4
Salvador Dalí | Wszystko dobre, co się dobrze kończy, 1970/1971
Estymacja:
10,000 zł - 16,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Dawna
Artysta
Salvador Dalí (1904 - 1989)
Wymiary
44,7 x 31,2 cm (arkusz)
Kategoria
Opis
akwaforta, sucha igła/papier, 44,7 x 31,2 cm (arkusz), sygnowana ołówkiem p.d: 'Dalí'', opisana l.d.: 'E.A', 17,2 × 12,5 cm (odcisk płyty)
praca pochodzi z cyklu Wiele hałasu o Szekspira II; odbita na papierze BFK Rives, znak wodny 'RIVES', wydawca: Editions Graphiques Internationales (Transworld Art, Lionel Praeger, Berggruen); druk: Ateliers Rigal, Fontenay-aux-Roses
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Oddbitka pochodzi z kolekcji własnej, istniejącej od 1927 pracowni i drukarni Ateliers Rigal, co potwierdziła Nicole Rigal, wnuczka jej założyciela Jacquesa Joachima Jeana Rigala oraz córka jego syna i następcy Edmonda Rigala. Od 1999 Nicole Rigal kieruje tą zasłużoną dla współczesnej grafiki firmą.
Praca pochodzi z portfolio zawierającego 16 barwnych akwafort uzupełnionych suchą igłą, wykonanych przez Salvadora Dalego w pracowni w katalońskim Cadaqués, którą Jacques Joachim Jean Rigal założył w 1966 specjalnie z myślą o zacieśnieniu współpracy z mieszkającym nieopodal artystą. Druk ukończono w siedzibie Ateliers Rigal w Fontenay‑aux‑Roses. Portfolio stanowi kontynuację i dopełnienie zestawu 15 wcześniejszych prac Dalego wydanych w 1968 pod wspólnym tytułem „Wiele hałasu o Shakespeare’a”, nawiązującego wprost do tytułu komedii Williama Shakespeare’a z 1599 „Wiele hałasu o nic”. Pierwsze portfolio otwiera portret Shakespeare’a, a pozostałe prace, z obydwu zestawów nawiązują do sztuk tego wybitnego angielskiego XVI-wiecznego dramaturga i występujących w nich postaci.
Hiszpański malarz, grafik, dekorator, ilustrator i teoretyk malarstwa. Był czołowym przedstawicielem surrealizmu. W latach 1921-1926 uczęszczał do Akademii San Fernando w Madrycie. W 1926r. wyjechał do Paryża, gzdie poznał m.in. P. Picassa i T. Tzarę. Związany był z G. Eluard, która była jego muzą. Przyjaźnił się z F. G. Lorca, L. Bunuel`em i Albertini. Kilka lat przebywał w Ameryce. Od 1982r. po śmierci swojej partnerki życiowej, wiódł życie w odosobnieniu. Dzięki indywidualnej metodzie twórczej (paranoicznokrytycznej) do swojej twórczości wprowadził atmosferę niezwykłości i fantastyki. Wprowadził wirtuozerską technikę graniczącą z iluzjonizmem.
praca pochodzi z cyklu Wiele hałasu o Szekspira II; odbita na papierze BFK Rives, znak wodny 'RIVES', wydawca: Editions Graphiques Internationales (Transworld Art, Lionel Praeger, Berggruen); druk: Ateliers Rigal, Fontenay-aux-Roses
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Oddbitka pochodzi z kolekcji własnej, istniejącej od 1927 pracowni i drukarni Ateliers Rigal, co potwierdziła Nicole Rigal, wnuczka jej założyciela Jacquesa Joachima Jeana Rigala oraz córka jego syna i następcy Edmonda Rigala. Od 1999 Nicole Rigal kieruje tą zasłużoną dla współczesnej grafiki firmą.
Praca pochodzi z portfolio zawierającego 16 barwnych akwafort uzupełnionych suchą igłą, wykonanych przez Salvadora Dalego w pracowni w katalońskim Cadaqués, którą Jacques Joachim Jean Rigal założył w 1966 specjalnie z myślą o zacieśnieniu współpracy z mieszkającym nieopodal artystą. Druk ukończono w siedzibie Ateliers Rigal w Fontenay‑aux‑Roses. Portfolio stanowi kontynuację i dopełnienie zestawu 15 wcześniejszych prac Dalego wydanych w 1968 pod wspólnym tytułem „Wiele hałasu o Shakespeare’a”, nawiązującego wprost do tytułu komedii Williama Shakespeare’a z 1599 „Wiele hałasu o nic”. Pierwsze portfolio otwiera portret Shakespeare’a, a pozostałe prace, z obydwu zestawów nawiązują do sztuk tego wybitnego angielskiego XVI-wiecznego dramaturga i występujących w nich postaci.
Hiszpański malarz, grafik, dekorator, ilustrator i teoretyk malarstwa. Był czołowym przedstawicielem surrealizmu. W latach 1921-1926 uczęszczał do Akademii San Fernando w Madrycie. W 1926r. wyjechał do Paryża, gzdie poznał m.in. P. Picassa i T. Tzarę. Związany był z G. Eluard, która była jego muzą. Przyjaźnił się z F. G. Lorca, L. Bunuel`em i Albertini. Kilka lat przebywał w Ameryce. Od 1982r. po śmierci swojej partnerki życiowej, wiódł życie w odosobnieniu. Dzięki indywidualnej metodzie twórczej (paranoicznokrytycznej) do swojej twórczości wprowadził atmosferę niezwykłości i fantastyki. Wprowadził wirtuozerską technikę graniczącą z iluzjonizmem.
Stan zachowania
0
Technika
akwaforta, sucha igła/papier
Sygnatura
sygnowana ołówkiem p.d: 'Dalí'', opisana l.d.: 'E.A'
Proweniencja
kolekcja Nicole Rigal
Literatura
Field, ss. 64-65, nr 71-1, P; Michler, Löpsinger, I: ss. 180-181, nr 397