16
Józef Chełmoński | Zmierzch nad jeziorem. Studium
Estymacja:
30,000 zł - 40,000 zł
Sprzedane
30,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie
Artysta
Józef Chełmoński (1849 - 1914)
Wymiary
13 x 17,5 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno naklejone na tekturę, 13 x 17,5 cm, na odwrociu opis ręką Jadwigi Chełmońskiej, córki artysty: 'Autentyczność studjum ś p ojca mego Józefa Chełmońskiego stwierdzam | Jadwiga Chełmońska', opisany powyżej ołówkiem numerem: 'XVII'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
„(…) nie kolor czuł, ale walor – nie słońce, ale ciemności – z jak największym artystycznym sukcesem. To była jego prawdziwa ojczyzna malarska – walor w całej pełnej skali – od gwałtownych kontrastów aż do najsubtelniejszej mgławicy miękkich, puszystych cieniów”.
Maciej Masłowski, Józef Chełmoński, Warszawa 1973, s. 164
W latach 1867-71 odbył studia malarskie w Klasie Rysunkowej oraz w prywatnej pracowni Wojciecha Gersona w Warszawie. W latach 1871-74 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium, gdzie związany był z polską kolonią artystyczną skupioną wokół Józefa Brandta i Maksymiliana Gierymskiego. Momentem formatywnym dla twórczości Chełmońskiego były podróże na Podole i Ukrainę (1872 i 1874-75). Do 1887 roku mieszkał w Paryżu, gdzie jego malarstwo cieszyło się dużą popularnością. Następnie powrócił do kraju, osiedlając się w Kuklówce k. Grodziska Mazowieckiego. Był jednym z najwybitniejszych polskich malarzy pejzażystów drugiej połowy XIX oraz początku XX stulecia. Malował realistyczne i nastrojowe w charakterze krajobrazy i sceny rodzajowe inspirowane mazowiecką czy kresową przyrodą. Obrazy Chełmońskiego znajdują się w najważniejszych kolekcjach publicznych Polsce, a także europejskich i amerykańskich zbiorach prywatnych.
Description:
Dusk at the lake. Study
oil/canvas mounted on paperboard, 13 x 17.5 cm; described on the reverse by an artist's daughter, Jadwiga Chelmonska: 'Autentycznosc studjum s p ojca mego Jozefa Chelmonskiego stwierdzam | Jadwiga Chelmonska', described above with a pencil by a number: 'XVII',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
„(…) nie kolor czuł, ale walor – nie słońce, ale ciemności – z jak największym artystycznym sukcesem. To była jego prawdziwa ojczyzna malarska – walor w całej pełnej skali – od gwałtownych kontrastów aż do najsubtelniejszej mgławicy miękkich, puszystych cieniów”.
Maciej Masłowski, Józef Chełmoński, Warszawa 1973, s. 164
W latach 1867-71 odbył studia malarskie w Klasie Rysunkowej oraz w prywatnej pracowni Wojciecha Gersona w Warszawie. W latach 1871-74 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium, gdzie związany był z polską kolonią artystyczną skupioną wokół Józefa Brandta i Maksymiliana Gierymskiego. Momentem formatywnym dla twórczości Chełmońskiego były podróże na Podole i Ukrainę (1872 i 1874-75). Do 1887 roku mieszkał w Paryżu, gdzie jego malarstwo cieszyło się dużą popularnością. Następnie powrócił do kraju, osiedlając się w Kuklówce k. Grodziska Mazowieckiego. Był jednym z najwybitniejszych polskich malarzy pejzażystów drugiej połowy XIX oraz początku XX stulecia. Malował realistyczne i nastrojowe w charakterze krajobrazy i sceny rodzajowe inspirowane mazowiecką czy kresową przyrodą. Obrazy Chełmońskiego znajdują się w najważniejszych kolekcjach publicznych Polsce, a także europejskich i amerykańskich zbiorach prywatnych.
Description:
Dusk at the lake. Study
oil/canvas mounted on paperboard, 13 x 17.5 cm; described on the reverse by an artist's daughter, Jadwiga Chelmonska: 'Autentycznosc studjum s p ojca mego Jozefa Chelmonskiego stwierdzam | Jadwiga Chelmonska', described above with a pencil by a number: 'XVII',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/płótno naklejone na tekturę