412
Mikołaj Smoczyński (1955 - 2009) | "Obraz", 1985
Estymacja:
8,000 zł - 12,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Grażyna Kulczyk Collection. Powiększenie
Artysta
Mikołaj Smoczyński (1955 - 2009)
Wymiary
43 x 33 cm
Kategoria
Opis
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny, 43 x 33 cm, sygnowany, datowany, opisany i numerowany na odwrociu: '[sygnatura artysty] | "Obraz", 1985 | 2/2', ed. 2/2
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
- Obiekt importowany spoza terytorium UE na podstawie odprawy czasowej. Importowy podatek VAT w wysokości 8% kwoty wylicytowanej, będzie doliczony do ceny sprzedaży obiektu.
„Dlaczego czuję się malarzem?
‘Obrazy’ nie są prawdziwymi obrazami. Są to obiekty odwołujące się tylko do pewnych cech obrazu.
Niczego nie przedstawiają. Są puste jak ściany wokół nich, ponieważ powstają bez intencji, aby wyrażać cokolwiek ponad to, czym są. Odwołując się do modelu malarstwa, który traktuje obraz jak ‘pusty ekran’, egzystują tak samo ‘w’, jak i ‘wobec’ sąsiadującej z nimi przestrzeni. Są przeznaczone do oglądania równocześnie z innymi podobnymi do nich.
Są równo-ważne; każdy wobec pozostałych i wszystkie wobec tego, co je otacza.
Od dawna już nie maluję, ale malarstwo nadal się odbywa”.
Mikołaj Smoczyński
Malarz, fotograf, rysownik, performer i twórca instalacji. Studiował na UMCS w Lublinie i w ASP w Warszawie. Od roku 1979 jest pedagogiem w Instytucie Wychowania Plastycznego UMCS. Artysta koncentruje się na analizie używanego materiału oraz zgłębianiu zagadnień związanych z miejscem, płaszczyzną i przestrzenią. Jest autorem tzw. obrazów prawdziwych – reliefów odciśniętych w pokrytych farbą płótnach. Malarskie piękno surowego materiału jest także dostrzegalne w jego pracach fotograficznych, przedstawiających odizolowane fragmenty rzeczywistości, na przykład fragmenty ściany, betonowej podłogi lub osypujący się tynk.
Description:
"Painting", 1985
gelatin-silver print/photographic paper, 43 x 33 cm; signed, dated, described and numbered on the reverse: '[artist's signature] | "Obraz", 1985 | 2/2' , ed. 2/2,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
- This lot has been imported from outside the EU and placed under Temporary Admission regime. Import VAT is payable at 8% on the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
- Obiekt importowany spoza terytorium UE na podstawie odprawy czasowej. Importowy podatek VAT w wysokości 8% kwoty wylicytowanej, będzie doliczony do ceny sprzedaży obiektu.
„Dlaczego czuję się malarzem?
‘Obrazy’ nie są prawdziwymi obrazami. Są to obiekty odwołujące się tylko do pewnych cech obrazu.
Niczego nie przedstawiają. Są puste jak ściany wokół nich, ponieważ powstają bez intencji, aby wyrażać cokolwiek ponad to, czym są. Odwołując się do modelu malarstwa, który traktuje obraz jak ‘pusty ekran’, egzystują tak samo ‘w’, jak i ‘wobec’ sąsiadującej z nimi przestrzeni. Są przeznaczone do oglądania równocześnie z innymi podobnymi do nich.
Są równo-ważne; każdy wobec pozostałych i wszystkie wobec tego, co je otacza.
Od dawna już nie maluję, ale malarstwo nadal się odbywa”.
Mikołaj Smoczyński
Malarz, fotograf, rysownik, performer i twórca instalacji. Studiował na UMCS w Lublinie i w ASP w Warszawie. Od roku 1979 jest pedagogiem w Instytucie Wychowania Plastycznego UMCS. Artysta koncentruje się na analizie używanego materiału oraz zgłębianiu zagadnień związanych z miejscem, płaszczyzną i przestrzenią. Jest autorem tzw. obrazów prawdziwych – reliefów odciśniętych w pokrytych farbą płótnach. Malarskie piękno surowego materiału jest także dostrzegalne w jego pracach fotograficznych, przedstawiających odizolowane fragmenty rzeczywistości, na przykład fragmenty ściany, betonowej podłogi lub osypujący się tynk.
Description:
"Painting", 1985
gelatin-silver print/photographic paper, 43 x 33 cm; signed, dated, described and numbered on the reverse: '[artist's signature] | "Obraz", 1985 | 2/2' , ed. 2/2,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
- This lot has been imported from outside the EU and placed under Temporary Admission regime. Import VAT is payable at 8% on the hammer price.
Technika
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny
Sygnatura
sygnowany, datowany, opisany i numerowany na odwrociu: '[sygnatura artysty] | "Obraz", 1985 | 2/2'