Powrót do DESA.PL
3305 of Liczba obiektów: 36
Obiekt jest zamknięty Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957
Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957 - 1Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957 - 2Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957 - 3Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957 - 4Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957 - 5
3305
Pablo Picasso | "Pommes, verre et couteau" ("Jabłko, szklanka i nóż"), 1945/1957
Estymacja:
2,200 zł - 4,500 zł
Sprzedane
1,900 zł
Aukcja online
Mourlot. Maeght. Modernizm
Artysta
Pablo Picasso (1881 - 1973)
Wymiary
17 x 28 cm (zadruk)
Kategoria
Opis
litografia/papier, 17 x 28 cm (zadruk), datowany na płycie p.d.: '11.3.47', Litografia pochodzi z wydawnictwa "Dans l'Atelier de Picasso" (Lithographs executed 1946-1956), Mourlot, Edition 275 (50 numbered 1-50 with supplementary suite including 7 plates not used in book; 200 numbered 51-250; 25 H.C. named copies numbered I-XXV reserved for collaborators).
Nakład: 275 egzemplarzy
Wydawca: Atelier Mourlot, Paryż

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.


Hiszpański malarz, rzeźbiarz, grafik oraz ceramik, uznawany za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku. On i Georges Braque są twórcami nurtu malarstwa zwanego kubizmem. d najmłodszych lat Pablo ujawniał swój talent malarski i plastyczny. Najpierw kształcił się w Hiszpanii, później w Paryżu (1901-1922), gdzie znaczny wpływ na jego twórczość miało zetknięcie z postimpresjonistami (m.in. Henrim de Toulouse-Lautrekiem, który miał duży wpływ na jego twórczość sprzed 1901 roku). Prace Picassa z lat 1901-1904 określa się jako okres błękitny. Były to dzieła utrzymane w kolorycie melancholijnym, ukazujące tematykę i postaci osób biednych (Życie, Stary gitarzysta, Dwie siostry, Prasowaczka). Jego pracownia mieściła się przy ulicy La Boetie. Od 1904 mieszkał w Bateau-Lavoir przy ulicy Ravignan 13. Po tym okresie twórczość Picassa weszła w okres różowy, między innymi sceny z życia cyrkowców (Dziewczyna na kuli, Kuglarze, Toaleta, Rodzina arlekina). Od 1907 Picasso pod wpływem Paula Cézanne’a oraz sztuki iberyjskiej i afrykańskiej rozpoczął twórcze eksperymenty z geometryzacją i uproszczeniem formy, które dały początek kubizmowi (Panny z Awinionu, Portret Gertrudy Stein). W dalszym okresie po współpracy z Georgesem Brakiem skrystalizowały się zasady kubizmu analitycznego, hermetycznego i syntetycznego. Za manifest kubizmu uważana była premiera utworu scenicznego Parady do libretta Jean Cocteau, do którego muzykę napisał Erik Satie, a scenografię zaprojektował Picasso. Wystawiony został w 1917 przez „Balety Rosyjskie” Siergieja Diagilewa. Następne lata charakteryzowały ciągłe poszukiwania twórcze. Gdy wybuchła wojna domowa w Hiszpanii, opowiedział się po stronie republikańskiej, a w 1937 na zamówienie republikańskiego rządu Hiszpanii za 200 tys. peset namalował słynną Guernicę, obraz wystawiony w Pawilonie Hiszpanii na Wystawie Światowej w Paryżu. Okres II wojny światowej spędził w Paryżu, w 1944 wstąpił do Francuskiej Partii Komunistycznej, a po wojnie zaangażował się po stronie ruchów lewicowych i pokojowych. W 1946 wyjechał na Lazurowe Wybrzeże. W 1948 zamieszkał w Vallauris. W 1948 Picasso przyjechał do Polski, wziął udział w Światowym Kongresie Intelektualistów w Obronie Pokoju we Wrocławiu, a także odwiedził Warszawę, gdzie podarował Muzeum Narodowemu swoją kolekcję ceramiki, rysunków i barwnych druków. Sygnatariusz apelu sztokholmskiego w 1950 roku. W 1950 roku otrzymał Międzynarodową Leninowską Nagrodę Pokoju (zwaną wówczas Nagrodą Stalinowską)[3]. W latach 40. malował obrazy antywojenne (Masakra w Korei, Wojna, Pokój). Okres twórczości powojennej Picassa jest bardzo bogaty, różnorodny i nie poddający się klasyfikacji.

Description:
"Pommes, verre et couteau" ("Jablko, szklanka i noz"), 1945/1957
lithography/paper, 17 x 28 cm (image); datowany na plycie p.d.: '11.3.47', Litografia pochodzi z wydawnictwa "Dans l'Atelier de Picasso" (Lithographs executed 1946-1956), Mourlot, Edition 275 (50 numbered 1-50 with supplementary suite including 7 plates not used in book; 200 numbered 51-250; 25 H.C. named copies numbered I-XXV reserved for collaborators).
Naklad: 275 egzemplarzy
Wydawca: Atelier Mourlot, Paryz,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

Stan zachowania
Praca oprawiona
Technika
litografia/papier
Sygnatura
datowany na płycie p.d.: '11.3.47'
Proweniencja
Christie's, październik 2005; kolekcja prywatna, Warszawa
Literatura
Bloch, poz. kat. 76; Mourlot, poz. kat. 279