49
Wojciech Zasadni | Gazeta Wyborcza, 1999
Estymacja:
3,000 zł - 5,000 zł
Sprzedane
2,600 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Wojciech Zasadni (1971)
Wymiary
40 x 28 cm
Kategoria
Opis
folia, papier, werniks/drewno, 40 x 28 cm, sygnowany i opisany na odwrociu: '4 | WOJCIECH ZASADNI',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Sztuka Zasadniego oscyluje wokół problematyki późnego kapitalizmu, współczesnych mass mediów i kultury popularnej. Charakterystyczny dla siebie język wizualny artysta wypracował na bazie estetyki kiczu, groteski kolorowych czasopism, reklam i ikonosfery PRL-u. Zasadni ironicznie odnosi się do ówczesnych realiów społeczno-politycznych. Stawia się w roli obserwatora codzienności, którą bada poprzez artystyczną transformację. Od 1998 artysta tworzył cykl „Okładek”. Pierwsze strony popularnych gazet, w tym tytułowej Gazety Wyborczej, przekształcił w pokryte krzykliwą polichromią drewniane, przestylizowane płaskorzeźby. Zasadni nie boi się sprzeczności w sztuce. W czasach pędu i natłoku informacyjnego, za pomocą starej, tradycyjnej techniki utrwalił szybko popadające w zapomnienie nowinki prasowe, czyniąc z nich wieczne ikony. „Okładki” stanowią krytyczny komentarz do świata kreowanego w mediach, odsłaniając przy tym prozaiczność bezwartościowych informacji odwracających uwagę od rzeczywistych problemów. Bezlitośnie obnażają nadmierny konsumeryzm, który od lat doskwiera ludzkości.
W 1999 roku ukończył studia na Wydziale Rzeźby w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni prof. Jana Kucza, Jego sztuka oscyluje wokół problemów późnego kapitalizmu, nadmiernego konsumeryzmu i współczesnych mass mediów. Charakterystyczny dla siebie język wizualny Zasadni wypracował w oparciu o estetykę kiczu i groteski charakterystycznej dla kolorowych czasopism, reklam czy ikonosfery PRL-u. Jako twórca ironicznie odnosi się do ówczesnych realiów społeczno-politycznych. Jest obserwatorem prozaicznej codzienności, którą analizuje poprzez artystyczną transformację. Na swoim koncie ma wystawy indywidualne, m.in.: „Mrożonki” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (1999); „Mrożonki i inne obiekty” w Galerii ON w Poznaniu (2000), „Środowisko naturalne” w Galerii Kont w Lublinie (2001), „Wszystko jest brzydkie” w Galerii Academia w Salzburgu; oraz zbiorowe, w tym: "ViennAfair" w Wiedniu (2006; 2007), "Blue Fire. 2nd Biennial of Young Artists" w Pradze (1999), „Targi Sztuki” w Moskwie (2003) czy "Jetzt" w Galerii Beck & Eggeling w Düsseldorfie.
Description:
Gazeta Wyborcza, 1999
foil, paper, varnish/wood, 40 x 28 cm; signed and described on the reverse: '4 | WOJCIECH ZASADNI', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Sztuka Zasadniego oscyluje wokół problematyki późnego kapitalizmu, współczesnych mass mediów i kultury popularnej. Charakterystyczny dla siebie język wizualny artysta wypracował na bazie estetyki kiczu, groteski kolorowych czasopism, reklam i ikonosfery PRL-u. Zasadni ironicznie odnosi się do ówczesnych realiów społeczno-politycznych. Stawia się w roli obserwatora codzienności, którą bada poprzez artystyczną transformację. Od 1998 artysta tworzył cykl „Okładek”. Pierwsze strony popularnych gazet, w tym tytułowej Gazety Wyborczej, przekształcił w pokryte krzykliwą polichromią drewniane, przestylizowane płaskorzeźby. Zasadni nie boi się sprzeczności w sztuce. W czasach pędu i natłoku informacyjnego, za pomocą starej, tradycyjnej techniki utrwalił szybko popadające w zapomnienie nowinki prasowe, czyniąc z nich wieczne ikony. „Okładki” stanowią krytyczny komentarz do świata kreowanego w mediach, odsłaniając przy tym prozaiczność bezwartościowych informacji odwracających uwagę od rzeczywistych problemów. Bezlitośnie obnażają nadmierny konsumeryzm, który od lat doskwiera ludzkości.
W 1999 roku ukończył studia na Wydziale Rzeźby w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni prof. Jana Kucza, Jego sztuka oscyluje wokół problemów późnego kapitalizmu, nadmiernego konsumeryzmu i współczesnych mass mediów. Charakterystyczny dla siebie język wizualny Zasadni wypracował w oparciu o estetykę kiczu i groteski charakterystycznej dla kolorowych czasopism, reklam czy ikonosfery PRL-u. Jako twórca ironicznie odnosi się do ówczesnych realiów społeczno-politycznych. Jest obserwatorem prozaicznej codzienności, którą analizuje poprzez artystyczną transformację. Na swoim koncie ma wystawy indywidualne, m.in.: „Mrożonki” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (1999); „Mrożonki i inne obiekty” w Galerii ON w Poznaniu (2000), „Środowisko naturalne” w Galerii Kont w Lublinie (2001), „Wszystko jest brzydkie” w Galerii Academia w Salzburgu; oraz zbiorowe, w tym: "ViennAfair" w Wiedniu (2006; 2007), "Blue Fire. 2nd Biennial of Young Artists" w Pradze (1999), „Targi Sztuki” w Moskwie (2003) czy "Jetzt" w Galerii Beck & Eggeling w Düsseldorfie.
Description:
Gazeta Wyborcza, 1999
foil, paper, varnish/wood, 40 x 28 cm; signed and described on the reverse: '4 | WOJCIECH ZASADNI', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
folia, papier, werniks/drewno
Sygnatura
sygnowany i opisany na odwrociu: '4 | WOJCIECH ZASADNI'