpalenie czy topnienie, co ma na celu przetestowanie jego wytrzymałości i stworzenie idealnych zdjęć katastroficznych. Przykładem tego jest multidyscyplinarna instalacja „Panda” oraz fotografia z albumu „Pyromaniac's Manual”.
W pewnym momencie samochód staje się również materiałem do transformacji – może zostać rozłożony na części, przekształcony w coś zupełnie nowego, jak miniaturowy pojazd w serii „Blind Spot”. Z kolei w projekcie „A la carte”, stworzonym podczas rezydencji w Chateau de la Haute Borde i wystawionym w Galerie du 13 w Paryżu, samochód staje się częścią luksusowej kolacji, w której potrawy przygotowane z części samochodowych są serwowane gościom, co stanowi krytyczny komentarz do wzorców konsumpcji w wyższych klasach społecznych. Ostatnio artystka skupiła się na audiowizualności, badając potencjał krótkich form wideo jako środka do bardziej poetyckiego stylu opowiadania historii.
Description:
"PANDA 1" z serii "Love, Panda", 2021
black and white photograph/photographic paper, 110 x 150 cm (sheet); , edition 3/3 + AP
Artystka wizualna, której twórczość koncentruje się głównie na fotografii, wideo i instalacjach. Jej główne zainteresowania oscylują wokół idei destrukcji, traktowanej jako warunek konieczny do odrodzenia, a sama praktyka artystyczna stanowi dla niej szczególną formę autoterapii. W jej pracy artystycznej dominują katastroficzne wydarzenia, które są zarówno realnie doświadczane, jak i inscenizowane, nie tylko w celu dokumentowania, ale także badania estetyki i emocji, jakie wywołują. Czerpiąc z postfotografii, stara się rozszerzyć to podejście na publiczność, tworząc fotogeniczne środowisko, które zachęca widza do eksploracji estetyki i emocji wywoływanych przez jej dzieła.
Motyw samochodu i motoryzacji wielokrotnie pojawia się w jej pracy, zmieniając się zarówno w kontekście, jak i formie. Może pełnić rolę niewidzialnego towarzysza, jak w serii zdjęć „Post Tourism”, dokumentujących miejsca pożarów lasów w Australii i Kalifornii. Samochód może także stać się pożądanym przedmiotem, poddanym różnym nadużyciom, takim jak podpalenie czy topnienie, co ma na celu przetestowanie jego wytrzymałości i stworzenie idealnych zdjęć katastroficznych. Przykładem tego jest multidyscyplinarna instalacja „Panda” oraz fotografia z albumu „Pyromaniac's Manual”.
W pewnym momencie samochód staje się również materiałem do transformacji – może zostać rozłożony na części, przekształcony w coś zupełnie nowego, jak miniaturowy pojazd w serii „Blind Spot”. Z kolei w projekcie „A la carte”, stworzonym podczas rezydencji w Chateau de la Haute Borde i wystawionym w Galerie du 13 w Paryżu, samochód staje się częścią luksusowej kolacji, w której potrawy przygotowane z części samochodowych są serwowane gościom, co stanowi krytyczny komentarz do wzorców konsumpcji w wyższych klasach społecznych. Ostatnio artystka skupiła się na audiowizualności, badając potencjał krótkich form wideo jako środka do bardziej poetyckiego stylu opowiadania historii.
Description:
"PANDA 1" z serii "Love, Panda", 2021
black and white photograph/photographic paper, 110 x 150 cm (sheet); , edition 3/3 + AP
Technika
fotografia czarno-biała/papier fotograficzny
Wystawiany
„Ada Zielińska. Frutti di mare” w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu 09.12.2021 - 04.04.2022