9
Sławomir Pawszak | Bez tytułu, 2019
Sprzedane
9,000 zł
Aukcja na żywo
Kolekcjonerzy i Kolekcjonerki dla Muzeum Narodowego w Warszawie
Artysta
Sławomir Pawszak (1984)
Wymiary
145 x 250 x 14,5 cm
Opis
tusz pigmentowy, klar, 145 x 250 x 14,5 cm,
Parawan stworzony przez Sławomira Pawszaka stanowi kompletny obiekt, gdzie cała jego forma jest integralną częścią przekazu artystycznego. Łączy się z powierzchnią malarską, tworząc nietypowy artefakt, pozostawiony bez wyraźnych wskazówek co do swojego przeznaczenia. W tym projekcie artysta sięga po inspirację z powieści „Piknik na skraju dróg” i braci Strugackich, odnosząc się do przedmiotów pozostawionych na Ziemi po rozbiciu statku kosmicznego - obiektów obcych i nieznanych mieszkańcom Ziemi. Te przedmioty są zazwyczaj wykorzystywane przez ludzi w trakcie codziennych czynności, choć nie zawsze zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem. Motyw magiczny i kosmiczny przewija się również w technice użytej przez artystę - malowany aerografem parawan odwołuje się do kosmicznych krajobrazów tworzonych przez artystów ulicznych za pomocą farb w sprayu.
W latach 2003-2008 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Mieszka i tworzy w Warszawie. Brał udział w wystawach indywidualnych: Painter’s Dilemma, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz (2015), Nowe rzeczy, Dwie Lewe Ręce, Katowice (2014), Cannabis, whisky, ananas, BWA Warszawa, Warszawa (2014) Nowe prace, Galeria BWA , Zielona Góra (2012), Słowa wszystko szmacą, Czterdzieści stopni w cieniu, Galeria Czarna Pawszak feat. Przezwańska, (razem z Katarzyną Przezwańską) Galeria A, Warszawa (2009), Wystawa dyplomowa, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa (2008) Fragmentaryzm, Galeria Zakręt, Wydział Historii Sztuki Uniwersytet Warszawski (2007).
Description:
Untitled, 2019
tusz, 145 x 250 x 14.5 cm; ,
Parawan stworzony przez Sławomira Pawszaka stanowi kompletny obiekt, gdzie cała jego forma jest integralną częścią przekazu artystycznego. Łączy się z powierzchnią malarską, tworząc nietypowy artefakt, pozostawiony bez wyraźnych wskazówek co do swojego przeznaczenia. W tym projekcie artysta sięga po inspirację z powieści „Piknik na skraju dróg” i braci Strugackich, odnosząc się do przedmiotów pozostawionych na Ziemi po rozbiciu statku kosmicznego - obiektów obcych i nieznanych mieszkańcom Ziemi. Te przedmioty są zazwyczaj wykorzystywane przez ludzi w trakcie codziennych czynności, choć nie zawsze zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem. Motyw magiczny i kosmiczny przewija się również w technice użytej przez artystę - malowany aerografem parawan odwołuje się do kosmicznych krajobrazów tworzonych przez artystów ulicznych za pomocą farb w sprayu.
W latach 2003-2008 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Mieszka i tworzy w Warszawie. Brał udział w wystawach indywidualnych: Painter’s Dilemma, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz (2015), Nowe rzeczy, Dwie Lewe Ręce, Katowice (2014), Cannabis, whisky, ananas, BWA Warszawa, Warszawa (2014) Nowe prace, Galeria BWA , Zielona Góra (2012), Słowa wszystko szmacą, Czterdzieści stopni w cieniu, Galeria Czarna Pawszak feat. Przezwańska, (razem z Katarzyną Przezwańską) Galeria A, Warszawa (2009), Wystawa dyplomowa, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa (2008) Fragmentaryzm, Galeria Zakręt, Wydział Historii Sztuki Uniwersytet Warszawski (2007).
Description:
Untitled, 2019
tusz, 145 x 250 x 14.5 cm; ,
Technika
tusz
Proweniencja
dar Szymona Gutkowskiego