128
Łódź Kaliska | "Instrukcja zabijania sztuki. W hołdzie Andy Warholowi dla pieniędzy", 2007
Estymacja:
15,000 zł - 20,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Fotografia Kolekcjonerska. Klasyka i Awangarda Artystyczna | Sławy, Gwiazdy, Osobowości
Artysta
Łódź Kaliska (1979)
Wymiary
119 x 169 cm
Kategoria
Opis
akryl, wydruk pigmentowy, unikat/płótno, 119 x 169 cm, sygnowany i datowany p.d.: 'ŁÓDŹ KALISKA 2007 | [sygnatury członków grupy], opisany l.d.: 'INSTRUKCJA ZABIJANIA SZTUKI. W HOŁDZIE ANDY WARHOLOWI DLA PIENIĘDZY /15', sygnowany, datowany, numerowany i opisany na odwrociu
na odwrociu pieczęć: 'ŁÓDŹ KALISKA | Janiak Kwietniewski [przekreślone] Rzepecki Świetlik Wielogórski'
ed. 1/1
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Grupę tworzą Marek Janiak, Andrzej Kwietniewski, Adam Repecki, Andrzej Świetlik i Makary (Andrzej Wielogórski). Powstała w 1979 roku w atmosferze skandalu, jako formacja neoawangardowa mająca na celu badanie aspektu widzenia i rejestracji o charakterze fotomedialnym, wywodzącym się z tradycji konceptualizmu, przede wszystkim w zakresie fotografii, filmu eksperymentalnego i performance. W latach 1980-81 zmieniła swój program artystyczny na zdecydowanie bardziej dadaistyczno-surrealistyczny (w wyrazie happeningowy i anarchistyczny), atakując i ośmieszając polską formację neoawangardy oraz przedstawiając absurdalność życia w PRL-u. Kwietniewski i Janiak pisali w tym czasie dużo manifestów, w tym np. istotny dla lat 90. manifest "Sztuki żenującej" Janiaka. Od drugiej połowy lat 90., m.in. dzięki telewizyjnym realizacjom filmowym (tryptyk Pamiętam, pamiętam, pamiętam...), Łódź Kaliska weszła w establishment mass-mediów i polityki. Ale wszystko w ich twórczości, włącznie z samymi artystami i ich muzami (modelkami), stało się elementem i przedmiotem niekończącej się zabawy o hedonistycznym przesłaniu.
Description:
"The Instruction of killing Art. In the crowd tribute to Andy Warhol for money", 2007
acrylic, pigment print, unique print/canvas, 119 x 169 cm; signed lower right: ’LODZ KALISKA 2007’, the names of members of the group, described lower left: ’INSTRUKCJA ZABIJANIA SZTUKI. W HOLDZIE ANDY WARHOLOWI DLA PIENIEDZY /15’ , signed, dated and described on the reverse
signed and described on the reverse: ’LODZ KALISKA | Janiak Kwietniewski [crossed] Rzepecki Swietlik Wielogorski’
ed. 1/1,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
na odwrociu pieczęć: 'ŁÓDŹ KALISKA | Janiak Kwietniewski [przekreślone] Rzepecki Świetlik Wielogórski'
ed. 1/1
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Grupę tworzą Marek Janiak, Andrzej Kwietniewski, Adam Repecki, Andrzej Świetlik i Makary (Andrzej Wielogórski). Powstała w 1979 roku w atmosferze skandalu, jako formacja neoawangardowa mająca na celu badanie aspektu widzenia i rejestracji o charakterze fotomedialnym, wywodzącym się z tradycji konceptualizmu, przede wszystkim w zakresie fotografii, filmu eksperymentalnego i performance. W latach 1980-81 zmieniła swój program artystyczny na zdecydowanie bardziej dadaistyczno-surrealistyczny (w wyrazie happeningowy i anarchistyczny), atakując i ośmieszając polską formację neoawangardy oraz przedstawiając absurdalność życia w PRL-u. Kwietniewski i Janiak pisali w tym czasie dużo manifestów, w tym np. istotny dla lat 90. manifest "Sztuki żenującej" Janiaka. Od drugiej połowy lat 90., m.in. dzięki telewizyjnym realizacjom filmowym (tryptyk Pamiętam, pamiętam, pamiętam...), Łódź Kaliska weszła w establishment mass-mediów i polityki. Ale wszystko w ich twórczości, włącznie z samymi artystami i ich muzami (modelkami), stało się elementem i przedmiotem niekończącej się zabawy o hedonistycznym przesłaniu.
Description:
"The Instruction of killing Art. In the crowd tribute to Andy Warhol for money", 2007
acrylic, pigment print, unique print/canvas, 119 x 169 cm; signed lower right: ’LODZ KALISKA 2007’, the names of members of the group, described lower left: ’INSTRUKCJA ZABIJANIA SZTUKI. W HOLDZIE ANDY WARHOLOWI DLA PIENIEDZY /15’ , signed, dated and described on the reverse
signed and described on the reverse: ’LODZ KALISKA | Janiak Kwietniewski [crossed] Rzepecki Swietlik Wielogorski’
ed. 1/1,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
akryl, wydruk pigmentowy, unikat/płótno
Sygnatura
sygnowany i datowany p.d.: 'ŁÓDŹ KALISKA 2007 | [sygnatury członków grupy], opisany l.d.: 'INSTRUKCJA ZABIJANIA SZTUKI. W HOŁDZIE ANDY WARHOLOWI DLA PIENIĘDZY /15'