13
Pablo Picasso według | Nana (Karlica), na podstawie obrazu z cyklu Błękity Barcelony, 1966
Estymacja:
12,000 zł - 20,000 zł
Sprzedane
12,000 zł
Aukcja na żywo
Grafika Artystyczna. Sztuka Dawna
Wymiary
75,5 x 55 cm
Kategoria
Opis
litografia barwna/papier, 75,5 x 55 cm, sygnowana ołówkiem p.d.: 'Picasso', wydawca: Museu Picasso, Barcelona; druk: Foto-Repro S.A., Barcelona; odbita na bawełnianym welinowym papierze Arches (znak wodny Arches)
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Pośród miejskich przystanków na artystycznej drodze Pabla Picassa zaznaczyły się Barcelona, Madryt oraz Paryż (było ich, oczywiście, więcej). Wczesny okres twórczości artysty był naznaczony wpływem ojca, który starał się ukształtować młodego i krnąbrnego przez swój wielki talent artystę. Lata 1895-1898 młody Pablo spędził w Barcelonie, gdzie został przyjęty do szkoły sztuk pięknych (miał zaledwie 13 lat). Silna osobowość i ojcowska kontrola artystycznej drogi kazały artyście wyruszyć w drogę. Najpierw był to Madryt z jej szacowną uczelnią artystyczną (Real Academia de Bellas Artes de San Fernando), która miała jednak mniejszą siłę przyciągania od sal Prado ze wspaniałym malarstwem takich hiszpańskich malarzy jak Goya czy El Greco. Pobyt w Barcelonie był jednak dla artysty ważny i choć niedługo miał wyprawić się do Paryża, który legł w końcu u jego stóp, to przywoływał jeszcze doświadczenia katalońskie. Nad Sekwaną, niedługo po przyjeździe z Hiszpanii, stworzył cykl dzieł, w których nawracał do wspomnień, uosabianych przez charakterystyczne, barcelońskie typy. Właśnie tę serię, składającą się z pięciu obrazów przechowywanych w Muzeum Picassa w Barcelonie odtworzono w barwnych litografiach, które Picasso sygnował. Działo się to z okazji 85 urodzin artysty. Prezentowana odbitka została wydana poza numerowaną edycją 60 egzemplarzy.
Description:
La Nana (Dwarf Dancer), after painting from 1901, 1966
coloured lithography/paper, 75.5 x 55 cm; signed with pencil lower right: 'Picasso', edited by Museu Picasso, Barcelona; printed by Foto-Repro S.A., Barcelona; printed on Arches vellum Arches paper,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Pośród miejskich przystanków na artystycznej drodze Pabla Picassa zaznaczyły się Barcelona, Madryt oraz Paryż (było ich, oczywiście, więcej). Wczesny okres twórczości artysty był naznaczony wpływem ojca, który starał się ukształtować młodego i krnąbrnego przez swój wielki talent artystę. Lata 1895-1898 młody Pablo spędził w Barcelonie, gdzie został przyjęty do szkoły sztuk pięknych (miał zaledwie 13 lat). Silna osobowość i ojcowska kontrola artystycznej drogi kazały artyście wyruszyć w drogę. Najpierw był to Madryt z jej szacowną uczelnią artystyczną (Real Academia de Bellas Artes de San Fernando), która miała jednak mniejszą siłę przyciągania od sal Prado ze wspaniałym malarstwem takich hiszpańskich malarzy jak Goya czy El Greco. Pobyt w Barcelonie był jednak dla artysty ważny i choć niedługo miał wyprawić się do Paryża, który legł w końcu u jego stóp, to przywoływał jeszcze doświadczenia katalońskie. Nad Sekwaną, niedługo po przyjeździe z Hiszpanii, stworzył cykl dzieł, w których nawracał do wspomnień, uosabianych przez charakterystyczne, barcelońskie typy. Właśnie tę serię, składającą się z pięciu obrazów przechowywanych w Muzeum Picassa w Barcelonie odtworzono w barwnych litografiach, które Picasso sygnował. Działo się to z okazji 85 urodzin artysty. Prezentowana odbitka została wydana poza numerowaną edycją 60 egzemplarzy.
Description:
La Nana (Dwarf Dancer), after painting from 1901, 1966
coloured lithography/paper, 75.5 x 55 cm; signed with pencil lower right: 'Picasso', edited by Museu Picasso, Barcelona; printed by Foto-Repro S.A., Barcelona; printed on Arches vellum Arches paper,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
litografia barwna/papier
Sygnatura
sygnowana ołówkiem p.d.: 'Picasso'
Literatura
Czwiklitzer 234