Powrót do DESA.PL
1505 of Liczba obiektów: 32
Obiekt jest zamknięty Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949
Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 1Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 2Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 3Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 4Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 5Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 6Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949 - 7
1505
Rajmund Kanelba (Kanelbaum) | Dziecięce wycinanki, 1949
Cena wywoławcza: 23,000 zł
Estymacja:
25,000 zł - 35,000 zł
Zakończone
Aukcja online
Mali Modele. Portret Dziecięcy w XIX i XX w.
Wymiary
40,7 x 30,5 cm
Opis
olej/płótno, 40,7 x 30,5 cm, sygnowany l.g.: 'Kanelba', datowany na odwrociu: '1949' oraz opisany: '114' (numer powtórzony na papierowej nalepce), opisany na ramie: '114'

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
- Obiekt importowany spoza terytorium UE na podstawie odprawy czasowej. Importowy podatek VAT w wysokości 8% kwoty wylicytowanej, będzie doliczony do ceny sprzedaży obiektu.

Rajmund Kanelba ukończył warszawską Szkołę Sztuk Pięknych w 1918. Kolejną ważną cezurą w jego drodze artystycznej był przyjazd do Paryża w 1925. W stolicy Francji osiedlił się wraz żoną Marią, poślubioną dwa lata wcześniej w Polsce. Od połowy lat 20. regularnie wystawiał na Salon d’Automne, Salon des Indépendants, Salon des Tuileries i Salon de l’Escalier. Malarz poznał też słynnego krytyka Marcela Bernheima w Galerie Bernheim Jeune. W podobnym czasie przedstawiono go Leopoldowi Zborowskiemu, który prowadził własną galerię w Paryżu, gdzie miała miejsce w 1928 pierwsza ważna wystawa Kanelby, do której tekst katalogowy napisał André Salmon. Właśnie ten krąg marszandów i krytyków pozwolił zaistnieć malarzowi na scenie artystycznej Paryża. Autor powrócił do Polski w 1933, aby w rok później, wraz z żoną i synem Jerzym, wówczas sześcioletnim, który był modelem do prezentowanego obrazu, wyemigrować do Wielkiej Brytanii. Rodzina osiadła w Londynie, a artysta nadal aktywnie wystawiał i tworzył w wypracowanym wcześniej ekspresyjnym, kolorystycznym stylu. Rajmund i Maria wyjechali na stałe do Stanów Zjednoczonych, a Jerzy (czy właściwie George) zamieszkał w pracowni ojca. Rajmund doczekał się wnuka, Johna (1956-95), którego wizerunek wielokrotnie powtarzał pod koniec swojego życia w serii radosnych wizji zabaw dziecięcych.
Był uczniem S. Lentza i T. Pruszkowskiego w warszawskiej SSP. Naukę malarstwa kontynuował w akademii w Wiedniu i w Paryżu. Od 1926 roku przebywał na zmianę we Francji, Anglii i USA. We wczesnych pracach dość tradycyjny, w późniejszym okresie nawiązywał do współczesnego malarstwa francuskiego. Malował nastrojowe, liryczne sceny rodzajowe, akty, kwiaty, kameralne kompozycje we wnętrzu, oraz szkicowo traktowane studia kobiet i dzieci.

Description:
Children's cutouts, 1949
oil/canvas, 40.7 x 30.5 cm; signed upper left: 'Kanelba', dated on the reverse: '1949' and described: '114' (number repeated on the paper label), described on the frame: '114',

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
- This lot has been imported from outside the EU and placed under Temporary Admission regime. Import VAT is payable at 8% on the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany l.g.: 'Kanelba'
Proweniencja
kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone