50
Piotr Strelnik (1956) | Bez tytułu, 2008
Estymacja:
20,000 zł - 30,000 zł
Sprzedane
18,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Klasycy Awangardy po 1945
Artysta
Piotr Strelnik (1956)
Wymiary
97 x 130 cm
Kategoria
Opis
akryl/płótno, 97 x 130 cm, sygnowany i datowany l.d.: 'Strelnik 08', sygnowany i datowany na odwrociu: 'Strelnik 08'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
SIŁA ESKPRESJI
Piotr Strelnik to jeden z najciekawszych artystów współczesnych tworzących poza Polską. Twórca urodził się w 1956 w Lublinie, gdzie ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w 1976. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Warsztatu malarskiego uczył się pod okiem wybitej Teresy Pągowskiej, jednak nie dotrwał do końca kursu, odszedł z akademii i w pełni poświęcił się tworzeniu. W 1983 artysta zdecydował się na emigrację do Europy Zachodniej i osiedlił się w Paryżu, gdzie zaczął malować i mieszka do dzisiaj. Prace artysty pokazywane były na wielu wystawach. Jedną z najbardziej znaczących była zorganizowana w 1989 ekspozycja w słynnym Bateau- Lavoir. Obrazy Strelnika gościły także na salach wystawowych Découverte w Grand Palais w Paryżu w 1992 oraz Galerie d’Orsay w 1996. Autor brał też wielokrotnie udział w największym na świecie salonie prac na papierze „Works on Paper” w nowojorskiej ARMORY.
Twórczość Strelnika oscyluje na pograniczu abstrakcji i pełnej ekspresji figuracji. W malarstwie artysty uderzają mocne, pełne dramaturgii, wiedzione odważnym ruchem pędzla plamy barwne. Ciekawym jest także wrażenie głębi, jakie uzyskuje autor. Te zabiegi szczególnie widoczne są w czarno-białych kompozycjach artysty, których przykładem jest praca prezentowana w katalogu. Przenikające się wzajemnie płaszczyzny bieli, czerni oraz szarości budują poczucie przestrzeni i tworzą mocną, niemalże architektoniczną kompozycję. Warto również zwrócić uwagę na intrygującą fakturę dzieła, przywodzącą na myśl malarstwo materii. Eksperymenty formalne są Strelnikowi szczególnie bliskie. Autor często wybiera niekonwencjonalne rozwiązania, jeżeli chodzi o podobrazie, jak plandeka zamiast tradycyjnego płótna. Sam też jest odpowiedzialny za tworzenie narzędzi niezbędnych mu do pracy. Omawiana kompozycja namalowana jest w technice akrylu na płótnie i jak w soczewce skupia wszystkie charakterystyczne cechy stylistyczne dla twórczości Strelnika.
Description:
Bez tytulu, 2008
acrylic/canvas, 97 x 130 cm; signed and dated lower left: 'Strelnik 08', signed and dated on the reverse: 'Strelnik 08',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
SIŁA ESKPRESJI
Piotr Strelnik to jeden z najciekawszych artystów współczesnych tworzących poza Polską. Twórca urodził się w 1956 w Lublinie, gdzie ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w 1976. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Warsztatu malarskiego uczył się pod okiem wybitej Teresy Pągowskiej, jednak nie dotrwał do końca kursu, odszedł z akademii i w pełni poświęcił się tworzeniu. W 1983 artysta zdecydował się na emigrację do Europy Zachodniej i osiedlił się w Paryżu, gdzie zaczął malować i mieszka do dzisiaj. Prace artysty pokazywane były na wielu wystawach. Jedną z najbardziej znaczących była zorganizowana w 1989 ekspozycja w słynnym Bateau- Lavoir. Obrazy Strelnika gościły także na salach wystawowych Découverte w Grand Palais w Paryżu w 1992 oraz Galerie d’Orsay w 1996. Autor brał też wielokrotnie udział w największym na świecie salonie prac na papierze „Works on Paper” w nowojorskiej ARMORY.
Twórczość Strelnika oscyluje na pograniczu abstrakcji i pełnej ekspresji figuracji. W malarstwie artysty uderzają mocne, pełne dramaturgii, wiedzione odważnym ruchem pędzla plamy barwne. Ciekawym jest także wrażenie głębi, jakie uzyskuje autor. Te zabiegi szczególnie widoczne są w czarno-białych kompozycjach artysty, których przykładem jest praca prezentowana w katalogu. Przenikające się wzajemnie płaszczyzny bieli, czerni oraz szarości budują poczucie przestrzeni i tworzą mocną, niemalże architektoniczną kompozycję. Warto również zwrócić uwagę na intrygującą fakturę dzieła, przywodzącą na myśl malarstwo materii. Eksperymenty formalne są Strelnikowi szczególnie bliskie. Autor często wybiera niekonwencjonalne rozwiązania, jeżeli chodzi o podobrazie, jak plandeka zamiast tradycyjnego płótna. Sam też jest odpowiedzialny za tworzenie narzędzi niezbędnych mu do pracy. Omawiana kompozycja namalowana jest w technice akrylu na płótnie i jak w soczewce skupia wszystkie charakterystyczne cechy stylistyczne dla twórczości Strelnika.
Description:
Bez tytulu, 2008
acrylic/canvas, 97 x 130 cm; signed and dated lower left: 'Strelnik 08', signed and dated on the reverse: 'Strelnik 08',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
akryl/płótno
Sygnatura
sygnowany i datowany l.d.: 'Strelnik 08'
Proweniencja
0
Literatura
0
Wystawiany
0