Powrót do DESA.PL
19 of Liczba obiektów: 60
19
Zbigniew Libera (1959) | Bez tytułu, 1997
Estymacja:
7,000 zł - 10,000 zł
Sprzedane
6,500 zł
Aukcja na żywo
Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989
Artysta
Zbigniew Libera (1959)
Wymiary
40 x 58 cm (w świetle passe-partout)
Opis
ołówek, kredka/papier, 40 x 58 cm (w świetle passe-partout), sygnowany i datowany p.d.: 'Zbigniew Libera | 1997',

Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.


„Jeden z etapów mojej twórczości poświęcony jest wychowywaniu. Nie jest tak, że się bawiłem tymi zabawkami, tylko przy pomocy ich implantowałem publiczności, tak jak władza w szerokim znaczeniu implantuje dzieciom swoje przekonania, ideały, pewne myśli. Można nawet powiedzieć, że realizowany jest program tworzenia ‘ja’ jednostki. Ludzie zwykle uważają, że sami są twórcami siebie i to, co sobie myślą, jakie mają poglądy, zawdzięczają tylko sobie. Tymczasem nic bardziej błędnego. Tak głęboko jesteśmy wytwarzani, że nawet tego nie zauważamy”.
ZBIGNIEW LIBERA
Należy do najciekawszych artystów pokolenia, które pojawiło się na krajowej scenie artystycznej w latach osiemdziesiątych (w okresie tym nie uczestniczył w oficjalnym obiegu artystycznym, działał m.in. alternatywnym kręgu łódzkiego strychu i „Kultury Zrzuty”, współpracował także z Zofią Kulik jako jej model), tworzy obiekty, instalacje, realizacje wideo, posługuje się fotografią, malarstwem, jest autorem działań multimedialnych. Przedstawione na początku lat dziewięćdziesiątych prace o charakterze kontemplacyjno-medytacyjnym – jak np. realizacja wideo „Perseweracja mistyczna” (pokazana m.in. na głośnej wystawie „Perseweracja mistyczna i róża” w 1992 w PGS w Sopocie) wywołały wokół jego twórczości spore zanteresowanie. Kolejne wystawy na których przedstawił takie realizacje jak „Urządzenia korekcyjne” (wystawa indywidualna w CSW w Warszawie), czy też model obozu koncentracyjnego zbudowany z klocków lego, przyniosły mu miano artysty kontrowersyjnego i międzynarodowy rozgłos. W 2004 w łódzkim Atlasie Sztuki, PGS Sopot, poznańskim Arsenale pokazał wystawę swoich prac wykorzystujących przekaz fotograficzny "Mistrzowie i pozytywy".

Description:
Untitled , 1997
pencil, crayon/paper, 40 x 58 cm (dimensions in passe-partout window); signed and dated lower right: 'Zbigniew Libera | 1997', ,

Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Technika
ołówek, kredka/papier
Sygnatura
sygnowany i datowany p.d.: 'Zbigniew Libera | 1997'