26
Bartosz Kokosiński (1984) | Bez tytułu, 2020
Estymacja:
8,000 zł - 12,000 zł
Sprzedane
12,000 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Bartosz Kokosiński (1984)
Wymiary
59 x 54 x 15 cm
Kategoria
Opis
olej, spray/płótno, 59 x 54 x 15 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ‘Bartosz Kokosiński | 2020 | olej na płótnie’,
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Malarstwo Bartosza Kokosińskiego wymyka się z ram. I to w dosłownym znaczeniu tego sformułowania. Artysta właściwie od początku swojej twórczości traktuje obraz jako obiekt. Wcześniej były to delikatne eksperymenty z wychodzeniem ponad powierzchnię płótna, które z czasem przekształciły się w obrazy zawierające w sobie nie tylko przestrzenne faktury, ale również różnego rodzaju przedmioty. Według krytyczki Marty Smolińskiej artysta tworząc malarstwo nieprzedstawiające przełamuje stereotypy dotyczące postrzegania obrazów w ogóle, także obrazów kształtowanych. Jednocześnie nazywając Kokosińskiego „figlarnym sadystą”, który wyzywa się na swoich obrazach. „W części swoich realizacji Kokosiński wnika także w skórę i pod skórę obrazu, każąc płótnu rozrywać się na blejtramie, pękać, bezwładnie zwisać, marszczyć się, połyskiwać, fałdować i rozwarstwiać” – pisze Smolińska (Marta Smolińska, Obiektywizacja i fizjologia obrazu. O przewrotnej twórczości Bartosza Kokosińskiego, dostęp: https:// www.ckis.konin.pl/obiektywizacja-fizjologia-obrazu-o-przewrotnej-tworczosci- bartosza-kokosinskiego/). Prezentowany na aukcji obraz „Bez tytułu” z 2020 jest doskonałym przykładem twórczości artysty. Kolorowe „tkaniny” spływające z czerwonego tła, sprawiają wrażenie niezmiernie lekkich i miękkich. Ich haptyczność jest intrygująca i pociągająca.
Malarz i twórca instalacji malarskich oraz video. Urodził się w 1984 roku w Siewierzu. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2009 uzyskał dyplom w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka i prof. Witolda Stelmachniewi-cza. Należał do krakowskiej grupy Silnia. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brał udział m.in. w 6. Triennale Sztuki Młodych w Orońsku oraz w 10. Konkursie Gepperta we Wrocławiu. W 2013 i 2015 roku otrzymał wyróżnienie na 41. i 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”. Jego prace były wystawiane w najważniejszych instytucjach państwowych, między innymi: Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie (wystawa indywidualna), Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (wystawa indywidualna), Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie (wy-stawa indywidualna), Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Galerii Labirynt w Lu-blinie, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu. Jego prace znajdują się między innymi w kolekcji: Muzeum Narodowego w Gdańsku, Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie oraz Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Description:
Untitled, 2020
oil, spray/canvas, 59 x 54 x 15 cm; signed, dated and described on the reverse: ‘Bartosz Kokosinski | 2020 | olej na plotnie’, ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
Malarstwo Bartosza Kokosińskiego wymyka się z ram. I to w dosłownym znaczeniu tego sformułowania. Artysta właściwie od początku swojej twórczości traktuje obraz jako obiekt. Wcześniej były to delikatne eksperymenty z wychodzeniem ponad powierzchnię płótna, które z czasem przekształciły się w obrazy zawierające w sobie nie tylko przestrzenne faktury, ale również różnego rodzaju przedmioty. Według krytyczki Marty Smolińskiej artysta tworząc malarstwo nieprzedstawiające przełamuje stereotypy dotyczące postrzegania obrazów w ogóle, także obrazów kształtowanych. Jednocześnie nazywając Kokosińskiego „figlarnym sadystą”, który wyzywa się na swoich obrazach. „W części swoich realizacji Kokosiński wnika także w skórę i pod skórę obrazu, każąc płótnu rozrywać się na blejtramie, pękać, bezwładnie zwisać, marszczyć się, połyskiwać, fałdować i rozwarstwiać” – pisze Smolińska (Marta Smolińska, Obiektywizacja i fizjologia obrazu. O przewrotnej twórczości Bartosza Kokosińskiego, dostęp: https:// www.ckis.konin.pl/obiektywizacja-fizjologia-obrazu-o-przewrotnej-tworczosci- bartosza-kokosinskiego/). Prezentowany na aukcji obraz „Bez tytułu” z 2020 jest doskonałym przykładem twórczości artysty. Kolorowe „tkaniny” spływające z czerwonego tła, sprawiają wrażenie niezmiernie lekkich i miękkich. Ich haptyczność jest intrygująca i pociągająca.
Malarz i twórca instalacji malarskich oraz video. Urodził się w 1984 roku w Siewierzu. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2009 uzyskał dyplom w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka i prof. Witolda Stelmachniewi-cza. Należał do krakowskiej grupy Silnia. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brał udział m.in. w 6. Triennale Sztuki Młodych w Orońsku oraz w 10. Konkursie Gepperta we Wrocławiu. W 2013 i 2015 roku otrzymał wyróżnienie na 41. i 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”. Jego prace były wystawiane w najważniejszych instytucjach państwowych, między innymi: Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie (wystawa indywidualna), Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (wystawa indywidualna), Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie (wy-stawa indywidualna), Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Galerii Labirynt w Lu-blinie, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu. Jego prace znajdują się między innymi w kolekcji: Muzeum Narodowego w Gdańsku, Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie oraz Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Description:
Untitled, 2020
oil, spray/canvas, 59 x 54 x 15 cm; signed, dated and described on the reverse: ‘Bartosz Kokosinski | 2020 | olej na plotnie’, ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
Technika
olej, spray/płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ‘Bartosz Kokosiński | 2020 | olej na płótnie’