44
Kacper Szalecki (1996) | "Rondo", 2022
Estymacja:
1,500 zł - 2,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Dzisiaj. Wybór Kuratora
Artysta
Kacper Szalecki (1996)
Wymiary
18 x 17 cm (w świetle passe-partout)
Kategoria
Opis
fotografia, kolaż, marker/papier fotograficzny, 18 x 17 cm (w świetle passe-partout), sygnowany na odwrociu,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
„Kraj pełen kras, czyli sztuka ludowa jako głuchy telefon. Kacper Szalecki w swoim projekcie przedstawia ludowość i folklor jako rodzaj plotki, która, jak to się mówi „żyje własnym życiem”. Sztuka ludowa jest już dziś postrzegana jako wytwór fantazji miejskich intelektualistów, ich wyobrażeń na temat natury, pracy, harmonii, duchowości i prostoty”.
EMILIA KONWERSKA
Źródło: https://www.mok.olsztyn.pl/wydarzenia/2022/04/kacper-szalecki-kraj-pelen-kras
Kacper Szalecki w swoich pracach rozprawia się z pojęciem „sztuki ludowej”, zwraca uwagę na jej powierzchowność, a poprzez konkretne zabiegi artystyczne ośmiesza formę, jaką obecnie przybiera to hasło. W poszukiwaniach artysty przejawia się to, co poniekąd nazywane jest folklorem. Wykorzystuje zaobserwowane zabiegi i wykorzystuje w formie zabawy tym, co potocznie z folklorem jest kojarzone. Wielokrotnie powielane – zarówno hasła, jak i formy artystycznego wyrazu – w efekcie tracą na autentyczności, a ich geneza zostaje zupełnie zatarta, trudna do odczytania. Tego rodzaju gra z tym, co prawdziwe a wymyślone, obrazuje, jak szybko jesteśmy w stanie zatracić prawdziwość i nadać nowe znaczenia, które niekiedy znacznie odbiegają od pierwotnych założeń. Artysta wybiera swoje kolory i konstruuje własną ludową bajkę. Chociaż prace utrzymane są w różowo-żółtej kolorystyce, która dobrze koresponduje z teorią zabawy w pojęcia, artysta przyjmuje postawę krytyczną wobec badanego tematu. Kacper Szalecki daje sobie prawo do stworzenia swojej definicji i estetyki, umieszczając widza w świecie, w którym przenosi się do opowiedzianej historii i właściwie już nikt nie pamięta, co jest prawdziwe.
Kacper Szalecki to artysta wizualny, fotograf, autor instalacji i wideo. Absolwent Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej na Uniwersytecie Łódzkim. Jako fotograf zadebiutował w 2016 na Miesiącu Fotografii w Krakowie projektem Olympia’s Diary. Współtwórca upadłego kolektywu artystycznego Dom Mody Limanka.
Kacper Szalecki to artysta wizualny, fotograf, autor instalacji i wideo. Absolwent Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej na Uniwersytecie Łódzkim. Jako fotograf zadebiutował w 2016 roku na Miesiącu Fotografii w Krakowie projektem Olympia's Diary. Współtwórca upadłego kolektywu artystycznego Dom Mody Limanka.
Description:
"Rondo", 2022
photography, collage, marker/photographic paper, 18 x 17 cm (dimensions in passe-partout window); signed on the reverse, ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
„Kraj pełen kras, czyli sztuka ludowa jako głuchy telefon. Kacper Szalecki w swoim projekcie przedstawia ludowość i folklor jako rodzaj plotki, która, jak to się mówi „żyje własnym życiem”. Sztuka ludowa jest już dziś postrzegana jako wytwór fantazji miejskich intelektualistów, ich wyobrażeń na temat natury, pracy, harmonii, duchowości i prostoty”.
EMILIA KONWERSKA
Źródło: https://www.mok.olsztyn.pl/wydarzenia/2022/04/kacper-szalecki-kraj-pelen-kras
Kacper Szalecki w swoich pracach rozprawia się z pojęciem „sztuki ludowej”, zwraca uwagę na jej powierzchowność, a poprzez konkretne zabiegi artystyczne ośmiesza formę, jaką obecnie przybiera to hasło. W poszukiwaniach artysty przejawia się to, co poniekąd nazywane jest folklorem. Wykorzystuje zaobserwowane zabiegi i wykorzystuje w formie zabawy tym, co potocznie z folklorem jest kojarzone. Wielokrotnie powielane – zarówno hasła, jak i formy artystycznego wyrazu – w efekcie tracą na autentyczności, a ich geneza zostaje zupełnie zatarta, trudna do odczytania. Tego rodzaju gra z tym, co prawdziwe a wymyślone, obrazuje, jak szybko jesteśmy w stanie zatracić prawdziwość i nadać nowe znaczenia, które niekiedy znacznie odbiegają od pierwotnych założeń. Artysta wybiera swoje kolory i konstruuje własną ludową bajkę. Chociaż prace utrzymane są w różowo-żółtej kolorystyce, która dobrze koresponduje z teorią zabawy w pojęcia, artysta przyjmuje postawę krytyczną wobec badanego tematu. Kacper Szalecki daje sobie prawo do stworzenia swojej definicji i estetyki, umieszczając widza w świecie, w którym przenosi się do opowiedzianej historii i właściwie już nikt nie pamięta, co jest prawdziwe.
Kacper Szalecki to artysta wizualny, fotograf, autor instalacji i wideo. Absolwent Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej na Uniwersytecie Łódzkim. Jako fotograf zadebiutował w 2016 na Miesiącu Fotografii w Krakowie projektem Olympia’s Diary. Współtwórca upadłego kolektywu artystycznego Dom Mody Limanka.
Kacper Szalecki to artysta wizualny, fotograf, autor instalacji i wideo. Absolwent Nowych Mediów i Kultury Cyfrowej na Uniwersytecie Łódzkim. Jako fotograf zadebiutował w 2016 roku na Miesiącu Fotografii w Krakowie projektem Olympia's Diary. Współtwórca upadłego kolektywu artystycznego Dom Mody Limanka.
Description:
"Rondo", 2022
photography, collage, marker/photographic paper, 18 x 17 cm (dimensions in passe-partout window); signed on the reverse, ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
fotografia, kolaż, marker/papier fotograficzny
Sygnatura
sygnowany na odwrociu
Wystawiany
„Kacper Szalecki. Kraj pełen kras”, Galeria Dobro, Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, 22.04-12.06.2022