117
Aneta Grzeszykowska (1974) | Zestaw fotografii "Untitled 9", "Untitled 10", "Untitled 14", "Untitled 1", 1999
Estymacja:
10,000 zł - 15,000 zł
Sprzedane
8,500 zł
Aukcja na żywo
Fotografia Kolekcjonerska. Klasyka i Awangarda Artystyczna | Sławy, Gwiazdy, Osobowości
Artysta
Aneta Grzeszykowska (1974)
Wymiary
24 x 29,5 cm
Kategoria
Opis
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 24 x 29,5 cm, ”Untitled 9”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 9” 1/7 | 1999’
ed. 1/7
”Untitled 10”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 10” 1/7 1999’
ed. 1/7
”Untitled 4”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 4” 1/7 1999’
ed. 1/7
”Untitled 1”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 1” 2/7 1999’
ed. 2/7
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Od zawsze pracuję z ciałem, jeszcze jako dziecko uprawiałam gimnastykę artystyczną, później występowałam w zespole Gawęda, który był takim wojskiem dla dzieci. Miałam mnóstwo zajęć ze świetnymi choreografami, więc od początku uczyłam się kontrolować własne ciało. Czasami jednak mam wrażenie, że ta kontrola sama w sobie stała się autonomiczna, a ciało działa już samodzielnie, na poziomie swojej własnej logiki.”
ANETA GRZESZYKOWSKA w ROZMOWIE z MAGDĄ ROSZKOWSKĄ, CZYSZCZENIE KONCEPTU, NOTESNA6TYGODNI.PL
Prezentowane fotografie to wczesne prace Anety Grzeszykowskiej należące do jej dyplomowego cyklu, którym zakończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Seria fotografii była wykonana jako ilustracja do Księgi śmiechu i zapomnienia Milana Kundery. Już w tych pracach artystka skierowała obiektyw na siebie, co stało się później jej regularną praktyką artystyczną. 1999 rok przyniósł jej dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki. Również w tym roku Grzeszykowska zostaje laureatką konkursu ‘Images of Europe’ organizowanego przez Fundację Kultury Europejskiej w Amsterdamie. od 1999 zaczyna swoją współpraca artystyczną z Janem Smagą. Głównym medium, w którym pracuje Aneta Grzeszykowska, jest fotografia. Traktuje ją jednak instrumentalnie, jako narzędzie realizacji bardziej zaawansowanych ćwiczeń artystyczno-ontologicznych. Artystkę interesuje rola, jaką odgrywa fotografia w tworzeniu i dokumentowaniu tożsamości człowieka. Motywy, które obsesyjnie wręcz powracają w twórczości Grzeszykowskiej, to m.in. nieobecność, niewidzialność, znikanie oraz konfrontacja ciała i myśli z niebytem. W 2014 została laureatką Paszportów Polityki w kategorii Sztuki Wizualne.
Absolwentka ASP w Warszawie. W 2003 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury (z Janem Smagą). Brała udział w wielu ważnych wystawach międzynarodowych, jak berlińskie biennale (2006) i La Triennale w Paryżu (2012), a wystawiała również m.in. w New Museum oraz Sculpture Center w Nowym Jorku, Contemporary Art Museum w St. Louis, Folkwang Museum w Essen i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawa indywidualna w warszawskiej Zachęcie przyniosła jej nagrodę Paszport Polityki (2014). Jej prace znajdują się nie tylko w licznych kolekcjach prywatnych, ale również w prestiżowych zbiorach muzealnych, m.in.: Salomon Guggenheim Museum w Nowym Jorku, Fotomuseum Winterthur, Centre Pompidou w Paryżu, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Sztuki w Łodzi.
Description:
Set of photographs "Untitled 9", "Untitled 10", "Untitled 14", "Untitled 1", 1999
gelatin-silver print, vintage print/baryta paper, 24 x 29.5 cm; , "Untitled 9", 1999
signed, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 9" 1/7 | 1999’
ed. 1/7
"Untitled 10", 1999
ssigned, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 10" 1/7 1999’
ed. 1/7
"Untitled 4", 1999
signed, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 4" 1/7 1999’
ed. 1/7
"Untitled 1", 1999
signed, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 1" 2/7 1999’
ed. 2/7,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 9” 1/7 | 1999’
ed. 1/7
”Untitled 10”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 10” 1/7 1999’
ed. 1/7
”Untitled 4”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 4” 1/7 1999’
ed. 1/7
”Untitled 1”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 1” 2/7 1999’
ed. 2/7
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Od zawsze pracuję z ciałem, jeszcze jako dziecko uprawiałam gimnastykę artystyczną, później występowałam w zespole Gawęda, który był takim wojskiem dla dzieci. Miałam mnóstwo zajęć ze świetnymi choreografami, więc od początku uczyłam się kontrolować własne ciało. Czasami jednak mam wrażenie, że ta kontrola sama w sobie stała się autonomiczna, a ciało działa już samodzielnie, na poziomie swojej własnej logiki.”
ANETA GRZESZYKOWSKA w ROZMOWIE z MAGDĄ ROSZKOWSKĄ, CZYSZCZENIE KONCEPTU, NOTESNA6TYGODNI.PL
Prezentowane fotografie to wczesne prace Anety Grzeszykowskiej należące do jej dyplomowego cyklu, którym zakończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Seria fotografii była wykonana jako ilustracja do Księgi śmiechu i zapomnienia Milana Kundery. Już w tych pracach artystka skierowała obiektyw na siebie, co stało się później jej regularną praktyką artystyczną. 1999 rok przyniósł jej dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki. Również w tym roku Grzeszykowska zostaje laureatką konkursu ‘Images of Europe’ organizowanego przez Fundację Kultury Europejskiej w Amsterdamie. od 1999 zaczyna swoją współpraca artystyczną z Janem Smagą. Głównym medium, w którym pracuje Aneta Grzeszykowska, jest fotografia. Traktuje ją jednak instrumentalnie, jako narzędzie realizacji bardziej zaawansowanych ćwiczeń artystyczno-ontologicznych. Artystkę interesuje rola, jaką odgrywa fotografia w tworzeniu i dokumentowaniu tożsamości człowieka. Motywy, które obsesyjnie wręcz powracają w twórczości Grzeszykowskiej, to m.in. nieobecność, niewidzialność, znikanie oraz konfrontacja ciała i myśli z niebytem. W 2014 została laureatką Paszportów Polityki w kategorii Sztuki Wizualne.
Absolwentka ASP w Warszawie. W 2003 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury (z Janem Smagą). Brała udział w wielu ważnych wystawach międzynarodowych, jak berlińskie biennale (2006) i La Triennale w Paryżu (2012), a wystawiała również m.in. w New Museum oraz Sculpture Center w Nowym Jorku, Contemporary Art Museum w St. Louis, Folkwang Museum w Essen i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawa indywidualna w warszawskiej Zachęcie przyniosła jej nagrodę Paszport Polityki (2014). Jej prace znajdują się nie tylko w licznych kolekcjach prywatnych, ale również w prestiżowych zbiorach muzealnych, m.in.: Salomon Guggenheim Museum w Nowym Jorku, Fotomuseum Winterthur, Centre Pompidou w Paryżu, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Sztuki w Łodzi.
Description:
Set of photographs "Untitled 9", "Untitled 10", "Untitled 14", "Untitled 1", 1999
gelatin-silver print, vintage print/baryta paper, 24 x 29.5 cm; , "Untitled 9", 1999
signed, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 9" 1/7 | 1999’
ed. 1/7
"Untitled 10", 1999
ssigned, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 10" 1/7 1999’
ed. 1/7
"Untitled 4", 1999
signed, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 4" 1/7 1999’
ed. 1/7
"Untitled 1", 1999
signed, dated and described on the reverse: ’Aneta Grzeszykowska | "Untitled 1" 2/7 1999’
ed. 2/7,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0