30
Honza Zamojski | "History", 2009
Estymacja:
3,000 zł - 5,000 zł
Sprzedane
2,800 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Honza Zamojski (1981)
Wymiary
27 x 33 cm
Kategoria
Opis
farba drukarska, kolaż/papier, 27 x 33 cm,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
TROPEM TYPOGRAFII
Działalność Honzy Zamojskiego leży na granicy wielu dziedzin. Jest to projektant operujący słowem i obrazem, co przekłada na kreatywne projekty wydawnicze. Projektuje szaty graficzne książek, infografiki i kompozycje na papierze. Swoje zainteresowanie typografią rozwijał już za czasów studenckich – w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W pracach artystycznych chętnie eksperymentuje z typografią i bada konstrukcje oraz znaczenia słów. W latach 2010-2013 prowadził wydawnictwo Morava, które specjalizowało się w niszowych projektach o wysokiej jakości wykonania. Później Zamojski kontynuował niezależną działalność edytorską we współpracy z Grażyną Kulczyk, działając pod egidą wydawnictwa Mundin. Duet postawił sobie za cel dbanie o wysokie standardy, w efekcie ich publikacje takie jak „Disassembly”: książka poświęcona twórczości Bownika i „Frofenii”, Leszka Knaflewskiego, zyskały status obiektów kolekcjonerskich.
Prezentowany kolaż to przykład typowego dla Zamojskiego uczynienia zagadnień typograficznych niezależnym tematem przedstawienia. Nieregularnej wielkości czarne litery wybijają się przed opustoszały krajobraz. Późniejsze kompozycje na papierze coraz bardziej kierują się w stronę poezji konkretnej, czyniąc manipulacje słowem głównym zagadnieniem. „History” wyróżnia się połączeniem abstrakcyjnych poprzecznych pasów z figuratywnym jeszcze krajobrazem.
Praca pochodzi ze wczesnego okresu twórczości Honzy Zamojskiego. Powstała rok po obronionym z wyróżnieniem projekcie dyplomowym artysty, którego realizacja odbyła się przy wsparciu Miasta Poznań. W tym okresie kariera Zamojskiego nabierała rozpędu, przyszły pierwsze stypendia zagraniczne i rosło zainteresowanie jego pracami na arenie międzynarodowej. W 2010 poza solową wystawą w galerii Cleopatra’s w Nowym Jorku jego twórczość można było zobaczyć także w Czech Centre New York podczas wystawy „Seeing New York”, SKUC Gallery w Ljubljanie oraz w warszawskiej Zachęcie. Kolejne lata usłane były dalszymi sukcesami, a jego twórczość już z większą regularnością pojawiała się na przeglądach zagranicznych. Sam Zamojski jeździł wtedy także po świecie zapraszany przez instytucje takie jak Centrum Pompidou i MoMA Library, aby opowiadać o własnym doświadczeniu.
Absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Artysta, projektant i wydawca książek oraz kurator, który w swojej praktyce sięga po rozmaite media: od rysunku, przez rzeźby rysunkowe, aż po infografiki ze świata korporacji, czy poezję. Ta różnorodność odzwierciedla spektrum zainteresowań artysty, których fundamentem jest utopijna chęć uporządkowania i zrozumienia otaczającego świata. Honza Zamojski tworzy narracje, które przy spojrzeniu na jego praktykę z dalszej perspektywy, budują spójny, wielopoziomowy świat oparty na filozofii zwątpienia. Minimalistyczne w formie, ale bogate w znaczeniu symbole, abstrakcyjne kompozycje i figuratywne przedstawienia składają się na język wizualny, który rządzi się własną gramatyką i strukturą formalną. A tym, co często spaja pozornie odległe elementy, są prostota form, humor oraz dystans do siebie samego. Autor kilkunastu książek (m.in. Love Letter, onestar press 2017, Four Eggs Theory, 2015, Fishing with John, NERO 2013). Autor cyklu wykładów How it's made, prezentowanego m.in. w Centre Pompidou, MoMA Library, czy Printed Matter New York.
Description:
"History", 2009
printer ink, collage/paper, 27 x 33 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
TROPEM TYPOGRAFII
Działalność Honzy Zamojskiego leży na granicy wielu dziedzin. Jest to projektant operujący słowem i obrazem, co przekłada na kreatywne projekty wydawnicze. Projektuje szaty graficzne książek, infografiki i kompozycje na papierze. Swoje zainteresowanie typografią rozwijał już za czasów studenckich – w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W pracach artystycznych chętnie eksperymentuje z typografią i bada konstrukcje oraz znaczenia słów. W latach 2010-2013 prowadził wydawnictwo Morava, które specjalizowało się w niszowych projektach o wysokiej jakości wykonania. Później Zamojski kontynuował niezależną działalność edytorską we współpracy z Grażyną Kulczyk, działając pod egidą wydawnictwa Mundin. Duet postawił sobie za cel dbanie o wysokie standardy, w efekcie ich publikacje takie jak „Disassembly”: książka poświęcona twórczości Bownika i „Frofenii”, Leszka Knaflewskiego, zyskały status obiektów kolekcjonerskich.
Prezentowany kolaż to przykład typowego dla Zamojskiego uczynienia zagadnień typograficznych niezależnym tematem przedstawienia. Nieregularnej wielkości czarne litery wybijają się przed opustoszały krajobraz. Późniejsze kompozycje na papierze coraz bardziej kierują się w stronę poezji konkretnej, czyniąc manipulacje słowem głównym zagadnieniem. „History” wyróżnia się połączeniem abstrakcyjnych poprzecznych pasów z figuratywnym jeszcze krajobrazem.
Praca pochodzi ze wczesnego okresu twórczości Honzy Zamojskiego. Powstała rok po obronionym z wyróżnieniem projekcie dyplomowym artysty, którego realizacja odbyła się przy wsparciu Miasta Poznań. W tym okresie kariera Zamojskiego nabierała rozpędu, przyszły pierwsze stypendia zagraniczne i rosło zainteresowanie jego pracami na arenie międzynarodowej. W 2010 poza solową wystawą w galerii Cleopatra’s w Nowym Jorku jego twórczość można było zobaczyć także w Czech Centre New York podczas wystawy „Seeing New York”, SKUC Gallery w Ljubljanie oraz w warszawskiej Zachęcie. Kolejne lata usłane były dalszymi sukcesami, a jego twórczość już z większą regularnością pojawiała się na przeglądach zagranicznych. Sam Zamojski jeździł wtedy także po świecie zapraszany przez instytucje takie jak Centrum Pompidou i MoMA Library, aby opowiadać o własnym doświadczeniu.
Absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Artysta, projektant i wydawca książek oraz kurator, który w swojej praktyce sięga po rozmaite media: od rysunku, przez rzeźby rysunkowe, aż po infografiki ze świata korporacji, czy poezję. Ta różnorodność odzwierciedla spektrum zainteresowań artysty, których fundamentem jest utopijna chęć uporządkowania i zrozumienia otaczającego świata. Honza Zamojski tworzy narracje, które przy spojrzeniu na jego praktykę z dalszej perspektywy, budują spójny, wielopoziomowy świat oparty na filozofii zwątpienia. Minimalistyczne w formie, ale bogate w znaczeniu symbole, abstrakcyjne kompozycje i figuratywne przedstawienia składają się na język wizualny, który rządzi się własną gramatyką i strukturą formalną. A tym, co często spaja pozornie odległe elementy, są prostota form, humor oraz dystans do siebie samego. Autor kilkunastu książek (m.in. Love Letter, onestar press 2017, Four Eggs Theory, 2015, Fishing with John, NERO 2013). Autor cyklu wykładów How it's made, prezentowanego m.in. w Centre Pompidou, MoMA Library, czy Printed Matter New York.
Description:
"History", 2009
printer ink, collage/paper, 27 x 33 cm; , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
farba drukarska, kolaż/papier