25
Tadeusz Cieślewski (syn) | "Kościół św. Anny w Warszawie", 1929
Estymacja:
800 zł - 1,200 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Dawna
Wymiary
14,5 x 10,1 cm (odcisk płyty)
Kategoria
Opis
drzeworyt/papier, 14,5 x 10,1 cm (odcisk płyty), sygnowany i opisany ołówkiem u dołu: '1929 T. Cieślewski syn',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Grafik, krytyk, teoretyk sztuki i pisarz. Studjował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie: grafikę u Władysława Skoczylasa, malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, grafikę książkową u Ludwika Gardowskiego. Członek wielu ugrupowań i związków artystycznych, m. in.: Stowarzyszenia Artystów Grafików „Ryt", Związku Polskich Artystów Grafików, „Bloku Zawodowych Artystów" Plastyków, Grupy Artystów Grafików „Czerń i Biel". Był artystą niezwykle płodnym, często wystawiał w kraju i zagranicą, zdobywał liczne nagrody. Początkowo uprawiał różne techniki graficzne, później, prawie wyłącznie drzeworyt (około 200 prac). Ogłosił własną teorię tej dyscypliny sztuki: Drzeworyt w książce, tece i na ścianie - uwagi o graficznej rasowości drzeworytu, wydany Warszawie, w 1936 roku. Tworzył głównie kompozycje architektoniczne i symboliczne. Jego ulubionym motywem było warszawskie Stare Miasto. W ostatnim okresie twórczości wykonuje także portrety. Jest autorem wielu cykli i tek drzeworytniczych, np.: Dawne Miasto - teka drzeworytów warszawskich (1923), Fiorenza - 12 drzeworytów (1928), Księga Miasta - cykl linorytów (1932). Opracowuje również ilustracje i układy graficzne książek, m. in.: Pieśń o Rynku i zaułkach Or - Ota (Artura Oppmana), Na drogach Polski Hanny Mortkowiczówny, Szary brat Pii Górskiej. Ważną dziedzinę twórczości Cieślewskiego stanowią ekslibrisy. Jest on także autorem rozpraw z zakresu historii, teorii sztuki oraz krytyki artystycznej. Zajmował się także twórczością literacką.
Description:
"St. Anna Church in Warsaw", 1929
woodcut/paper, 14.5 x 10.1 cm (odcisk plyty); sygnowany i opisany olowkiem u dolu: '1929 T. Cieslewski syn',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Grafik, krytyk, teoretyk sztuki i pisarz. Studjował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie: grafikę u Władysława Skoczylasa, malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, grafikę książkową u Ludwika Gardowskiego. Członek wielu ugrupowań i związków artystycznych, m. in.: Stowarzyszenia Artystów Grafików „Ryt", Związku Polskich Artystów Grafików, „Bloku Zawodowych Artystów" Plastyków, Grupy Artystów Grafików „Czerń i Biel". Był artystą niezwykle płodnym, często wystawiał w kraju i zagranicą, zdobywał liczne nagrody. Początkowo uprawiał różne techniki graficzne, później, prawie wyłącznie drzeworyt (około 200 prac). Ogłosił własną teorię tej dyscypliny sztuki: Drzeworyt w książce, tece i na ścianie - uwagi o graficznej rasowości drzeworytu, wydany Warszawie, w 1936 roku. Tworzył głównie kompozycje architektoniczne i symboliczne. Jego ulubionym motywem było warszawskie Stare Miasto. W ostatnim okresie twórczości wykonuje także portrety. Jest autorem wielu cykli i tek drzeworytniczych, np.: Dawne Miasto - teka drzeworytów warszawskich (1923), Fiorenza - 12 drzeworytów (1928), Księga Miasta - cykl linorytów (1932). Opracowuje również ilustracje i układy graficzne książek, m. in.: Pieśń o Rynku i zaułkach Or - Ota (Artura Oppmana), Na drogach Polski Hanny Mortkowiczówny, Szary brat Pii Górskiej. Ważną dziedzinę twórczości Cieślewskiego stanowią ekslibrisy. Jest on także autorem rozpraw z zakresu historii, teorii sztuki oraz krytyki artystycznej. Zajmował się także twórczością literacką.
Description:
"St. Anna Church in Warsaw", 1929
woodcut/paper, 14.5 x 10.1 cm (odcisk plyty); sygnowany i opisany olowkiem u dolu: '1929 T. Cieslewski syn',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Stan zachowania
praca oprawiona
Technika
drzeworyt/papier
Sygnatura
sygnowany i opisany ołówkiem u dołu: '1929 T. Cieślewski syn'
Proweniencja
kolekcja Wandy i Janusza Woźnickich
Literatura
Maria Grońska, Tadeusz Cieślewski syn, Wrocław 1962, nr kat. 73, s. 115