59
Bartek Kiełbowicz (1985) | "Out of the Blue", 2010
Estymacja:
9,000 zł - 12,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Bartek Kiełbowicz (1985)
Lokalizacja
olej/płótno
Wymiary
200 x 200 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 200 x 200 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BARTEK KIEŁBOWICZ | "OUT OF THE BLUE" 2010',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Bartek Kiełbowicz obronił dyplom w pracowni malarstwa Jarosława Modzelewskiego w 2009 roku i otrzymał nagrodę Siemensa za najlepszy dyplom. Jego twórczość od początku opierała się na przewadze jakości rysunkowych nad piktoralnymi aspektami malarskiej kompozycji. Stało się to szczególnie widoczne w ostatnich latach, kiedy artysta nawiązał regularną współpracę z tygodnikiem „Polityka” jako rysownik. Jednakże nawet w tych wczesnych obrazach widoczne jest silne pragnienie komentowania problemów współczesności za pomocą sztuki. Kompozycja „Out of the blue” należy do grupy obrazów, inspirowanych sklepowymi folderami, zawierającymi reprodukcje towarów przeznaczonych na sprzedaż z informacjami o cenach i ewentualnych zniżkach. Na obrazie w centralnym układzie wirowym widzimy wizerunki różnorodnych przedmiotów i obiektów: urządzeń elektrycznych od golarek po suszarki, komórek, kluczy, nożyczek, kasety magnetofonowej. Obok pojawiają się elementy architektury lub pejzażu, jak schody ruchome czy wagonik kolejki na Kasprowy – zapewne z folderów turystycznych. Ten polifoniczny obraz rzeczywistości, rzucony na błękitne tło, jest zarazem monumentalną pod względem rozmiarów kompozycją malarską. Tematyka obrazu wpisuje się w trend zarysowujący się w polskiej sztuce współczesnej od połowy lat 90. XX wieku, zapoczątkowany w pracach Marka Kijewskiego, Zbigniewa Libery, a następnie Joanny Rajkowskiej (przede wszystkim w pracy Satysfakcja gwarantowana z 2000 roku), polegający na naśladowaniu estetyki produktów rynkowych z intencją krytycznego odniesienia się do współczesnej kultury konsumpcyjnej. Trend ten w XXI wieku znalazł odzwierciedlenie w nazwie festiwalu „Supermarket sztuki”, organizowanego od 2000 roku w Domu Artysty Plastyka w Warszawie.
Description:
"Out of the Blue", 2010
oil/canvas, 200 x 200 cm; signed, dated and described on the reverse: 'BARTEK KIELBOWICZ | "OUT OF THE BLUE" 2010', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Bartek Kiełbowicz obronił dyplom w pracowni malarstwa Jarosława Modzelewskiego w 2009 roku i otrzymał nagrodę Siemensa za najlepszy dyplom. Jego twórczość od początku opierała się na przewadze jakości rysunkowych nad piktoralnymi aspektami malarskiej kompozycji. Stało się to szczególnie widoczne w ostatnich latach, kiedy artysta nawiązał regularną współpracę z tygodnikiem „Polityka” jako rysownik. Jednakże nawet w tych wczesnych obrazach widoczne jest silne pragnienie komentowania problemów współczesności za pomocą sztuki. Kompozycja „Out of the blue” należy do grupy obrazów, inspirowanych sklepowymi folderami, zawierającymi reprodukcje towarów przeznaczonych na sprzedaż z informacjami o cenach i ewentualnych zniżkach. Na obrazie w centralnym układzie wirowym widzimy wizerunki różnorodnych przedmiotów i obiektów: urządzeń elektrycznych od golarek po suszarki, komórek, kluczy, nożyczek, kasety magnetofonowej. Obok pojawiają się elementy architektury lub pejzażu, jak schody ruchome czy wagonik kolejki na Kasprowy – zapewne z folderów turystycznych. Ten polifoniczny obraz rzeczywistości, rzucony na błękitne tło, jest zarazem monumentalną pod względem rozmiarów kompozycją malarską. Tematyka obrazu wpisuje się w trend zarysowujący się w polskiej sztuce współczesnej od połowy lat 90. XX wieku, zapoczątkowany w pracach Marka Kijewskiego, Zbigniewa Libery, a następnie Joanny Rajkowskiej (przede wszystkim w pracy Satysfakcja gwarantowana z 2000 roku), polegający na naśladowaniu estetyki produktów rynkowych z intencją krytycznego odniesienia się do współczesnej kultury konsumpcyjnej. Trend ten w XXI wieku znalazł odzwierciedlenie w nazwie festiwalu „Supermarket sztuki”, organizowanego od 2000 roku w Domu Artysty Plastyka w Warszawie.
Description:
"Out of the Blue", 2010
oil/canvas, 200 x 200 cm; signed, dated and described on the reverse: 'BARTEK KIELBOWICZ | "OUT OF THE BLUE" 2010', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Stan zachowania
200 x 200 cm
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BARTEK KIEŁBOWICZ | "OUT OF THE BLUE" 2010'
Proweniencja
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'BARTEK KIEŁBOWICZ | "OUT OF THE BLUE" 2010'
Literatura
Piotr Jastrzębski, How They See - Issue #5: Bartek Kiełbowicz about artist residency, using different mediums and the most important advice he got on the first year of his studies, blog na platformie Revue, 1.08.2020, źródło: https://www.getrevue.co/profile/HowTheySee (dostęp: 24.08.2022) (il.)