67
Zbylut Grzywacz | Studium do obrazu "Opuszczona VIII", 1977
Estymacja:
6,000 zł - 8,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Prace na Papierze
Artysta
Zbylut Grzywacz (1939 - 2004)
Wymiary
32 x 22,5 cm (w świetle passe-partout)
Kategoria
Opis
ołówek/papier, 32 x 22,5 cm (w świetle passe-partout),
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
W 1963 skończył krakowską ASP w pracowni E. Krchy. Od 1972 roku pracował na ASP, a w 1991 został jej profesorem. W 1966 roku założył wspólnie z M. Bieniaszem, J. Waltosiem i L. Sobockim grupę "Wprost". Jego wczesna twórczość pozostawała pod wpływem F. Bacona z charakterystycznymi deformacjami i przerysowaniami. Później stosował bardziej realistyczne środki wyrazu. Na początku lat 80. stworzył cykl "Rekolekcje wiśnickie" i "Wiosna 1982", w których odwoływał się do stanu wojennego, przedstawiając martwe natury z kawałkami chleba i łańcuchami. Później wrócił do tematyki aktu kobiecego, malując ciała napiętnowane bliznami, szramami. Od 1989 malował akty, ale już w konwencji afirmacji życia i piękna. Wraz z żoną Marią prowadził Galerię Osobliwości Este w Krakowie.
Description:
Sketch for the painting "Opuszczona VIII", 1977
pencil/paper, 32 x 22.5 cm (dimensions in passe-partout window); , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
W 1963 skończył krakowską ASP w pracowni E. Krchy. Od 1972 roku pracował na ASP, a w 1991 został jej profesorem. W 1966 roku założył wspólnie z M. Bieniaszem, J. Waltosiem i L. Sobockim grupę "Wprost". Jego wczesna twórczość pozostawała pod wpływem F. Bacona z charakterystycznymi deformacjami i przerysowaniami. Później stosował bardziej realistyczne środki wyrazu. Na początku lat 80. stworzył cykl "Rekolekcje wiśnickie" i "Wiosna 1982", w których odwoływał się do stanu wojennego, przedstawiając martwe natury z kawałkami chleba i łańcuchami. Później wrócił do tematyki aktu kobiecego, malując ciała napiętnowane bliznami, szramami. Od 1989 malował akty, ale już w konwencji afirmacji życia i piękna. Wraz z żoną Marią prowadził Galerię Osobliwości Este w Krakowie.
Description:
Sketch for the painting "Opuszczona VIII", 1977
pencil/paper, 32 x 22.5 cm (dimensions in passe-partout window); , ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Stan zachowania
Zbylut Grzywacz 1939-2004, pierwsza pośmiertna retrospektywa, Muzeum Narodowe w Krakowie, marzec–czerwiec 2009; Zbylut Grzywacz 1939-2004, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Ośrodek Propagandy Sztuki,; czerwiec–sierpień 2009; Zbylut Grzywacz. Cielesność. Malarstwo – rysunek – grafika, Teatr Witkacego w Zakopanem luty – marzec 2013; Zbylut Grzywacz - Rysownik, Miejska Galeria Sztuki MM w Chorzowie, czerwiec 2016;
Technika
ołówek/papier
Literatura
Zbylut Grzywacz 1939-2004, katalog wystawy w MNK, [red.] J. Boniecka, J. Waltoś, Kraków 2008, kat. IV. Rysunki, Gwasze, Pastele poz. 79 (s. 372), il. 188, s. 187; Agnieszka Gralińska-Toborek, Barwy realizmu: władza, ciało, myśl [w:] „Artysta wobec siebie i społeczeństwa” – twórczość Zbyluta Grzywacza i jej konteksty. Materiały z konferencji naukowej w Muzeum Narodowym w Krakowie 7-8.05.2009, [red.] J. Boniecka, MNK, Kraków 2010, s. 173-185, il. s. 179
Wystawiany
Zbylut Grzywacz 1939-2004, pierwsza pośmiertna retrospektywa, Muzeum Narodowe w Krakowie, marzec–czerwiec 2009; Zbylut Grzywacz 1939-2004, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Ośrodek Propagandy Sztuki,; czerwiec–sierpień 2009; Zbylut Grzywacz. Cielesność. Malarstwo – rysunek – grafika, Teatr Witkacego w Zakopanem luty – marzec 2013; Zbylut Grzywacz - Rysownik, Miejska Galeria Sztuki MM w Chorzowie, czerwiec 2016;