2057
Petrus Wandrey | Tulipan, 1996
Cena wywoławcza: 9,500 zł
Estymacja:
14,000 zł - 18,000 zł
Zakończone
Aukcja online
Rzeźba kameralna
Artysta
Petrus Wandrey (1939 - 2012)
Wymiary
76 x 23,5 x 14,8 cm
Kategoria
Opis
metal,76 x 23,5 x 14,8 cm, sygnowany i datowany monogramem wiązanym: 'W 1996'
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Petrus Wandrey był artystą niemieckiego pochodzenia, który mieszkał i tworzył w Hamburgu. Autor fascynował się technologią oraz nauką i wykorzystywał tę pasję w swojej twórczości. Ważnym momentem w jego karierze było wystąpienie pt. „Science and Beyond” w Fordham Univeristy w Nowym Jorku w 1978 roku, kiedy ogłosił powstanie Digitalist Movement. Od tego momentu Wandrey studiował oraz eksperymentował z nieskończonymi możliwościami, jakie daje cyfrowe dzieło sztuki. Według autora cyfrowy język świata wirtualnego cechuje się uniwersalnością i brakuje w nim miejsca na dominację rozpoznawalnych języków oraz elementów narodowych. Ponadto, artysta wierzył, iż jest to pierwszy język globalnie zrozumiały i akceptowalny przez ludzi bez względu na ich pochodzenie czy narodowość. Wśród najważniejszych źródeł inspiracji dla tego nurtu należy wymienić estetykę pierwszych gier komputerowych, które produkowane były przez kultową firmę Atari. Artysta, kiedy pracował nad swoimi rzeźbami, sięgał bezpośrednio do kształtów oraz układów pikseli, a więc elementów obrazu wyświetlanych na ekranie. Wandrey był także zafascynowany posunięciami artystów, którzy tworzyli w nurcie pop-artu, surrealizmu, a także dadaizmu. Artysta w swojej sztuce nawiązywał do high-techu, wykorzystywał wszelkiego rodzaju diody, płyty czy mikro chipy. Oprócz rzeźb tworzył także instalacje, architektoniczne modele, meble, grafiki, biżuterię czy tkaniny. Ponadto był autorem okładek gazet, m.in. dla „Der Spiegel” czy ilustracji dla „TransAtlantik”.
Description:
Tulip, 1996
metal,76 x 23.5 x 14.8 cm; signed and dated bound monogram: 'W 1996',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Petrus Wandrey był artystą niemieckiego pochodzenia, który mieszkał i tworzył w Hamburgu. Autor fascynował się technologią oraz nauką i wykorzystywał tę pasję w swojej twórczości. Ważnym momentem w jego karierze było wystąpienie pt. „Science and Beyond” w Fordham Univeristy w Nowym Jorku w 1978 roku, kiedy ogłosił powstanie Digitalist Movement. Od tego momentu Wandrey studiował oraz eksperymentował z nieskończonymi możliwościami, jakie daje cyfrowe dzieło sztuki. Według autora cyfrowy język świata wirtualnego cechuje się uniwersalnością i brakuje w nim miejsca na dominację rozpoznawalnych języków oraz elementów narodowych. Ponadto, artysta wierzył, iż jest to pierwszy język globalnie zrozumiały i akceptowalny przez ludzi bez względu na ich pochodzenie czy narodowość. Wśród najważniejszych źródeł inspiracji dla tego nurtu należy wymienić estetykę pierwszych gier komputerowych, które produkowane były przez kultową firmę Atari. Artysta, kiedy pracował nad swoimi rzeźbami, sięgał bezpośrednio do kształtów oraz układów pikseli, a więc elementów obrazu wyświetlanych na ekranie. Wandrey był także zafascynowany posunięciami artystów, którzy tworzyli w nurcie pop-artu, surrealizmu, a także dadaizmu. Artysta w swojej sztuce nawiązywał do high-techu, wykorzystywał wszelkiego rodzaju diody, płyty czy mikro chipy. Oprócz rzeźb tworzył także instalacje, architektoniczne modele, meble, grafiki, biżuterię czy tkaniny. Ponadto był autorem okładek gazet, m.in. dla „Der Spiegel” czy ilustracji dla „TransAtlantik”.
Description:
Tulip, 1996
metal,76 x 23.5 x 14.8 cm; signed and dated bound monogram: 'W 1996',
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
metal
Sygnatura
sygnowany i datowany monogramem wiązanym: 'W 1996'