Powrót do DESA.PL
1603 of Liczba obiektów: 43
Obiekt jest zamknięty Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924
Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 1Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 2Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 3Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 4Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 5Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 6Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924 - 7
1603
Henryk Epstein | "Targ bydlęcy w Owernii", około 1924
Cena wywoławcza: 35,000 zł
Estymacja:
40,000 zł - 60,000 zł
Zakończone
Aukcja online
École de Paris
Artysta
Henryk Epstein (1891 - 1944)
Wymiary
50 x 61 cm
Opis
olej/płótno, 50 x 61 cm, sygnowany p.d.: 'H. Epstein', opisany na odwrociu: '2) H. Epstein | marche au bestiaux', '8994' oraz '5674', dwukrotnie powtórzony stempel własnościowy: 'COLLECTION | J. et K. | HENRY | FRANCE', na krośnie malarskim powtórzony stempel oraz notatki, na ramie nalepki aukcyjne

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.


„Malarstwo Epsteina jest światem, który poznaje się stopniowo. Początkowo może zrażać swą nadmierną surowością, bezpośredniością, lecz po dłuższym obcowaniu z nim twórczość ta wciąga, by na końcu fascynować, tysiącem blasków opowiadać proste w gruncie rzeczy historie”. Artur Winiarski, Henri Epstein. Mistrzowie École de Paris, Warszawa 2015, s. 13
Uczył się malarstwa przez pewien czas w Monachium. Około 1911 roku wyjechał na stałe do Paryża, gdzie uczęszczał do jednej z pracowni artystycznych na Montparnassie. Był zaprzyjaźniony z Utrillem, Chaimem Soutinem i Amadeo Modiglianim. Wystawiał na Salonach Niezależnych (1921-23, 1925, 1928) oraz na Salonie Jesiennym w 1921 roku i Salonie Tuileryjskim w latach 1927-31. Początkowo interesował się przede wszystkim postimpresjonizmem - syntetyzmem Paula Gauguina i Ecole de Pont-Aven. Później wszedł w krąg malarzy fowistów - André Deraina, Maurice'a Vlamincka i Raoula Dufy, a także Pabla Picassa i Susanne Valadon. W obrazach z lat 1915-20 wyczuwalne są wpływy Cézanne'a i kubizmu, połączone z inspiracją fowizmem i ekspresjonizmem. W latach dwudziestych i trzydziestych Epstein coraz bardziej dynamizował formy, wprowadzał ostre kontrasty barwne i światłocieniowe, czasem stosował wyrazisty kontur. Malował przede wszystkim pejzaże, portrety, martwe natury, ale też kompozycje rodzajowe z wieśniakami, rybakami czy kobietami z półświatka. W latach 1929-31 Epstein odwiedził Bretanię - przebywał w Quiberon oraz w Concarneau - gdzie malował obrazy i akwarele z widokami portów i rybaków, a także "bretońskie" martwe natury z ekspresyjnie przedstawionymi rybami, ptakami i owocami morza.

Description:
"Cattle Market in Auvergne", circa 1924
oil/canvas, 50 x 61 cm; signed lower right: 'H. Epstein', described on the reverse: '2) H. Epstein | marche au bestiaux', '8994' and '5674', twice repeated property stamp: 'COLLECTION | J. et K. | HENRY | FRANCE', on the stretcher repeated stamp and notes, on the frame auction labels,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'H. Epstein'
Proweniencja
kolekcja J. i K. Henry, Francja; kolekcja prywatna, Francja; kolekcja instytucjonalna, Polska
Literatura
Mistrzowie École de Paris. Villa la Fleur, red. Artur Winiarski, Warszawa 2016, s. 178 (il.)