18
Gustaw Gwozdecki | Głowa kobiety
Estymacja:
7,000 zł - 10,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. Prace na Papierze
Artysta
Gustaw Gwozdecki (1880 - 1935)
Wymiary
27,5 x 21 cm (w świetle passe-partout)
Kategoria
Opis
kredki/papier, 27,5 x 21 cm (w świetle passe-partout), sygnowany monogramem l.d.: 'G',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Studiował ok. 1889 roku u Stanisława Grocholskiego - studia artystyczne malarza były chaotyczne i często przerywane kłopotami finansowymi. Przez pewien okres czasu uczył się i Konrada Krzyżanowskiego i prawdopodobnie ok. roku 1900 w ASP w Krakowie. W 1903 roku otrzymał stypendium na wyjazd do Paryża, gdzie rozpoczął studia nad rzeźbą w pracowni H. Ponscarme'a i osiadł tam na stałe.Wystawiał regularnie na paryskich salonach - w okresie 1904 - 34. W Polsce odbyły się wystawy indywidualne malarza w Poznaniu, Lwowie i Krakowie (1908). od 1916 roku przebywał na zmianę w paryzu i Nowym Jorku, gdzie w 1922 roku kilkanaście prac. Początkowo w twórczości artysty widać odnaleźć można wpływy symbolizmu, ekspresjonizmu, później francuskiego fowizmu. W latach dwudziestych jego twórczość zdominowały portrety o dysharmonijnych barwach i miękkim konturze, nadające przedstawieniu wyraz stylizacji. Był także grafikiem oraz autorem serii artykułów o sztuce publikowanych w czasopismach lwowskich. Leon Chwistek wspominająć wystawę paryską 1913 roku, na której eksponowane były prace Gwozdeckiego, pisał: 'Jeśli chodzi o sztukę nowożytną, to ona dała mi mało wielkich wzruszeń. Muszę jednak przyznać, że Salon Jesienny z 1913 w Paryżu, gdzie był kolosalny występ kubizmu z olbrzymimi płótnami Picabii, z Archipenką, Picassem i naszym Gwozdeckim, a oprócz tego kilka wspaniałych Matisse'ów, wstrząsnął mnie do głębi'.
Description:
Glowa kobiety
kredki/paper, 27.5 x 21 cm (dimensions in passe-partout window); sygnowany monogramem l.d.: 'G',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Studiował ok. 1889 roku u Stanisława Grocholskiego - studia artystyczne malarza były chaotyczne i często przerywane kłopotami finansowymi. Przez pewien okres czasu uczył się i Konrada Krzyżanowskiego i prawdopodobnie ok. roku 1900 w ASP w Krakowie. W 1903 roku otrzymał stypendium na wyjazd do Paryża, gdzie rozpoczął studia nad rzeźbą w pracowni H. Ponscarme'a i osiadł tam na stałe.Wystawiał regularnie na paryskich salonach - w okresie 1904 - 34. W Polsce odbyły się wystawy indywidualne malarza w Poznaniu, Lwowie i Krakowie (1908). od 1916 roku przebywał na zmianę w paryzu i Nowym Jorku, gdzie w 1922 roku kilkanaście prac. Początkowo w twórczości artysty widać odnaleźć można wpływy symbolizmu, ekspresjonizmu, później francuskiego fowizmu. W latach dwudziestych jego twórczość zdominowały portrety o dysharmonijnych barwach i miękkim konturze, nadające przedstawieniu wyraz stylizacji. Był także grafikiem oraz autorem serii artykułów o sztuce publikowanych w czasopismach lwowskich. Leon Chwistek wspominająć wystawę paryską 1913 roku, na której eksponowane były prace Gwozdeckiego, pisał: 'Jeśli chodzi o sztukę nowożytną, to ona dała mi mało wielkich wzruszeń. Muszę jednak przyznać, że Salon Jesienny z 1913 w Paryżu, gdzie był kolosalny występ kubizmu z olbrzymimi płótnami Picabii, z Archipenką, Picassem i naszym Gwozdeckim, a oprócz tego kilka wspaniałych Matisse'ów, wstrząsnął mnie do głębi'.
Description:
Glowa kobiety
kredki/paper, 27.5 x 21 cm (dimensions in passe-partout window); sygnowany monogramem l.d.: 'G',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
kredki/papier
Sygnatura
sygnowany monogramem l.d.: 'G'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0