61
Igor Przybylski | H9-07, H9-08, H9-09 (tryptyk), 2017
Sprzedane
9,000 zł
Aukcja na żywo
Refugees Welcome. Artystki i artyści na rzecz uchodźczyń i uchodźców
Artysta
Igor Przybylski (1974)
Wymiary
70 x 150 cm
Kategoria
Opis
akryl/płótno, 70 x 150 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu każdej części
Artysta od wielu lat jest entuzjastą transportu publicznego. W swoich obrazach zgłębia estetykę różnych aspektów komunikacji kołowej i szynowej. Prezentowany obraz przedstawia obudowę światła autobusu. Wykonany z kolorowego plastiku, metodą rzemieślniczą, może symbolizować modernizację w Bloku Wschodnim, gdzie wiele przedmiotów powstawało na pograniczu przemysłu i rzemiosła. W czasie zimnej wojny sprawni realizatorzy rozwiązań inżynierskich potrafili naśladować formy charakterystyczne dla Zachodu. Praca wpisuje się w szerszą strategię artysty, który portretuje elementy taboru autobusowego z różnych epok. Podróżuje śladami dawnych zajezdni PKS, odwiedza podupadłe stacje kolejowe, gdzie na tablicach informacyjnych z nazwami stacji łuszczy się farba. Tworzy fotograficzne i malarskie atlasy autobusów, pociągów, tablic z informacją wizualną. Malowaniu dokumentującemu kolor i szczegóły wykończenia pojazdów towarzyszy precyzyjne notowanie numerów seryjnych taboru. W czasie transformacji ustrojowej ograniczono transport publiczny do tego stopnia, że z niektórych miejsc nie sposób wydostać się bez samochodu. Jak mówią statystyki, w dzisiejszej Polsce 14 milionów mieszkańców ma wszędzie daleko.
Tomasz Fudala
W latach 1997-2002 studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie uzyskał dyplom w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego, a od 2004 roku jest asystentem w jego pracowni. Artysta uwzględniony w publikacjach Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000 oraz Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury.
Zajmuje się malarstwem, fotografią, filmem, sztuką performance. Tworzył elementy grafiki do komputerowego symulatora lokomotywy EU07. Od 2007 roku współpracuje z galerią m2 [m kwadrat].
Description:
H9-07, H9-08, H9-09 (tryptyk), 2017
acrylic/canvas, 70 x 150 cm
Artysta od wielu lat jest entuzjastą transportu publicznego. W swoich obrazach zgłębia estetykę różnych aspektów komunikacji kołowej i szynowej. Prezentowany obraz przedstawia obudowę światła autobusu. Wykonany z kolorowego plastiku, metodą rzemieślniczą, może symbolizować modernizację w Bloku Wschodnim, gdzie wiele przedmiotów powstawało na pograniczu przemysłu i rzemiosła. W czasie zimnej wojny sprawni realizatorzy rozwiązań inżynierskich potrafili naśladować formy charakterystyczne dla Zachodu. Praca wpisuje się w szerszą strategię artysty, który portretuje elementy taboru autobusowego z różnych epok. Podróżuje śladami dawnych zajezdni PKS, odwiedza podupadłe stacje kolejowe, gdzie na tablicach informacyjnych z nazwami stacji łuszczy się farba. Tworzy fotograficzne i malarskie atlasy autobusów, pociągów, tablic z informacją wizualną. Malowaniu dokumentującemu kolor i szczegóły wykończenia pojazdów towarzyszy precyzyjne notowanie numerów seryjnych taboru. W czasie transformacji ustrojowej ograniczono transport publiczny do tego stopnia, że z niektórych miejsc nie sposób wydostać się bez samochodu. Jak mówią statystyki, w dzisiejszej Polsce 14 milionów mieszkańców ma wszędzie daleko.
Tomasz Fudala
W latach 1997-2002 studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie uzyskał dyplom w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego, a od 2004 roku jest asystentem w jego pracowni. Artysta uwzględniony w publikacjach Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000 oraz Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury.
Zajmuje się malarstwem, fotografią, filmem, sztuką performance. Tworzył elementy grafiki do komputerowego symulatora lokomotywy EU07. Od 2007 roku współpracuje z galerią m2 [m kwadrat].
Description:
H9-07, H9-08, H9-09 (tryptyk), 2017
acrylic/canvas, 70 x 150 cm
Technika
akryl/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu każdej części