3
Czesław Pius Ciapało | Z cyklu "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne", 1973
Sprzedane
3,000 zł
Aukcja na żywo
Aukcja charytatywna na rzecz 31. Finału WOŚP
Artysta
Czesław Pius Ciapało (1942)
Wymiary
49 x 64 cm
Opis
ołówek/papier, 49 x 64 cm, sygnowany, datowany i opisany u dołu kompozycji: '5a z cyklu: "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" 49 x 64 cm', sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'CZESŁAW PIUS CIAPAŁO | z cyklu "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" | 5a 49 x 64 cm 973'
Artysta w latach 1963–1964 studiował na Wydziale Konserwacji Zabytków oraz na Wydziale Artystyczno-Dydaktycznym Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 196 roku przeniósł się Warszawy, gdzie ukończył studia w pracowni Aleksandra Kobzdeja w Akademii Sztuk Pięknych. Duży wpływ na jego twórczość miał półroczny pobyt w Wielkiej Brytanii, gdzie miał szanse zapoznać się z twórczością artystów z kręgu Nowej Figuracji. Po powrocie do Polski tworzył cykle prac inspirowane dokonaniami twórców Europy Zachodniej, między innymi cykl zatytułowany „Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne”. W późniejszym okresie tworzył prace wielkoformatowe, często będące wynikiem fascynacji architekturą amerykańskich aglomeracji, którą miał szanse podziwiać w trakcie naukowego stażu w Eastern Illinois University w Charleston. Artysta eksperymentował z różnymi technikami artystycznymi takimi jak dripping czy pointylizm, jednocześnie przykładając dużą wagę do harmonii kolorystycznej i wartości ekspresyjnych malarskiej płaszczyzny. Przez pewien czas tworzył także monumentalne żelbetonowe rzeźby.
Description:
From the series "Unlikely and Unlikely Similar Forms", 1973
pencil/paper, 49 x 64 cm; signed, dated and described at bottom of composition: '5a z cyklu: "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" 49 x 64 cm', sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'CZESLAW PIUS CIAPALO | z cyklu "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" | 5a 49 x 64 cm 973',
Artysta w latach 1963–1964 studiował na Wydziale Konserwacji Zabytków oraz na Wydziale Artystyczno-Dydaktycznym Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 196 roku przeniósł się Warszawy, gdzie ukończył studia w pracowni Aleksandra Kobzdeja w Akademii Sztuk Pięknych. Duży wpływ na jego twórczość miał półroczny pobyt w Wielkiej Brytanii, gdzie miał szanse zapoznać się z twórczością artystów z kręgu Nowej Figuracji. Po powrocie do Polski tworzył cykle prac inspirowane dokonaniami twórców Europy Zachodniej, między innymi cykl zatytułowany „Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne”. W późniejszym okresie tworzył prace wielkoformatowe, często będące wynikiem fascynacji architekturą amerykańskich aglomeracji, którą miał szanse podziwiać w trakcie naukowego stażu w Eastern Illinois University w Charleston. Artysta eksperymentował z różnymi technikami artystycznymi takimi jak dripping czy pointylizm, jednocześnie przykładając dużą wagę do harmonii kolorystycznej i wartości ekspresyjnych malarskiej płaszczyzny. Przez pewien czas tworzył także monumentalne żelbetonowe rzeźby.
Description:
From the series "Unlikely and Unlikely Similar Forms", 1973
pencil/paper, 49 x 64 cm; signed, dated and described at bottom of composition: '5a z cyklu: "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" 49 x 64 cm', sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'CZESLAW PIUS CIAPALO | z cyklu "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" | 5a 49 x 64 cm 973',
Technika
ołówek/papier
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany u dołu kompozycji: '5a z cyklu: "Formy Nieprawdopodobne i Nieprawdopodobnie Podobne" 49 x 64 cm'