107
Wilhelm Kotarbiński | "Ibisy" ("Egipcyanka wsłuchana w pieśń niewolnicy"), 1900
Estymacja:
100,000 zł - 150,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie • Sesja II
Wymiary
44 x 65 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 44 x 65 cm, sygnowany p.d.: 'W. Kotarbinsky', opisany trudno czytelnie na odwrociu, na krośnie malarskim dwa stemple składu materiałów malarskich
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Wilhelm Kotarbiński, brat stryjeczny Miłosza, malarza i rysownika. Studiował w warszawskiej Klasie Rysunkowej pod kierunkiem Rafała Hadziewicza w latach 1867-71, a od roku 1872 także w Akademii Św. Łukasza w Rzymie. Po ukończeniu studiów otworzył w Rzymie własną pracownię, w której udzielał także lekcji rysunków; jego uczennicą była m.in. Maria Baszkircew. Powrócił z Italii w 1888 roku i odtąd przebywał głównie we własnym majątku Kalsk (lub Kulsk) na Białorusi. Stamtąd wielokrotnie wyjeżdżał do Kijowa, gdzie miał pracownię w hotelu Praga. Uczestniczył w wystawach kijowskiego Towarzystwa Artystycznego, a w 1893 roku był współzałożycielem Towarzystwa Malarzy Kijowskich. Wraz z Pawłem Swiedomskim, Michaiłem Niestierowem i Michaiłem Wrublem pracował przy dekoracji freskowej kijowskiego soboru św. Włodzimierza (realizacja ukończona w latach 1894-95). Był autorem dekoracyjnych plafonów i malowideł ściennych m.in. w domu Mykołaja Tereszczenki i w pałacu Bohdana Chanenki w Kijowie oraz w salonach pałaców w Petersburgu i Moskwie. Malował przede wszystkim kompozycje o tematyce biblijnej, a także sceny rodzajowe inspirowane antykiem grecko-rzymskim. Tworzył także sceny fantastyczne o charakterze symbolicznym.
Description:
"Ibises" ("Egyptian woman listening to the ballad of a slave"), 1900
oil/canvas, 44 x 65 cm; signed lower right: 'W. Kotarbinsky', hardly legible inscription on the reverse, on the stretcher two stamps of storehouse of painting supplies,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Wilhelm Kotarbiński, brat stryjeczny Miłosza, malarza i rysownika. Studiował w warszawskiej Klasie Rysunkowej pod kierunkiem Rafała Hadziewicza w latach 1867-71, a od roku 1872 także w Akademii Św. Łukasza w Rzymie. Po ukończeniu studiów otworzył w Rzymie własną pracownię, w której udzielał także lekcji rysunków; jego uczennicą była m.in. Maria Baszkircew. Powrócił z Italii w 1888 roku i odtąd przebywał głównie we własnym majątku Kalsk (lub Kulsk) na Białorusi. Stamtąd wielokrotnie wyjeżdżał do Kijowa, gdzie miał pracownię w hotelu Praga. Uczestniczył w wystawach kijowskiego Towarzystwa Artystycznego, a w 1893 roku był współzałożycielem Towarzystwa Malarzy Kijowskich. Wraz z Pawłem Swiedomskim, Michaiłem Niestierowem i Michaiłem Wrublem pracował przy dekoracji freskowej kijowskiego soboru św. Włodzimierza (realizacja ukończona w latach 1894-95). Był autorem dekoracyjnych plafonów i malowideł ściennych m.in. w domu Mykołaja Tereszczenki i w pałacu Bohdana Chanenki w Kijowie oraz w salonach pałaców w Petersburgu i Moskwie. Malował przede wszystkim kompozycje o tematyce biblijnej, a także sceny rodzajowe inspirowane antykiem grecko-rzymskim. Tworzył także sceny fantastyczne o charakterze symbolicznym.
Description:
"Ibises" ("Egyptian woman listening to the ballad of a slave"), 1900
oil/canvas, 44 x 65 cm; signed lower right: 'W. Kotarbinsky', hardly legible inscription on the reverse, on the stretcher two stamps of storehouse of painting supplies,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'W. Kotarbinsky'
Proweniencja
0
Literatura
porównaj:; pocztówka z reprodukcją obrazu, wyd. Bracia Rzepkowicz, Warszawa, 1900-1912; "Biesiada Literacka" 1902, nr 41, s. 284 (il. w odbiciu lustrzanym); "Tygodnik Ilustrowany" 1902, nr 17, s. 327 (il.)
Wystawiany
0