130
Ireneusz Pierzgalski | Bez tytułu (zestaw 3 fotografii), 1968
Estymacja:
6,000 zł - 9,000 zł
Sprzedane
5,500 zł
Aukcja na żywo
Fotografia Artystyczna. Klasyka i Awangarda Artystyczna
Wymiary
17,5 x 71 cm (całość)
Kategoria
Opis
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny, 17,5 x 71 cm (całość), sygnowany i datowany ołówkiem na odwrociu każdej pracy: '1968 | [sygnatura autorska]', pieczęć autorska na odwrociu każdej części
na odwrociu wskazówka montażowa
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Obronił dyplom w 1955 w łódzkiej PWSSP. Pozostał związany z łódzkim środowiskiem artystycznym, zarówno z Państwową Wyższą Szkołą Filmową (w latach 1955–1977), jak i dzisiejszą Akademią Sztuk Pięknych, gdzie prowadził Pracownię Fotografii na Wydziale Grafiki. Artysta pracuje w rozmaitych technikach, uprawia rysunek, malarstwo, grafikę, fotografię. W latach 50. związany był z grupą „Piąte Koło”, a potem „Nową Linią”. W latach 60. często wystawiał swoje prace w jednej z najbardziej wówczas liczących się galerii „Krzywe Koło” w Warszawie. Jest autorem określenia „Hotel Sztuki”, którym dzięki niemu w latach 70 - tych zaczęto nazywać ideę niezależnej aktywności wystawienniczej sformułowaną wcześniej przez Andrzeja Paruzela.
Description:
Bez tytulu (zestaw 3 fotografii), 1968
gelatin-silver print, vintage print/photographic paper, 17.5 x 71 cm (entire object); sygnowany i datowany olowkiem na odwrociu kazdej pracy: '1968 | [sygnatura autorska]', pieczec autorska na odwrociu kazdej czesci
na odwrociu wskazowka montazowa,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
na odwrociu wskazówka montażowa
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Obronił dyplom w 1955 w łódzkiej PWSSP. Pozostał związany z łódzkim środowiskiem artystycznym, zarówno z Państwową Wyższą Szkołą Filmową (w latach 1955–1977), jak i dzisiejszą Akademią Sztuk Pięknych, gdzie prowadził Pracownię Fotografii na Wydziale Grafiki. Artysta pracuje w rozmaitych technikach, uprawia rysunek, malarstwo, grafikę, fotografię. W latach 50. związany był z grupą „Piąte Koło”, a potem „Nową Linią”. W latach 60. często wystawiał swoje prace w jednej z najbardziej wówczas liczących się galerii „Krzywe Koło” w Warszawie. Jest autorem określenia „Hotel Sztuki”, którym dzięki niemu w latach 70 - tych zaczęto nazywać ideę niezależnej aktywności wystawienniczej sformułowaną wcześniej przez Andrzeja Paruzela.
Description:
Bez tytulu (zestaw 3 fotografii), 1968
gelatin-silver print, vintage print/photographic paper, 17.5 x 71 cm (entire object); sygnowany i datowany olowkiem na odwrociu kazdej pracy: '1968 | [sygnatura autorska]', pieczec autorska na odwrociu kazdej czesci
na odwrociu wskazowka montazowa,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny
Sygnatura
sygnowany i datowany ołówkiem na odwrociu każdej pracy: '1968 | [sygnatura autorska]'