20
Cyryl Polaczek | Bez tytułu, 2014
Estymacja:
12,000 zł - 18,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Cyryl Polaczek (1989)
Wymiary
178 x 133 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 178 x 133 cm, sygnowany i datowany na odwrociu: ‘Cyryl Polaczek | V.2014’,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Obraz Cyryla Polaczka jest przykładem jego zmagań z przedstawieniem rzeczywistości. Autor tak mówił o swojej twórczości: „Wpływ na to, co robię mają niejasne historie, które słyszę, sceny z filmów, czytane teksty, literatura. Ostatnio zastanawia mnie jak bardzo mgliste pojęcie mam o procesach, urządzeniach i sprzętach, które mnie na co dzień otaczają. Poprzez skojarzenia i własną symbolikę staram się w swoich pracach te zjawiska tłumaczyć. Obrazy składają się na cykle, luźno połączone tematem i formą” (https://starakfoundation.org/pl/forcefield/artysci/cyryl_polaczek). Przedstawiona praca „Bez tytułu” z 2014 ukazuje fragment ołtarza w kościele katolickim widzianego od dołu. Klasyczna architektura wnętrza, przepięknie oddana faktura spływającej w dół tkaniny pełniącej funkcję obrusu. Na ołtarzu można dostrzec fragment stojącej monstrancji. Jej górna część – Melchizedek, który utrzymuje Najświętszy Sakrament, pozostaje za płaszczyzną obrazu. Co dziwne, świetlisty zazwyczaj, błyszczący złotem przedmiot jest najciemniejszym punktem obrazu. Ciemna paleta kolorów, użycie różnej tonacji brązów oddaje niepokój i grozę, którą odczuwa widz. Pomimo strachu, ta monochromatyczna kolorystyka obrazu podkreśla monumentalność i spokój miejsca oraz podkreśla jego sakralny charakter. Praca sprawia wrażenie bardzo osobistej, ukazującej intymne spojrzenie na religijność. Prace o tej tematyce są rzadkością dla Cyryla Polaczka, co tylko podkreśla wyjątkowość tego obrazu. Twórczość artysty stała się znana po tym jak w 2012 roku stworzył galerię Potencja wraz z Karoliną Jabłońską i Tomaszem Kręcickim, która jest miejscem łączącym sztuki wizualne, sztuki filmowe i działania typu performance. Otwarcie tej artystycznej przestrzeni miało miejsce w trakcie studiów artysty, które ukończył na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wcześniej uczęszczał na Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku i w ramach projektu Erasmus wyjechał na Universitat der Kunste w Berlinie. W 2013 roku zwyciężył w konkursie Artystyczna Podróż Hestii, która zaowocowała wyjazdem na stypendium do Nowego Jorku.
Studiował na Akademiach Sztuk Pięknych w Gdańsku i Krakowie, a także naUniversität der Künste w Berlinie. W kwietniu 2013 przebywał na Stypendium APH w Nowym Jorku. Brał udział m.in. w wystawach: „Pierwsze malunki” w Galerii Piekarnia Cichej Kobiety w Zielonej Górze (2010), „Wieża Ciśnień” w BWA Zielona Góra (2011), "From dusk till dawn" w Galerii Zderzak w Krakowie (2014). Jego wystawy indywidualne odbyły się w Warszawie, Krakowie i Wiedniu. Maluje kompozycje abstrakcyjne z elementami przedstawienia natury.
Description:
Untitled, 2014
oil/canvas, 178 x 133 cm; signed and dated on the reverse: ‘Cyryl Polaczek | V.2014’, ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Obraz Cyryla Polaczka jest przykładem jego zmagań z przedstawieniem rzeczywistości. Autor tak mówił o swojej twórczości: „Wpływ na to, co robię mają niejasne historie, które słyszę, sceny z filmów, czytane teksty, literatura. Ostatnio zastanawia mnie jak bardzo mgliste pojęcie mam o procesach, urządzeniach i sprzętach, które mnie na co dzień otaczają. Poprzez skojarzenia i własną symbolikę staram się w swoich pracach te zjawiska tłumaczyć. Obrazy składają się na cykle, luźno połączone tematem i formą” (https://starakfoundation.org/pl/forcefield/artysci/cyryl_polaczek). Przedstawiona praca „Bez tytułu” z 2014 ukazuje fragment ołtarza w kościele katolickim widzianego od dołu. Klasyczna architektura wnętrza, przepięknie oddana faktura spływającej w dół tkaniny pełniącej funkcję obrusu. Na ołtarzu można dostrzec fragment stojącej monstrancji. Jej górna część – Melchizedek, który utrzymuje Najświętszy Sakrament, pozostaje za płaszczyzną obrazu. Co dziwne, świetlisty zazwyczaj, błyszczący złotem przedmiot jest najciemniejszym punktem obrazu. Ciemna paleta kolorów, użycie różnej tonacji brązów oddaje niepokój i grozę, którą odczuwa widz. Pomimo strachu, ta monochromatyczna kolorystyka obrazu podkreśla monumentalność i spokój miejsca oraz podkreśla jego sakralny charakter. Praca sprawia wrażenie bardzo osobistej, ukazującej intymne spojrzenie na religijność. Prace o tej tematyce są rzadkością dla Cyryla Polaczka, co tylko podkreśla wyjątkowość tego obrazu. Twórczość artysty stała się znana po tym jak w 2012 roku stworzył galerię Potencja wraz z Karoliną Jabłońską i Tomaszem Kręcickim, która jest miejscem łączącym sztuki wizualne, sztuki filmowe i działania typu performance. Otwarcie tej artystycznej przestrzeni miało miejsce w trakcie studiów artysty, które ukończył na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wcześniej uczęszczał na Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku i w ramach projektu Erasmus wyjechał na Universitat der Kunste w Berlinie. W 2013 roku zwyciężył w konkursie Artystyczna Podróż Hestii, która zaowocowała wyjazdem na stypendium do Nowego Jorku.
Studiował na Akademiach Sztuk Pięknych w Gdańsku i Krakowie, a także naUniversität der Künste w Berlinie. W kwietniu 2013 przebywał na Stypendium APH w Nowym Jorku. Brał udział m.in. w wystawach: „Pierwsze malunki” w Galerii Piekarnia Cichej Kobiety w Zielonej Górze (2010), „Wieża Ciśnień” w BWA Zielona Góra (2011), "From dusk till dawn" w Galerii Zderzak w Krakowie (2014). Jego wystawy indywidualne odbyły się w Warszawie, Krakowie i Wiedniu. Maluje kompozycje abstrakcyjne z elementami przedstawienia natury.
Description:
Untitled, 2014
oil/canvas, 178 x 133 cm; signed and dated on the reverse: ‘Cyryl Polaczek | V.2014’, ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany i datowany na odwrociu: ‘Cyryl Polaczek | V.2014’