1
Andrzej Cisowski | "Krasnal w ogrodzie", 1998
Estymacja:
30,000 zł - 50,000 zł
Sprzedane
40,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Dzikość i Ekspresja
Artysta
Andrzej Cisowski (1962 - 2020)
Wymiary
180 x 130 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 180 x 130 cm, sygnowany i datowany p.d.: 'CISOWSKI 98', sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'A.Cisowski |01.10.98 | "Krasnal w ogrodzie"'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W prezentowanej pracy ujawnią się charakterystyczne cechy malarstwa Cisowskiego – inkorporowanie do obrazów elementów kultury masowej i ekspresyjny malarski gest. Twórczość artysty kształtowała się na przestrzeni wielu lat, wpływ na nią wywierały różne środowiska artystyczne, w których kręgu się obracał. W latach 1982-87 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Był uczniem prof. Rajmunda Ziemskiego w pracowni malarstwa. Po klasycznej szkole warszawskiej zafascynował go neoekspresjonizm niemiecki – grupa Mulheimer Freiheit i „nowi dzicy”. W tym czasie studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie (w pracowni Konrada Klaphecka i A.R. Pencka). U schyłku lat 80. pozostawał pod silnym wpływem twórczości Jeana Dubuffeta czerpiącego z nieskrępowanej estetyki art brut, podjął wówczas także współpracę z japońskim artystą Yoshitomo Nara i odbył podróż studyjną do Nowego Jorku, gdzie miał okazję konfrontować się z płótnami Jean-Michela Basquiata, które wpłynęły znacząco na jego malarski język. Już wówczas zaczął się krystalizować indywidualny styl Cisowskiego oparty na świadomej zabawie formą, techniką, kompozycją. Artysta poszukiwał niecodziennych rozwiązań formalnych, prowadził dialog z estetyką, masową odnosząc się krytycznie do komercjalizacji kultury wizualnej. Czerpał inspiracje z pop-artu, żonglował znanymi motywami i wizerunkami medialnych bohaterów. Jego prace opisywane są jako „kolorowy, jasny i łagodny, a także nieco żartobliwy, komentarz otaczającej nas rzeczywistości (…) Malarz czerpie, zapożycza, powtarza, miesza, gromadzi, wyrywa elementy z kontekstu i nadaje im nowy wymiar, tworzy nowe znaczenia” (źródło: http://leksykonkultury.ceik.eu/index.php/Andrzej_Cisowski, dostęp: 10.03.2022). Nie stronił od nawiązań do kultury graffiti, grafiki reklamowej czy estetyki komiksowej. Według artystycznego credo Cisowskiego nie ma sensu tworzyć nowych form, skoro współczesna kultura i cywilizacja produkują ich tak wiele. Z jego płócien wyłania się wizerunek współczesnej, powszechnej wyobraźni zatopionej w morzu kolorowych, lecz nonsensownych obrazów.
W latach 1982-87 studiował malarstwo w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego w warszawskiej ASP. Studia artystyczne kontynuuje w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie w pracowni Konrada Klaphecka i A.R. Pencka. W 1990 uzyskuje tytuł "Meisterschüller" w pracowni A.R. Pencka. Wystawy indywidualne w warszawskiej Pracowni Dziekanka, Galerii Sztuki Współczesnej, Galerii Brama, Galerii Zachęta, krakowskiej Galerii Zderzak, Galerie Walther, Galerie im Kinderspielhaus w Düsseldorfie, Galerie Gabriele Jeroch w Hanowerze, Galerie 86 w Trier, Galerie Walther d'Eendt w Amsterdamie, Cavin-Morris Gallery w Nowym Jorku. Brał udział w kilkunastu zbiorowych wystawach sztuki polskiej i niemieckiej w Polsce, Niemczech, Francji, Holandii, Japonii, Korei Płd, USA.
Description:
"Dwarf in the garden", 1998
oil/canvas, 180 x 130 cm; signed and dated lower right: 'CISOWSKI 98', signed, dated and described on the reverse: 'A.Cisowski |01.10.98 | "Krasnal w ogrodzie"'
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
W prezentowanej pracy ujawnią się charakterystyczne cechy malarstwa Cisowskiego – inkorporowanie do obrazów elementów kultury masowej i ekspresyjny malarski gest. Twórczość artysty kształtowała się na przestrzeni wielu lat, wpływ na nią wywierały różne środowiska artystyczne, w których kręgu się obracał. W latach 1982-87 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Był uczniem prof. Rajmunda Ziemskiego w pracowni malarstwa. Po klasycznej szkole warszawskiej zafascynował go neoekspresjonizm niemiecki – grupa Mulheimer Freiheit i „nowi dzicy”. W tym czasie studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie (w pracowni Konrada Klaphecka i A.R. Pencka). U schyłku lat 80. pozostawał pod silnym wpływem twórczości Jeana Dubuffeta czerpiącego z nieskrępowanej estetyki art brut, podjął wówczas także współpracę z japońskim artystą Yoshitomo Nara i odbył podróż studyjną do Nowego Jorku, gdzie miał okazję konfrontować się z płótnami Jean-Michela Basquiata, które wpłynęły znacząco na jego malarski język. Już wówczas zaczął się krystalizować indywidualny styl Cisowskiego oparty na świadomej zabawie formą, techniką, kompozycją. Artysta poszukiwał niecodziennych rozwiązań formalnych, prowadził dialog z estetyką, masową odnosząc się krytycznie do komercjalizacji kultury wizualnej. Czerpał inspiracje z pop-artu, żonglował znanymi motywami i wizerunkami medialnych bohaterów. Jego prace opisywane są jako „kolorowy, jasny i łagodny, a także nieco żartobliwy, komentarz otaczającej nas rzeczywistości (…) Malarz czerpie, zapożycza, powtarza, miesza, gromadzi, wyrywa elementy z kontekstu i nadaje im nowy wymiar, tworzy nowe znaczenia” (źródło: http://leksykonkultury.ceik.eu/index.php/Andrzej_Cisowski, dostęp: 10.03.2022). Nie stronił od nawiązań do kultury graffiti, grafiki reklamowej czy estetyki komiksowej. Według artystycznego credo Cisowskiego nie ma sensu tworzyć nowych form, skoro współczesna kultura i cywilizacja produkują ich tak wiele. Z jego płócien wyłania się wizerunek współczesnej, powszechnej wyobraźni zatopionej w morzu kolorowych, lecz nonsensownych obrazów.
W latach 1982-87 studiował malarstwo w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego w warszawskiej ASP. Studia artystyczne kontynuuje w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie w pracowni Konrada Klaphecka i A.R. Pencka. W 1990 uzyskuje tytuł "Meisterschüller" w pracowni A.R. Pencka. Wystawy indywidualne w warszawskiej Pracowni Dziekanka, Galerii Sztuki Współczesnej, Galerii Brama, Galerii Zachęta, krakowskiej Galerii Zderzak, Galerie Walther, Galerie im Kinderspielhaus w Düsseldorfie, Galerie Gabriele Jeroch w Hanowerze, Galerie 86 w Trier, Galerie Walther d'Eendt w Amsterdamie, Cavin-Morris Gallery w Nowym Jorku. Brał udział w kilkunastu zbiorowych wystawach sztuki polskiej i niemieckiej w Polsce, Niemczech, Francji, Holandii, Japonii, Korei Płd, USA.
Description:
"Dwarf in the garden", 1998
oil/canvas, 180 x 130 cm; signed and dated lower right: 'CISOWSKI 98', signed, dated and described on the reverse: 'A.Cisowski |01.10.98 | "Krasnal w ogrodzie"'
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany i datowany p.d.: 'CISOWSKI 98'