3520
Marek Żuławski | "Mężczyzna przy stole", 1968
Cena wywoławcza: 3,200 zł
Estymacja:
4,000 zł - 6,000 zł
Zakończone
Aukcja online
Collage. Wklejanie i wyobraźnia
Artysta
Marek Żuławski (1908 - 1985)
Wymiary
52 x 76 cm (arkusz)
Kategoria
Opis
akwarela, kolaż, tusz/papier, 52 x 76 cm (arkusz), sygnowany p.d.: 'Marek', na odwrociu naklejka z opisem pracy w języku angielskim: ‘MAN AT TABLE, 1968 | by | MAREK ZULAWSKI’
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W 1926 rozpoczął studia w warszawskiej SSP pod kierunkiem Karola Tichego, Felicjana Szczęsnego Kowarskiego i Leonarda Pękalskiego. W 1935 otrzymał stypendium ministerialne i wyjechał na dalsze studia do Paryża. Od 1936 stale mieszkał w Londynie. W latach trzydziestych przesyłał obrazy na pokazy w warszawskim Instytucie Propagandy Sztuki, wystawiał także w londyńskich galeriach. Wiele podróżował, m.in. do Włoch, Grecji, Szwajcarii, na Bliski Wschód. W początkowym okresie twórczości malował w konwencji postimpresjonistycznego koloryzmu, z czasem coraz bardziej upraszczał i syntetyzował formę.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W 1926 rozpoczął studia w warszawskiej SSP pod kierunkiem Karola Tichego, Felicjana Szczęsnego Kowarskiego i Leonarda Pękalskiego. W 1935 otrzymał stypendium ministerialne i wyjechał na dalsze studia do Paryża. Od 1936 stale mieszkał w Londynie. W latach trzydziestych przesyłał obrazy na pokazy w warszawskim Instytucie Propagandy Sztuki, wystawiał także w londyńskich galeriach. Wiele podróżował, m.in. do Włoch, Grecji, Szwajcarii, na Bliski Wschód. W początkowym okresie twórczości malował w konwencji postimpresjonistycznego koloryzmu, z czasem coraz bardziej upraszczał i syntetyzował formę.
Technika
akwarela, kolaż, tusz/papier
Sygnatura
sygnowany p.d.: 'Marek'