Powrót do DESA.PL
18 of Liczba obiektów: 118
18
Pablo Picasso | "La flûte double" teka zawierająca 15 grafik, 1967
Estymacja:
80,000 zł - 100,000 zł
Sprzedane
75,000 zł
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Współczesna
Artysta
Pablo Picasso (1881 - 1973)
Wymiary
Wymiar teki: 58 x 43 cm
Kategoria
Opis
pochoir ręcznie kolorowany gwaszem/papier, Wymiar teki: 58 x 43 cm, Teka liczy 15 arkuszy wykonanych w technice szablonu (Jacomet pochoir).
Każdy arkusz sygnowany na płycie: "Picasso".
Teka wydana przez Au Vent d’ Arles éditeur w 1967 roku w limitowanej liczbie 500 egzemplarzy.
Tekst w załączonym folderze autorstwa Hélène Parmelin.

Arkusz "Etude pour L'homme au mouton" posiadał niewielkie (około 3 cm) rozdarcie w polu kompozycji. Arkusz został poddany konserwacji.

Numer teki: 26/500 (+30).
Rozmiar teki: 58 x 43 cm

Tytuły i rozmiary prac:

Scène de famillie, 1936/1967, 62,5 x 48 cm
Jeune faune, femme et enfant, 1936/1967, 50,2 x 65,5 cm
Joueur de diaule et nu, 1932/1967, 34,4 x 51,3 cm
Homme couché et femme assise, 1942/1967, 50,7 x 65,8 cm
Homme couché et femme assise, 1942/1967, 50,8 x 66 cm
Deux femmes nues, 1943/1967, 50,8 x 65,3 cm
Bacchanale, 1955/1967, 50,7 x 65,8 cm
Faune et femme nue, 1936/1967, 36,7 x 51 cm
Minotaure, 1933/1967, 47,3 x 62,3 cm
Minotaure et nue, 1933/1967, 47,7 x 41,8 cm
Femme nue couchée et joueur de flûte, 1932/1967, 34,4 x 51,3 cm
Jacqueline en Espagnole, 1955/1967, 66 x 50,7 cm
Portrait de Jacqueline, 1955/1967, 65,6 x 50,7 cm
Bacchanale, 1955/1967, 50,7 x 65,8 cm
Etude pour L'homme au mouton, 1943/1967, 130 x 50,8 cm

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.


Hiszpański malarz, rzeźbiarz, grafik oraz ceramik, uznawany za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku. On i Georges Braque są twórcami nurtu malarstwa zwanego kubizmem. d najmłodszych lat Pablo ujawniał swój talent malarski i plastyczny. Najpierw kształcił się w Hiszpanii, później w Paryżu (1901-1922), gdzie znaczny wpływ na jego twórczość miało zetknięcie z postimpresjonistami (m.in. Henrim de Toulouse-Lautrekiem, który miał duży wpływ na jego twórczość sprzed 1901 roku). Prace Picassa z lat 1901-1904 określa się jako okres błękitny. Były to dzieła utrzymane w kolorycie melancholijnym, ukazujące tematykę i postaci osób biednych (Życie, Stary gitarzysta, Dwie siostry, Prasowaczka). Jego pracownia mieściła się przy ulicy La Boetie. Od 1904 mieszkał w Bateau-Lavoir przy ulicy Ravignan 13. Po tym okresie twórczość Picassa weszła w okres różowy, między innymi sceny z życia cyrkowców (Dziewczyna na kuli, Kuglarze, Toaleta, Rodzina arlekina). Od 1907 Picasso pod wpływem Paula Cézanne’a oraz sztuki iberyjskiej i afrykańskiej rozpoczął twórcze eksperymenty z geometryzacją i uproszczeniem formy, które dały początek kubizmowi (Panny z Awinionu, Portret Gertrudy Stein). W dalszym okresie po współpracy z Georgesem Brakiem skrystalizowały się zasady kubizmu analitycznego, hermetycznego i syntetycznego. Za manifest kubizmu uważana była premiera utworu scenicznego Parady do libretta Jean Cocteau, do którego muzykę napisał Erik Satie, a scenografię zaprojektował Picasso. Wystawiony został w 1917 przez „Balety Rosyjskie” Siergieja Diagilewa. Następne lata charakteryzowały ciągłe poszukiwania twórcze. Gdy wybuchła wojna domowa w Hiszpanii, opowiedział się po stronie republikańskiej, a w 1937 na zamówienie republikańskiego rządu Hiszpanii za 200 tys. peset namalował słynną Guernicę, obraz wystawiony w Pawilonie Hiszpanii na Wystawie Światowej w Paryżu. Okres II wojny światowej spędził w Paryżu, w 1944 wstąpił do Francuskiej Partii Komunistycznej, a po wojnie zaangażował się po stronie ruchów lewicowych i pokojowych. W 1946 wyjechał na Lazurowe Wybrzeże. W 1948 zamieszkał w Vallauris. W 1948 Picasso przyjechał do Polski, wziął udział w Światowym Kongresie Intelektualistów w Obronie Pokoju we Wrocławiu, a także odwiedził Warszawę, gdzie podarował Muzeum Narodowemu swoją kolekcję ceramiki, rysunków i barwnych druków. Sygnatariusz apelu sztokholmskiego w 1950 roku. W 1950 roku otrzymał Międzynarodową Leninowską Nagrodę Pokoju (zwaną wówczas Nagrodą Stalinowską)[3]. W latach 40. malował obrazy antywojenne (Masakra w Korei, Wojna, Pokój). Okres twórczości powojennej Picassa jest bardzo bogaty, różnorodny i nie poddający się klasyfikacji.

Description:
"La flute double" portfolio containing 15 graphic sheets, 1967
hand-coloured pochoir/paper, Wymiar teki: 58 x 43 cm;, The portfolio contains 15 stencil sheets (Jacomet pochoir).
Each of the sheets signed on the plate: "Picasso"
The portfolio was published by Au Vent d’ Arles éditeur in 1967 in limited edition of 500.
Text in the accompanying folder by Hélene Parmelin.

The graphic sheet titled "Etude pour L'homme au mouton" had an insignificant (around 3 cm) tear within the printed area. The graphic sheet was repaired.

Portfolio No.: 26/500 (+30).
Size of the portfolio: 58 x 43 cm

Titles and dimensions of the sheets:

Scene de famillie, 1936/1967, 62,5 x 48 cm
Jeune faune, femme et enfant, 1936/1967, 50,2 x 65,5 cm
Joueur de diaule et nu, 1932/1967, 34,4 x 51,3 cm
Homme couché et femme assise, 1942/1967, 50,7 x 65,8 cm
Homme couché et femme assise, 1942/1967, 50,8 x 66 cm
Deux femmes nues, 1943/1967, 50,8 x 65,3 cm
Bacchanale, 1955/1967, 50,7 x 65,8 cm
Faune et femme nue, 1936/1967, 36,7 x 51 cm
Minotaure, 1933/1967, 47,3 x 62,3 cm
Minotaure et nue, 1933/1967, 47,7 x 41,8 cm
Femme nue couchée et joueur de flute, 1932/1967, 34,4 x 51,3 cm
Jacqueline en Espagnole, 1955/1967, 66 x 50,7 cm
Portrait de Jacqueline, 1955/1967, 65,6 x 50,7 cm
Bacchanale, 1955/1967, 50,7 x 65,8 cm
Etude pour L'homme au mouton, 1943/1967, 130 x 50,8 cm,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
pochoir ręcznie kolorowany gwaszem/papier