17
Zbigniew Rogalski (1974) | Winda (Francis Fukuyama), z cyklu: "Bohaterowie", 2005
Estymacja:
60,000 zł - 90,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Zbigniew Rogalski (1974)
Lokalizacja
olej/płótno
Wymiary
180 x 120 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 180 x 120 cm, sygnowany i datowany na odwrociu: 'ZBIGNIEW | ROGALSKI 2005',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Lustrzane odbicia i napisy na zaparowanych szybach to częsty motyw w malarstwie Rogalskiego. Z jego pomocą artysta przedstawia rzeczywistość, która graniczy ze swym odbiciem. W ten sposób pokazuje to, co lubi najbardziej: elementy świata, na które zazwyczaj nie zwraca się uwagi. Prezentowana praca jest częścią cyklu „Bohaterowie”, w której nazwiska muzyków, malarzy, filozofów i kosmonautów pojawiały się wypisane ulotnie palcem na zaparowanej szybie. W kolejnych obrazach Rogalski odwołuje się do swoich fascynacji różnymi dziedzinami kultury. Bohaterem pracy „Winda” (Francis Fukuyama) z 2005 jest Yoshihiro Francis Fukuyama, amerykański filozof i politolog, ekonomista polityczny i pisarz. Fukuyama twierdził między innymi, że kultury nie da się zupełnie oddzielić od ekonomii. W swojej twórczości Zbigniew Rogalski przez wiele lat zajmował się zagadnieniami percepcji. Poruszany temat sposobu postrzegania otaczającej rzeczywistości przedstawiał stosując zabiegi zakłóceń w widzeniu, zbliżeń lub oddaleń, rozmyć i podwojeń obrazu. Towarzyszyły im niestandardowe ujęcia perspektywy i stosowanie geometryzacji. Rogalski stosuje wizualne zagadki, żeby złapać widza Interesują go wizualne zagadki, efekty, odbicia, zwielokrotnienia. Nawiązując do klasycznych gatunków malarskich, bazując na znanych konwencjach sprawia, że można je zobaczyć w zupełnie nieznanej wcześniej perspektywie. W swoim malarstwie Rogalski podkreśla znaczenie wieloznaczności. Uważa, że poszukiwanie jednej obowiązującej odpowiedzi jest intelektualnym więzieniem.
SStudiował na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (1994-1999). Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa prof. Jerzego Kałuckiego. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Rogalski uprawia malarstwo figuratywne, chociaż posługuje się też fotografią i wideo. Maluje bardzo nowocześnie - budując swój obraz rzeczywistości posługuje się chętnie estetyką fotografii, wykadrowanych ujęć lub nakłada przenikające się warstwy jak w montażu filmowym. Robi to z absolutnym wyczuciem, pozostawiając miejsce na kontemplację, wizję i tajemnicę. Maluje w sposób tradycyjny, farbami olejnymi na płótnie. Spektakularnie rozwijająca się kariera artystyczna Rogalskiego dobitnie pokazuje, że jeżeli artyście nie zabraknie wytrwałości i wiary w sens własnej twórczości, to prawdziwy talent zostanie zauważony i doceniony. Rogalski jest dziś jest jednym z najbardziej "gorących" i rozpoznawalnych nazwisk nowej, polskiej sztuki. Jego obrazy sprzedają się na prestiżowych targach sztuki w Miami na Florydzie, w Paryżu, Wiedniu i Bazylei, a stamtąd trafiają do europejskich i amerykańskich kolekcji.
Description:
Elevator (Francis Fukuyama), from "Heroses" series, 2005
oil/canvas, 180 x 120 cm; signed and dated on the reverse: 'ZBIGNIEW | ROGALSKI 2005', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Lustrzane odbicia i napisy na zaparowanych szybach to częsty motyw w malarstwie Rogalskiego. Z jego pomocą artysta przedstawia rzeczywistość, która graniczy ze swym odbiciem. W ten sposób pokazuje to, co lubi najbardziej: elementy świata, na które zazwyczaj nie zwraca się uwagi. Prezentowana praca jest częścią cyklu „Bohaterowie”, w której nazwiska muzyków, malarzy, filozofów i kosmonautów pojawiały się wypisane ulotnie palcem na zaparowanej szybie. W kolejnych obrazach Rogalski odwołuje się do swoich fascynacji różnymi dziedzinami kultury. Bohaterem pracy „Winda” (Francis Fukuyama) z 2005 jest Yoshihiro Francis Fukuyama, amerykański filozof i politolog, ekonomista polityczny i pisarz. Fukuyama twierdził między innymi, że kultury nie da się zupełnie oddzielić od ekonomii. W swojej twórczości Zbigniew Rogalski przez wiele lat zajmował się zagadnieniami percepcji. Poruszany temat sposobu postrzegania otaczającej rzeczywistości przedstawiał stosując zabiegi zakłóceń w widzeniu, zbliżeń lub oddaleń, rozmyć i podwojeń obrazu. Towarzyszyły im niestandardowe ujęcia perspektywy i stosowanie geometryzacji. Rogalski stosuje wizualne zagadki, żeby złapać widza Interesują go wizualne zagadki, efekty, odbicia, zwielokrotnienia. Nawiązując do klasycznych gatunków malarskich, bazując na znanych konwencjach sprawia, że można je zobaczyć w zupełnie nieznanej wcześniej perspektywie. W swoim malarstwie Rogalski podkreśla znaczenie wieloznaczności. Uważa, że poszukiwanie jednej obowiązującej odpowiedzi jest intelektualnym więzieniem.
SStudiował na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (1994-1999). Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa prof. Jerzego Kałuckiego. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Rogalski uprawia malarstwo figuratywne, chociaż posługuje się też fotografią i wideo. Maluje bardzo nowocześnie - budując swój obraz rzeczywistości posługuje się chętnie estetyką fotografii, wykadrowanych ujęć lub nakłada przenikające się warstwy jak w montażu filmowym. Robi to z absolutnym wyczuciem, pozostawiając miejsce na kontemplację, wizję i tajemnicę. Maluje w sposób tradycyjny, farbami olejnymi na płótnie. Spektakularnie rozwijająca się kariera artystyczna Rogalskiego dobitnie pokazuje, że jeżeli artyście nie zabraknie wytrwałości i wiary w sens własnej twórczości, to prawdziwy talent zostanie zauważony i doceniony. Rogalski jest dziś jest jednym z najbardziej "gorących" i rozpoznawalnych nazwisk nowej, polskiej sztuki. Jego obrazy sprzedają się na prestiżowych targach sztuki w Miami na Florydzie, w Paryżu, Wiedniu i Bazylei, a stamtąd trafiają do europejskich i amerykańskich kolekcji.
Description:
Elevator (Francis Fukuyama), from "Heroses" series, 2005
oil/canvas, 180 x 120 cm; signed and dated on the reverse: 'ZBIGNIEW | ROGALSKI 2005', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
180 x 120 cm
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany i datowany na odwrociu: 'ZBIGNIEW | ROGALSKI 2005'
Proweniencja
Galerie Jesco von Puttkamer, Berlin; kolekcja prywatna, Niemcy
Wystawiany
„Paralaksa. Spojrzenia Zbigniewa Rogalskiego”, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź, 28.10.2010-30.01.2011; Zbigniew Rogalski, „Private Spring”, Göttingen Kunstverein Getynga, Niemcy, 2006;