37
Magdalena Karpińska | Z cyklu "Cztery słońca, dwa księżyce", 2021
Estymacja:
6,000 zł - 8,000 zł
Sprzedane
16,000 zł
Aukcja na żywo
Europejski dla Dzieci Ukrainy
Artysta
Magdalena Karpińska (1984)
Wymiary
46 x 37 cm
Kategoria
Opis
olej, tempera żółtkowa/płótno, 46 x 37 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'MAGDALENA KARPIŃSKA 2021 | Z SERII "CZTERY SŁOŃCA, DWA KSIĘŻYCE"'
Malarka, absolwentka malarstwa na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Tworząc obrazy na płótnach, papierze i tkaninach inspiruje się naturą, traktując ją jako nośnik emocji, symboli, religii i polityki. Magdalena Karpińska bada układy form w przyrodzie, ich odniesienia i wzajemne relacje. Poddaje w wątpliwość prawdziwość przedstawiania natury na obrazie, rozkładając go na czynniki pierwsze. Płynnie porusza się między realizmem dyktowanym przez obserwację natury a jej dekonstrukcją prowadzącą do abstrakcji. Częstym zabiegiem, który stosuje, jest konstruowanie obrazu równomiernie jako kompozycji i zagadki wizualnej. Karpińska w swej pracy dużą uwagę poświęca formie – pracuje w technice tempery żółtkowej na płótnie i na papierze, konstruując obrazy warstwami lub buduje kompozycje w trójwymiarze tworząc instalacje z malowanego jedwabiu. Wybrane wystawy: WOAL (BWA Bydgoszcz, 2022), Słoneczko zaszło (Polana Institute, Warszawa 2020), Landscapes of Gaia (Sage Culture, Los Angeles USA 2020), Better Bitter (Platan Gallery, Budapeszt, 2018), Oko (Galeria Starter, Warszawa, 2015), Procedures for the head (Kunsthalle Bratislava, Bratysława, 2015), Sunrise (Galeria Starter, Warszawa, 2014), Trwałe rzeczy (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2012), Nie tak strzyżono szpalery (Galeria Czarna, Warszawa, 2011).
Description:
From the series "Twoo Moons, Four Suns", 2021
oil, egg tempera/canvas, 46 x 37 cm; signed, dated and described on the reverse: 'MAGDALENA KARPINSKA 2021 | Z SERII "CZTERY SLONCA, DWA KSIEZYCE"', ,
Malarka, absolwentka malarstwa na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Tworząc obrazy na płótnach, papierze i tkaninach inspiruje się naturą, traktując ją jako nośnik emocji, symboli, religii i polityki. Magdalena Karpińska bada układy form w przyrodzie, ich odniesienia i wzajemne relacje. Poddaje w wątpliwość prawdziwość przedstawiania natury na obrazie, rozkładając go na czynniki pierwsze. Płynnie porusza się między realizmem dyktowanym przez obserwację natury a jej dekonstrukcją prowadzącą do abstrakcji. Częstym zabiegiem, który stosuje, jest konstruowanie obrazu równomiernie jako kompozycji i zagadki wizualnej. Karpińska w swej pracy dużą uwagę poświęca formie – pracuje w technice tempery żółtkowej na płótnie i na papierze, konstruując obrazy warstwami lub buduje kompozycje w trójwymiarze tworząc instalacje z malowanego jedwabiu. Wybrane wystawy: WOAL (BWA Bydgoszcz, 2022), Słoneczko zaszło (Polana Institute, Warszawa 2020), Landscapes of Gaia (Sage Culture, Los Angeles USA 2020), Better Bitter (Platan Gallery, Budapeszt, 2018), Oko (Galeria Starter, Warszawa, 2015), Procedures for the head (Kunsthalle Bratislava, Bratysława, 2015), Sunrise (Galeria Starter, Warszawa, 2014), Trwałe rzeczy (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2012), Nie tak strzyżono szpalery (Galeria Czarna, Warszawa, 2011).
Description:
From the series "Twoo Moons, Four Suns", 2021
oil, egg tempera/canvas, 46 x 37 cm; signed, dated and described on the reverse: 'MAGDALENA KARPINSKA 2021 | Z SERII "CZTERY SLONCA, DWA KSIEZYCE"', ,
Technika
olej, tempera żółtkowa/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'MAGDALENA KARPIŃSKA 2021 | Z SERII "CZTERY SŁOŃCA, DWA KSIĘŻYCE"'