9460
Eugeniusz Geppert | 'Na wyścigach', 1953
Estymacja:
4,000 zł - 8,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Mistrzynie i Mistrzowie akwareli. Sztuka współczesna
Artysta
Eugeniusz Geppert (1890 - 1979)
Wymiary
27,5 x 22 cm
Kategoria
Opis
akwarela/papier, 27,5 x 22 cm, sygnowany i datowany l.d.: 'Geppert 1953',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Geppert ma swoje sprecyzowane oblicze artystyczne, a to jest rzeczą ważną. Jest to malarz polski, to znaczy, że jego pojęcie rzeczywistości opiera się na tradycjach polskich. Rzemiosło oraz sposób malowania wyniósł ze szkół francuskich. Połączenie tych dwóch biegunów formowało jego przedmioty konia i człowieka. Koń i człowiek to stale powtarzające się akcesoria w malarstwie Gepperta z dodatkiem pewnej dozy romantyzmu. W roku 1927 widziałem w Paryżu w „Salonie Jesiennym” jego obraz „Fanfary”, a później jeszcze kilka innych prac. Uderzyło mnie coś specyficznego – romantyczny koń wprowadzony w atmosferę innej rzeczywistości. To specjalna cecha, która Gepperta tak różniła od innych”.
Marek Włodarski, Wystawa malarstwa Eugeniusza Gepperta, katalog wystawy, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Wrocław, 1957, s. 3
Studiował w krakowskiej ASP. W latach 20-tych dzięki dwuletniemu stypendium przebywał w Paryżu, gdzie prezentował swoje prace na Salonie Jesiennym (w latach 1925, 1927 i 1928). Po wojnie zamieszkał we Wrocławiu, gdzie wykładał w PWSSP. W 1962 założył Grupę Wrocławską. W swoim malarstwie, inspirowanym tematyką polskiej batalistyki, przedstawiał portrety konne, wyścigi, polowania i tematy nawiązujące do malarstwa Piotra Michałowskiego i Kossaków. Po wojnie dużą część prac poświęcił widokom Wrocławia. Od końca lat 50-tych malarstwo artysty zbliżyło się do odrealnionych obrazów świata wizji artysty. Malował także subtelne akty i martwe natury.
Description:
"At the races", 1953
watercolour/paper, 27.5 x 22 cm; signed and dated lower left: 'Geppert 1953', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Geppert ma swoje sprecyzowane oblicze artystyczne, a to jest rzeczą ważną. Jest to malarz polski, to znaczy, że jego pojęcie rzeczywistości opiera się na tradycjach polskich. Rzemiosło oraz sposób malowania wyniósł ze szkół francuskich. Połączenie tych dwóch biegunów formowało jego przedmioty konia i człowieka. Koń i człowiek to stale powtarzające się akcesoria w malarstwie Gepperta z dodatkiem pewnej dozy romantyzmu. W roku 1927 widziałem w Paryżu w „Salonie Jesiennym” jego obraz „Fanfary”, a później jeszcze kilka innych prac. Uderzyło mnie coś specyficznego – romantyczny koń wprowadzony w atmosferę innej rzeczywistości. To specjalna cecha, która Gepperta tak różniła od innych”.
Marek Włodarski, Wystawa malarstwa Eugeniusza Gepperta, katalog wystawy, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Wrocław, 1957, s. 3
Studiował w krakowskiej ASP. W latach 20-tych dzięki dwuletniemu stypendium przebywał w Paryżu, gdzie prezentował swoje prace na Salonie Jesiennym (w latach 1925, 1927 i 1928). Po wojnie zamieszkał we Wrocławiu, gdzie wykładał w PWSSP. W 1962 założył Grupę Wrocławską. W swoim malarstwie, inspirowanym tematyką polskiej batalistyki, przedstawiał portrety konne, wyścigi, polowania i tematy nawiązujące do malarstwa Piotra Michałowskiego i Kossaków. Po wojnie dużą część prac poświęcił widokom Wrocławia. Od końca lat 50-tych malarstwo artysty zbliżyło się do odrealnionych obrazów świata wizji artysty. Malował także subtelne akty i martwe natury.
Description:
"At the races", 1953
watercolour/paper, 27.5 x 22 cm; signed and dated lower left: 'Geppert 1953', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
praca oprawiona
Technika
akwarela/papier
Sygnatura
sygnowany i datowany l.d.: 'Geppert 1953'