Powrót do DESA.PL
9832 of Liczba obiektów: 39
Obiekt jest zamknięty "Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901
"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 1"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 2"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 3"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 4"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 5"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 6"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 7"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 8"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901 - 9
9832
"Chimera" tom IV, zeszyty 10-11-12, 1901
Cena wywoławcza: 1,200 zł
Estymacja:
1,200 zł - 1,600 zł
Zakończone
Aukcja online
Młoda Polska. Malarstwo, Rysunek, Grafika, Rzeźba
Artysta
nieznany
Wymiary
21,6 x 16,5 cm
Kategoria
Opis
druk, litografia/papier,21,6 x 16,5 cm, Warszawa, Październik - Listopad - Grudzień 1901. Tom IV. Zeszyt 10 - 11 - 12. s. [2] k., 476. Dwie wkładki planszowe: z reprodukcją grafiki Albrechta Dürera oraz oryginalna autolitografia Jana Stanisławskiego „Villa d`Este” (przycięta z prawej strony). W tekście zreprodukowane rysunki: Stanisława Dębickiego, Hiroshige, Hokussai, Józefa Mehoffera, Edwarda Okunia, Ignacego Pieńkowskiego, Franciszka Siedleckiego, Jana Stanisławskiego, Mariana Wawrzenieckiego i Mikołaja Wisznickiego.

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.


„Chimera”, czasopismo artystyczno-literackie, była ambitnym projektem zarówno pod względem treści jak strony wizualnej. Nad poziomem całości czuwał wybitny krytyk literacki i tłumacz oraz poeta – Zenon Przesmycki. Utrzymywał on kontakty z ważnymi artystami tamtych czasów, którzy pomagali równocześnie we współtworzeniu szaty graficznej „Chimery”. Do tego grona należeli Jan Stanisławski, Józef Mehoffer, Edward Okuń, Ferdynand Ruszczyc oraz Franciszek Siedlecki. O tym jak wielkiej staranności dokładano, wydając kolejne numery świadczyć może fakt, że była „drukowana na specjalnie wyrabianym dla niej papierze (..) korzystała z usług kilku zakładów drukarskich, a każdy jej numer był komponowany indywidualnie, w całości zachowując jednolity styl. Na artystyczną oprawę zeszytu składała się okładka zdobiona rysunkiem lub barwną litografią, jedna lub dwie wkładki z litografiami i reprodukcjami znanych dzieł sztuki, winiety, przerywniki, nagłówki i inicjały. Najważniejszym jednak elementem dekoracyjnym był staranny, przejrzysty układ graficzny, operujący zróżnicowanym drukiem i dużą ilością światła. Nowością były oryginalne litografie wielobarwne, które Jan Stanisławski wykonywał specjalnie dla »Chimery«” (Zofia Baranowicz, „Chimera”, artykuł w pracy zbiorowej: Polskie życie artystyczne w latach 1890-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1967, s. 227).

Description:
"Chimera" periodical vol. IV, no. 10-11-12, 1901
print, lithography/paper,21.6 x 16.5 cm;,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.

Stan zachowania
zaplamienia papieru
Technika
druk, litografia/papier