17
Aleksander Świeszewski | Spacer w górach
Estymacja:
35,000 zł - 50,000 zł
Sprzedane
30,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie
Wymiary
16 x 31 cm
Kategoria
Opis
olej/deska, 16 x 31 cm, sygnowany l.d.: 'v Świeszewski', na odwrociu owalny stempel monachijskiego składu materiałów malarskich Adriana Bruggera, papierowa nalepka z opisem: '32 x 15 | Ra', papierowa nalepka pracowni ramiarskiej Hansa Emigholza z Bremy, nalepka z opisem: 'Aleksander | Swieszewski' oraz nalepka aukcyjna, opisany na ramie w języku niemieckim
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Od połowy XVIII wieku rzesze artystów niemieckich pielgrzymowały do Włoch, aby w dziełach starożytności i odrodzenia odkrywać antyczny smak oraz napawać się pastoralnym pejzażem Półwyspu Apenińskiego. Ten fenomen kulturowy zyskał miano „italienische Sehnsucht” – tęsknoty za Italią, a u jego genezy legło poszukiwanie źródeł odnowy sztuki w kulturze klasycznej. Artysta był związany z Monachium od czasu studiów w tamtejszej Akademii, które podjął w 1864 roku. Stolicę Bawarii w epoce nazywano „Atenami nad Izarą”, a znajdująca się tam uczelnia słynęła z nauczania solidnego rzemiosła malarskiego. Dawała też adeptom dużą dowolność w doborze tematów, dzięki czemu pejzaż stał się jednym z popularniejszych gatunków środowiska monachijskiego. Prezentowany obraz łączy w sobie realistyczną tradycję pejzażową Północy z zachwytem kolorami Południa. Świeszewski wielokrotnie odbywał wyprawy w Alpy oraz do Italii, podczas których wykonywał szkice, służące później do stworzenia dużych kompozycji. W pracowni artysta mógł z precyzją oddać bogactwo włoskiego jak i niemieckiego krajobrazu bez rezygnacji z uprzednich wrażeń, doświadczonych dzięki światłu Śródziemnomorza i specyficznej atmosferze wnętrza kontynentu. Precyzyjny warsztat i artystyczna wrażliwość pozwoliły stworzyć „Ideallandschaft”, pejzaż idealny, sytuujący widza w panoramicznej perspektywie arkadyjskiej scenerii.
Naukę malarstwa rozpoczął w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, jako uczeń Christiana Breslauera. Po upadku powstania styczniowego wyjechał do Monachium i kształcił się w akademii u profesora Fritza Bambergera w latach 1864 - 69. W czasie swoich licznych podróży wykonywał studia i malarskie szkice z natury, które służyły mu później przy malowaniu, wykańczanych już w pracowni, obrazów. Najchętniej malował krajobrazy górskie; często oświetlone promieniami zachodzącego słońca. Malował też pejzaże nadmorskie i ogrody ze starożytnymi ruinami. Jego obrazy cieszyły się uznaniem krytyki i powodzeniem u publiczności.
Description:
Walk in the Mountains
oil/panel, 16 x 31 cm; signed lower left: 'v Swieszewski', on the reverse an oval stamp of munich manufacturer of painting supports by Adrian Brugger, a paper label with a description: '32 x 15 | Ra', a paper label of a framing studio by Hans Emigholz from Bremen, a label with a description: 'Aleksander | Swieszewski' and a n auction label, described on the frame in German,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Od połowy XVIII wieku rzesze artystów niemieckich pielgrzymowały do Włoch, aby w dziełach starożytności i odrodzenia odkrywać antyczny smak oraz napawać się pastoralnym pejzażem Półwyspu Apenińskiego. Ten fenomen kulturowy zyskał miano „italienische Sehnsucht” – tęsknoty za Italią, a u jego genezy legło poszukiwanie źródeł odnowy sztuki w kulturze klasycznej. Artysta był związany z Monachium od czasu studiów w tamtejszej Akademii, które podjął w 1864 roku. Stolicę Bawarii w epoce nazywano „Atenami nad Izarą”, a znajdująca się tam uczelnia słynęła z nauczania solidnego rzemiosła malarskiego. Dawała też adeptom dużą dowolność w doborze tematów, dzięki czemu pejzaż stał się jednym z popularniejszych gatunków środowiska monachijskiego. Prezentowany obraz łączy w sobie realistyczną tradycję pejzażową Północy z zachwytem kolorami Południa. Świeszewski wielokrotnie odbywał wyprawy w Alpy oraz do Italii, podczas których wykonywał szkice, służące później do stworzenia dużych kompozycji. W pracowni artysta mógł z precyzją oddać bogactwo włoskiego jak i niemieckiego krajobrazu bez rezygnacji z uprzednich wrażeń, doświadczonych dzięki światłu Śródziemnomorza i specyficznej atmosferze wnętrza kontynentu. Precyzyjny warsztat i artystyczna wrażliwość pozwoliły stworzyć „Ideallandschaft”, pejzaż idealny, sytuujący widza w panoramicznej perspektywie arkadyjskiej scenerii.
Naukę malarstwa rozpoczął w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, jako uczeń Christiana Breslauera. Po upadku powstania styczniowego wyjechał do Monachium i kształcił się w akademii u profesora Fritza Bambergera w latach 1864 - 69. W czasie swoich licznych podróży wykonywał studia i malarskie szkice z natury, które służyły mu później przy malowaniu, wykańczanych już w pracowni, obrazów. Najchętniej malował krajobrazy górskie; często oświetlone promieniami zachodzącego słońca. Malował też pejzaże nadmorskie i ogrody ze starożytnymi ruinami. Jego obrazy cieszyły się uznaniem krytyki i powodzeniem u publiczności.
Description:
Walk in the Mountains
oil/panel, 16 x 31 cm; signed lower left: 'v Swieszewski', on the reverse an oval stamp of munich manufacturer of painting supports by Adrian Brugger, a paper label with a description: '32 x 15 | Ra', a paper label of a framing studio by Hans Emigholz from Bremen, a label with a description: 'Aleksander | Swieszewski' and a n auction label, described on the frame in German,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/deska
Sygnatura
sygnowany l.d.: 'v Świeszewski'