32
Kiejstut Bereźnicki | "Złożenie do grobu w tonacji brązowej", 1987
Estymacja:
100,000 zł - 150,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Szkoła Sopocka - Nowa Szkoła Gdańska
Artysta
Kiejstut Bereźnicki (1935)
Wymiary
135 x 160 cm
Kategoria
Opis
olej/płótno, 135 x 160 cm, sygnowany, datowany i opisany p.d.: 'Złożenie | do grobu | w tonacji | brązowej | 1987 | Bereźnicki', sygnowany, opisany i datowany na odwrociu: 'KBereźnicki | Złożenie do grobu w tonacji brązowej, 1987 | Kiejstut Bereźnicki'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Studiował w PWSSP w Gdańsku, gdzie w 1958 uzyskał dyplom w pracowni prof. Stanisława Teisseyre'a. Od 1960 pracuje w tej uczelni, od 1982 prowadząc własną pracownię malarstwa. W latach 1981-1984 pełnił funkcję prorektora. Od 1984 jest profesorem. Uczestniczy w wystawach od 1959, osiągając liczne sukcesy, jak: I nagroda na Ogólnopolskiej Wystawie Młodego Malarstwa, Sopot 1965, złoty medal na VI Festiwalu Sztuk Pięknych, Warszawa 1968, nagroda na III Międzynarodowym Triennale Malarstwa Realistycznego, Sofia 1979. Uczestniczył ponadto m. in. w III Biennale Młodych, Paryż 1963 i VIII Biennale w Sao Paulo 1965, miał liczne wystawy indywidualne w kraju i za granicą. Odwołuje się do realizmu, co więcej, do sztuki dawnej o lokalnym, gdańskim rodowodzie i wyrazie. Tworzy archaizowane w tym nastroju martwe natury, uczty, sceny mitologiczne i alegorie, ale przede wszystkim hieratyczne mieszczańskie portrety, często podwójne i zbiorowe. Początkowo rozgrywający swe kompozycje w niemal monochromatycznych gamach barwnych, w latach 80. rozjaśnił i urozmaicił paletę, zwłaszcza w kompozycjach religijnych i serii "karnawałów". Podobnie w latach 90. powstała seria różowo-brązowych martwych natur.
Description:
"The Entombment of Christ in Brown Shades", 1987
oil/canvas, 135 x 160 cm; signed, dated and described lower right: 'Zlozenie | do grobu | w tonacji | brazowej | 1987 | Bereznicki', signed, dated and described on the reverse: 'KBereznicki | Zlozenie do grobu w tonacji brazowej, 1987 | Kiejstut Bereznicki',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Studiował w PWSSP w Gdańsku, gdzie w 1958 uzyskał dyplom w pracowni prof. Stanisława Teisseyre'a. Od 1960 pracuje w tej uczelni, od 1982 prowadząc własną pracownię malarstwa. W latach 1981-1984 pełnił funkcję prorektora. Od 1984 jest profesorem. Uczestniczy w wystawach od 1959, osiągając liczne sukcesy, jak: I nagroda na Ogólnopolskiej Wystawie Młodego Malarstwa, Sopot 1965, złoty medal na VI Festiwalu Sztuk Pięknych, Warszawa 1968, nagroda na III Międzynarodowym Triennale Malarstwa Realistycznego, Sofia 1979. Uczestniczył ponadto m. in. w III Biennale Młodych, Paryż 1963 i VIII Biennale w Sao Paulo 1965, miał liczne wystawy indywidualne w kraju i za granicą. Odwołuje się do realizmu, co więcej, do sztuki dawnej o lokalnym, gdańskim rodowodzie i wyrazie. Tworzy archaizowane w tym nastroju martwe natury, uczty, sceny mitologiczne i alegorie, ale przede wszystkim hieratyczne mieszczańskie portrety, często podwójne i zbiorowe. Początkowo rozgrywający swe kompozycje w niemal monochromatycznych gamach barwnych, w latach 80. rozjaśnił i urozmaicił paletę, zwłaszcza w kompozycjach religijnych i serii "karnawałów". Podobnie w latach 90. powstała seria różowo-brązowych martwych natur.
Description:
"The Entombment of Christ in Brown Shades", 1987
oil/canvas, 135 x 160 cm; signed, dated and described lower right: 'Zlozenie | do grobu | w tonacji | brazowej | 1987 | Bereznicki', signed, dated and described on the reverse: 'KBereznicki | Zlozenie do grobu w tonacji brazowej, 1987 | Kiejstut Bereznicki',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany p.d.: 'Złożenie | do grobu | w tonacji | brązowej | 1987 | Bereźnicki'
Wystawiany
Polski Ośrodek Kultury, Sofia, 1989; Kiejstut Bereźnicki. Uczty, karnawały w czerniach, sceny i martwe natury pasyjne – malarstwo z lat 1986-1990, BWA Częstochowa, BWA Kraków, BWA Łódź, 1992-1993; BWA Olsztyn, 1992; BWA Sopot, 1992; BWA Awangarda, Wrocław, 1992; Muzeum Śląskie, Katowice, 1992; BWA Zielona Góra, 1993; Kiejstut Bereźnicki. Malarstwo i rysunek, Muzeum Narodowe, Gdańsk, 1993; Malarstwo i rysunek, galerie Polskich Ośrodków Kultury w Lipsku, Berlinie, Darmstadt, Wiedniu, 1994-1995; BWA Bydgoszcz, 1995; BWA Sopot, 1995; Galeria Zamek w Reszlu, 1995; Obrazy: 1985-1995, Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 1995; BWA Gorzów Wielkopolski, 1995; Państwowa Galeria Sztuki Łódź, 1996; BWA Leszno, 1996; Państwowa Galeria Sztuki „Tumult”, Toruń, 1996; Państwowa Galeria Sztuki, Legnica, 1996; Państwowa Galeria Sztuki, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, 1996; Malarstwo, rysunek, Pałac Opatów w Gdańsku, 2008; Kiejstut Bereźnicki. Malarstwo, Muzeum im. ks. dr Władysława Łęgi w Grudziądzu, 2015;