36
Isaac Antcher | W pracowni artysty, 1932
Estymacja:
12,000 zł - 18,000 zł
Sprzedane
11,000 zł
Aukcja na żywo
Art Outlet. Sztuka Dawna
Artysta
Isaac Antcher (1899 - 1992)
Wymiary
73 x 54,5 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 73 x 54,5 cm, sygnowany l.d.: 'Antcher',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Kluczowym momentem dla rozwoju Antchera jako malarza było spotkanie z Leopoldem Zborowskim w 1927 roku. Dzięki jego opiece malarz poznał kolekcjonera Jonasa Nettera (1867-1946), miłośnika twórczości artystów kręgu Szkoły Paryskiej, które jako pierwszy zaczął zbierać ich dzieła. Antcher podpisał ze Zborowskim i Netterem kontrakt na wyłączną współpracę w zamian za stałą pensję. Większa część przedwojennego dorobku Antchera uległa zniszczeniu albo rozproszeniu wskutek zniszczenia pracowni podczas wojny. Malarz po powrocie do Paryża poświęcił się wyłącznie malarstwu i tworzył do końca życia. Rozpatrując znany dorobek Antchera, da się w nim wyodrębnić specjalną grupę obrazów przedstawiających pracownię artysty. Artysta koncentruje się w nich na kącie w swoim atelier, na tle którego widzimy sztalugę, niekiedy przez drzwi da się ujrzeć liczne podobrazia raz to wiszące na ścianach, raz to stojące na podłodze. Kulisy malarskiej pracy stały się wdzięcznym tematem podnoszonym przez twórców Szkoły Paryskiej. Atrybuty malarskie w studiu obecne są w pracach Zygmunta Menkesa, Jana Zawadowskiego czy Mojżesza Kislinga (znane obrazy malowane wspólnie z Amedeo Modiglianim).
Description:
In the artist's atelier, 1932
oil/canvas, 73 x 54.5 cm; signed lower left: 'Antcher', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Kluczowym momentem dla rozwoju Antchera jako malarza było spotkanie z Leopoldem Zborowskim w 1927 roku. Dzięki jego opiece malarz poznał kolekcjonera Jonasa Nettera (1867-1946), miłośnika twórczości artystów kręgu Szkoły Paryskiej, które jako pierwszy zaczął zbierać ich dzieła. Antcher podpisał ze Zborowskim i Netterem kontrakt na wyłączną współpracę w zamian za stałą pensję. Większa część przedwojennego dorobku Antchera uległa zniszczeniu albo rozproszeniu wskutek zniszczenia pracowni podczas wojny. Malarz po powrocie do Paryża poświęcił się wyłącznie malarstwu i tworzył do końca życia. Rozpatrując znany dorobek Antchera, da się w nim wyodrębnić specjalną grupę obrazów przedstawiających pracownię artysty. Artysta koncentruje się w nich na kącie w swoim atelier, na tle którego widzimy sztalugę, niekiedy przez drzwi da się ujrzeć liczne podobrazia raz to wiszące na ścianach, raz to stojące na podłodze. Kulisy malarskiej pracy stały się wdzięcznym tematem podnoszonym przez twórców Szkoły Paryskiej. Atrybuty malarskie w studiu obecne są w pracach Zygmunta Menkesa, Jana Zawadowskiego czy Mojżesza Kislinga (znane obrazy malowane wspólnie z Amedeo Modiglianim).
Description:
In the artist's atelier, 1932
oil/canvas, 73 x 54.5 cm; signed lower left: 'Antcher', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany l.d.: 'Antcher'
Proweniencja
dom aukcyjny Boisgirard, Paryż, listopad 2005; kolekcja prywatna, Warszawa