362
Iga Borkowska Kinga Zielińska | "Totem No. 23", 2023
Pominięte
Aukcja na żywo
Młoda Sztuka
Artysta
Iga Borkowska Kinga Zielińska
Wymiary
25 x 12 x 17 cm
Kategoria
Opis
ceramika szlachetna, malowany podszkliwnie, 25 x 12 x 17 cm, sygnowany i opisany na spodzie: 'OTEKI No. 23',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Iga Borkowska tworzy głównie rzeźby z brązu i ceramiki, a wiodącym nurtem w jej twórczości są realizm z elementami geometrii. Łączy ze sobą współczesność i klasykę, bazując na prostych i codziennych treściach, dając odbiorcy bodziec i iskrę do jego własnych historii i koncepcji. Prowadząc przez wskazówki i sugestie, w postaci gestów i graficznych niuansów oraz niezbędnego tytułu, będącego dopełnieniem rzeźby czy obrazu, zaprasza do współtworzenia historii oglądanego dzieła. Urodzona 1984, w Bolesławcu. Mieszka i tworzy w Krakowie, gdzie ukończyła studia na Wydział Rzeźby Krakowskiej ASP. W twórczości korzysta z doświadczeń konserwatorskich i wymaganej precyzji, nie rezygnując z wrodzonego zamiłowania do gestu i ekspresji. Poza asocjacją treści, artystka sprzęga ze sobą rozmaite środki wyrazu, jak kolory, fakturę, elementy matowe i błyszczące, swobodne gesty i geometryczne płaszczyzny. Częstym motywem na jej rzeźbach jest równo położona płaszczyzna koloru, która odcina przestrzenną formę. Jej głównym celem twórczym jest harmonizowanie i synergia, przy jednoczesnym nagromadzeniu środków wyrazu. Prace Igi Borkowskiej odnalazły duże zainteresowanie na wystawach krajowych i znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą. W abstrakcyjnych pracach przestrzennych artystki poszukują ponadczasowości, która sprawia, że rzeźby stają się nieomal znakami. Prace bazują na zestawieniu dwóch tematów: cywilizacji oraz natury.
Kinga Zielińska maluje dynamiczne, wielopłaszczyznowe abstrakcje. Wybiera fragment natury albo zapamiętany detal i multiplikuje go na papierze lub płótnie. Artystka mówi, że tworzy obrazy bezprzedmiotowe i bezopowieściowe, w których uwalnia swoje emocje i temperament. Interesuje ją czyste odczucie i skojarzenia odbiorcy. Często eksperymentuje, w jednym obrazie łącząc farby olejne, akrylowe, akwarele i tusz. Urodziła się w 1972 roku w Zakopanem. Dorastała w pracowni rzeźbiarskiej ojca, który był jej pierwszym mentorem. Po ukończeniu Liceum Plastycznego im. A. Kenara wyjechała do Włoch, gdzie poszerzała swój warsztat artystyczny. Po powrocie ukończyła Edukację Artystyczną i Arteterapię w Krakowie. Zaczęła prowadzić warsztaty ceramiczne i pracować z młodzieżą z autyzmem, w której od początku chciała rozbudzić siłę sprawczą. W tej roli odnajduje się zresztą od lat, podobnie jak jej matka, która z osobami niepełnosprawnymi współtworzyła teatr. W pracach przestrzennych artystka poszukuje ponadczasowości, która sprawia, że rzeźby stają się nieomal znakami.
Od trzech lat artystki tworzą wspólnie duet „OTEKI by hand”.
Description:
"Totem No. 23", 2023
noble ceramics, underglaze painted, 25 x 12 x 17 cm; signed and described on the bottom: 'OTEKI No. 23',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Iga Borkowska tworzy głównie rzeźby z brązu i ceramiki, a wiodącym nurtem w jej twórczości są realizm z elementami geometrii. Łączy ze sobą współczesność i klasykę, bazując na prostych i codziennych treściach, dając odbiorcy bodziec i iskrę do jego własnych historii i koncepcji. Prowadząc przez wskazówki i sugestie, w postaci gestów i graficznych niuansów oraz niezbędnego tytułu, będącego dopełnieniem rzeźby czy obrazu, zaprasza do współtworzenia historii oglądanego dzieła. Urodzona 1984, w Bolesławcu. Mieszka i tworzy w Krakowie, gdzie ukończyła studia na Wydział Rzeźby Krakowskiej ASP. W twórczości korzysta z doświadczeń konserwatorskich i wymaganej precyzji, nie rezygnując z wrodzonego zamiłowania do gestu i ekspresji. Poza asocjacją treści, artystka sprzęga ze sobą rozmaite środki wyrazu, jak kolory, fakturę, elementy matowe i błyszczące, swobodne gesty i geometryczne płaszczyzny. Częstym motywem na jej rzeźbach jest równo położona płaszczyzna koloru, która odcina przestrzenną formę. Jej głównym celem twórczym jest harmonizowanie i synergia, przy jednoczesnym nagromadzeniu środków wyrazu. Prace Igi Borkowskiej odnalazły duże zainteresowanie na wystawach krajowych i znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą. W abstrakcyjnych pracach przestrzennych artystki poszukują ponadczasowości, która sprawia, że rzeźby stają się nieomal znakami. Prace bazują na zestawieniu dwóch tematów: cywilizacji oraz natury.
Kinga Zielińska maluje dynamiczne, wielopłaszczyznowe abstrakcje. Wybiera fragment natury albo zapamiętany detal i multiplikuje go na papierze lub płótnie. Artystka mówi, że tworzy obrazy bezprzedmiotowe i bezopowieściowe, w których uwalnia swoje emocje i temperament. Interesuje ją czyste odczucie i skojarzenia odbiorcy. Często eksperymentuje, w jednym obrazie łącząc farby olejne, akrylowe, akwarele i tusz. Urodziła się w 1972 roku w Zakopanem. Dorastała w pracowni rzeźbiarskiej ojca, który był jej pierwszym mentorem. Po ukończeniu Liceum Plastycznego im. A. Kenara wyjechała do Włoch, gdzie poszerzała swój warsztat artystyczny. Po powrocie ukończyła Edukację Artystyczną i Arteterapię w Krakowie. Zaczęła prowadzić warsztaty ceramiczne i pracować z młodzieżą z autyzmem, w której od początku chciała rozbudzić siłę sprawczą. W tej roli odnajduje się zresztą od lat, podobnie jak jej matka, która z osobami niepełnosprawnymi współtworzyła teatr. W pracach przestrzennych artystka poszukuje ponadczasowości, która sprawia, że rzeźby stają się nieomal znakami.
Od trzech lat artystki tworzą wspólnie duet „OTEKI by hand”.
Description:
"Totem No. 23", 2023
noble ceramics, underglaze painted, 25 x 12 x 17 cm; signed and described on the bottom: 'OTEKI No. 23',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
ceramika szlachetna, malowany podszkliwnie
Sygnatura
sygnowany i opisany na spodzie: 'OTEKI No. 23'