31
Stanisław Gałek | Czarny Staw Gąsienicowy
Estymacja:
16,000 zł - 22,000 zł
Sprzedane
15,000 zł
Aukcja na żywo
Zakopane, Zakopane!
Artysta
Stanisław Gałek (1876 - 1961)
Wymiary
50 x 69 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 50 x 69 cm, sygnowany p.d.: 'ST. GAŁEK', na krośnie malarskim papierowa nalepka inwentarzowa z numerem: '102 9'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Są w Tatrach Polskich trzy miejsca na pewno znane, przynajmniej ze słyszenia, każdemu turyście lub wczasowiczowi: Morskie Oko, Dolina Kościeliska i Hala Gąsienicowa, lecz gdyby dało się obliczyć ilość osób odwiedzających każde z tych miejsca, bez wątpienia rekord pod tym względem przypadłby w udziale Hali Gąsienicowej. We wspomnieniach dawniejszych podróżników po Tatrach częściej czyta się o zwiedzaniu Morskiego Oka lub Doliny Kościeliskiej niż Hali Gąsienicowej, na którą wejście było uważane niegdyś za większą wycieczkę, wymagającą pewnego zasobu sił i przygotowania”.
Stefan Zwoliński, W podziemiach tatrzańskich, Warszawa 1987, s. 51
W latach 1899 - 1900 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem J. Malczewskiego i J. Stanisławskiego. Naukę kontynuował w Kunstgewerbeschule w Monachium oraz w École Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. Po przyjeździe do kraju mieszkał w Zakopanem. Należał do Towarzystwa Sztuka Podhalańska. Odbywał liczne podróże artystyczne m.in. do Paryża, do Włoch i na Krym. Po 1945 wystawiał w Zakopanem, gdzie w 1960 odbyła się jego wystawa jubileuszowa oraz z grupą 'Zachęta' w Warszawie. Malował głównie widoki tatrzańskie; w dwudziestoleciu międzywojennym uchodził za najlepszego pejzażystę Tatr. Malował także portrety.
Description:
Czarny Staw Gasienicowy
oil/canvas, 50 x 69 cm; signed lower right: 'ST. GALEK', on the reverse paper inventory label with a number: '102 9',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
„Są w Tatrach Polskich trzy miejsca na pewno znane, przynajmniej ze słyszenia, każdemu turyście lub wczasowiczowi: Morskie Oko, Dolina Kościeliska i Hala Gąsienicowa, lecz gdyby dało się obliczyć ilość osób odwiedzających każde z tych miejsca, bez wątpienia rekord pod tym względem przypadłby w udziale Hali Gąsienicowej. We wspomnieniach dawniejszych podróżników po Tatrach częściej czyta się o zwiedzaniu Morskiego Oka lub Doliny Kościeliskiej niż Hali Gąsienicowej, na którą wejście było uważane niegdyś za większą wycieczkę, wymagającą pewnego zasobu sił i przygotowania”.
Stefan Zwoliński, W podziemiach tatrzańskich, Warszawa 1987, s. 51
W latach 1899 - 1900 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem J. Malczewskiego i J. Stanisławskiego. Naukę kontynuował w Kunstgewerbeschule w Monachium oraz w École Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. Po przyjeździe do kraju mieszkał w Zakopanem. Należał do Towarzystwa Sztuka Podhalańska. Odbywał liczne podróże artystyczne m.in. do Paryża, do Włoch i na Krym. Po 1945 wystawiał w Zakopanem, gdzie w 1960 odbyła się jego wystawa jubileuszowa oraz z grupą 'Zachęta' w Warszawie. Malował głównie widoki tatrzańskie; w dwudziestoleciu międzywojennym uchodził za najlepszego pejzażystę Tatr. Malował także portrety.
Description:
Czarny Staw Gasienicowy
oil/canvas, 50 x 69 cm; signed lower right: 'ST. GALEK', on the reverse paper inventory label with a number: '102 9',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'ST. GAŁEK'
Proweniencja
kolekcja prywatna, Warszawa
Literatura
0
Wystawiany
0