Powrót do DESA.PL
56 of Liczba obiektów: 103
56
Jerzy Fedkowicz | "Martwa natura z margarytkami, jabłkami i dzbanem"
Estymacja:
7,000 zł - 10,000 zł
Sprzedane
7,000 zł
Aukcja na żywo
Art Outlet. Sztuka Dawna
Wymiary
58 x 59 cm
Opis
olej/płótno, 58 x 59 cm, na odwrociu papierowa nalepka wystawowa Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z opisem pracy, poniżej owalny stempel Galerii Panorama, na odwrociu ramy papierowa nalepka aukcyjna

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.


Studia artystyczne odbywał w Moskwie, Petersburgu a także w Krakowie na ASP pod kierunkiem Wojciecha Weissa. Lata 1921-23 spędził w Paryżu. Osiadł później w Krakowie, skąd wyjeżdżał jeszcze kilkakrotnie do Paryża. Odbył również podróże do Włoch, Jugosławii i Wielkiej Brytanii. Od 1918 brał udział w wystawach, współpracował również z tygodnikiem "Maski", dla którego wykonywał rysunki i litografie. W latach 20. wystawiał razem z grupą Formistów oraz na wystawach TAP "Sztuka". W 1945 mianowany został profesorem ASP w Krakowie. Malował głównie przyrodę, martwe natury, akty, natomiast pod koniec życia skupił się na formach abstrakcyjnych. Malarz, pedagog (nauczyciel rysunków w gimnazjach krakowskich, profesor prywatnej Wolnej Szkoły Rysunku i Malarstwa, ktorą założył w 1923 i prowadził do 1935 oraz w ASP w Krakowie), członek grup Jednoróg i Zwornik.Malarstwo Fedkowicza ulegało początkowo różnym wpływom i przemianom. Kontakty z Formistami, z którymi wystawiał w 1919, pozostawiły ślad w jego obrazach z lat 1919 - 21. Jednak dominującą rolę w dojrzałej twórczości artysty odegrały zainteresowania kolorystyczne, które doszły w pełni do głosu po 1927. Kolor stał się zasadniczym tworzywem jego obrazów, spychającym rolę przedmiotu na plan dalszy. Pejzaże i martwe natury Fedkowicza utrzymane są zazwyczaj w ciepłych, delikatnych, nieco zgaszonych tonacjach, zbudowane zarówno z kolorów prawie czystych, jak i subtelnych pół i ćwierćtonów. Charakterystyczna jest faktura tych płócien (zwłaszcza po 1934) o chropowatych powierzchniach, powstałych w wyniku zagęszczenia warstw i smug koloru, ulubionych przez malarza odcieni różu, czerwieni, barwy żółtej, błękitu i zieleni.

Description:
"Still life with marguerites apples and a vase"
oil/canvas, 58 x 59 cm; on the reverse paper label of Krakow Society of Friends of Fine Arts with work description, below round stamp of Panorama Gallery, on the frame reverse paper auction label,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.

Technika
olej/płótno
Proweniencja
dom aukcyjny Agra-Art, Warszawa, czerwiec 1992; kolekcja prywatna, Polska
Wystawiany
Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków, 1970