54
Przemysław Matecki (1976) | Bez tytułu (Żuliki), 2005/2006
Estymacja:
8,000 zł - 12,000 zł
Pominięte
Aukcja na żywo
Kolekcja Piotra Bazylko
Artysta
Przemysław Matecki (1976)
Wymiary
60 x 60 cm
Kategoria
Opis
collage, olej, emalia/papier , płótno, 60 x 60 cm, sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'P. MATECKI | "BEZ TYTUŁU" | 60 x 60 cm EMALIA, OLEJ, PAPIER | 2005/2006',
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Argumentem najczęściej podnoszonym, mającym świadczyć o wartości dzieła sztuki jest to, czy zmienia ono nasze zrozumienie rzeczywistości, zmusza do innego spojrzenia na pewne kwestie, inaczej niż pozostali artyści komentuje lub obrazuje określone rzeczy. Jeśli jest to prawda, a wierzymy że jest - to prace, które widzieliśmy w pracowni Przemka Mateckiego sprawiły, że to co stanowi naszą pasję, pokazało nam nową twarz.
W kontaktach z pracami Mateckiego często brakuje słów, aby opisać widziane... no właśnie - obiekty czy obrazy. „Jak śmiesznie wygląda przy tym sztuka” – pytanie/twierdzenie widniejące na ścianie pracowni Przemka sprawia, że przy każdej kolejnej, pokazywanej pracy potrzebujemy czasu, zanim zrozumiemy, co tak naprawdę przed sobą widzimy...
Ale jak już w ciszy i spokoju „wgryziemy” się w jego obraz (jednak wolimy tradycyjnie opisywać jego prace), to przyjemność obcowania z nim jest wielka...(...)
W swoich pracach Przemek miesza elementy odpadów pop kultury (wycinki z magazynów ilustrowanych, kalendarzy i plakatów ulicznych) z malarstwem. Przy czym malarstwo jest tu bardzo często tylko tłem lub konturem zatopionego w nim wycinka. Przemek wchłania w siebie dużo szumu - obrazów z telewizji, prasy, książek, albumów, reklam – rejestruje i przetwarza w formę wyjątkowych obiektów sztuki. Jak przy tym wygląda sztuka? Naszym zdaniem znakomicie".
Krzysztof Masiewicz, Na naszym radarze - Przemek Matecki, "ArtBazaar" 10.11.2006 [dostęp: 20.03.2021] https://artbazaar.blogspot.com/search?q=Przemek+Matecki
W latach 1997-2002 studiował na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Pomysłodawca i założyciel Pracowni Tfurczości Dojrzałej (2002). Mieszka w Warszawie. Biorąc za punkt wyjścia "śmieci" kultury materialnej, Matecki wytwarza malarskie byty - obrazy, obiekty, instalacje - które mierzą się ze współczesnością. Indywidualne wystawy artysty odbyły się m.in. w warszawskich Zachęcie, CSW Zamek Ujazdowski i Galerii Raster, a także w berlińskich i londyńskich galeriach. W 2015 roku jego prace znalazły się w kolekcj Muzeum Narodowego w Warszawie.
Description:
Untitled (Zuliki), 2005/2006
oil, collage, emalia/canvas, paper, 60 x 60 cm; signed, dated and described on the reverse: 'P. MATECKI | "BEZ TYTULU" | 60 x 60 cm EMALIA, OLEJ, PAPIER | 2005/2006', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 20%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
"Argumentem najczęściej podnoszonym, mającym świadczyć o wartości dzieła sztuki jest to, czy zmienia ono nasze zrozumienie rzeczywistości, zmusza do innego spojrzenia na pewne kwestie, inaczej niż pozostali artyści komentuje lub obrazuje określone rzeczy. Jeśli jest to prawda, a wierzymy że jest - to prace, które widzieliśmy w pracowni Przemka Mateckiego sprawiły, że to co stanowi naszą pasję, pokazało nam nową twarz.
W kontaktach z pracami Mateckiego często brakuje słów, aby opisać widziane... no właśnie - obiekty czy obrazy. „Jak śmiesznie wygląda przy tym sztuka” – pytanie/twierdzenie widniejące na ścianie pracowni Przemka sprawia, że przy każdej kolejnej, pokazywanej pracy potrzebujemy czasu, zanim zrozumiemy, co tak naprawdę przed sobą widzimy...
Ale jak już w ciszy i spokoju „wgryziemy” się w jego obraz (jednak wolimy tradycyjnie opisywać jego prace), to przyjemność obcowania z nim jest wielka...(...)
W swoich pracach Przemek miesza elementy odpadów pop kultury (wycinki z magazynów ilustrowanych, kalendarzy i plakatów ulicznych) z malarstwem. Przy czym malarstwo jest tu bardzo często tylko tłem lub konturem zatopionego w nim wycinka. Przemek wchłania w siebie dużo szumu - obrazów z telewizji, prasy, książek, albumów, reklam – rejestruje i przetwarza w formę wyjątkowych obiektów sztuki. Jak przy tym wygląda sztuka? Naszym zdaniem znakomicie".
Krzysztof Masiewicz, Na naszym radarze - Przemek Matecki, "ArtBazaar" 10.11.2006 [dostęp: 20.03.2021] https://artbazaar.blogspot.com/search?q=Przemek+Matecki
W latach 1997-2002 studiował na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. Pomysłodawca i założyciel Pracowni Tfurczości Dojrzałej (2002). Mieszka w Warszawie. Biorąc za punkt wyjścia "śmieci" kultury materialnej, Matecki wytwarza malarskie byty - obrazy, obiekty, instalacje - które mierzą się ze współczesnością. Indywidualne wystawy artysty odbyły się m.in. w warszawskich Zachęcie, CSW Zamek Ujazdowski i Galerii Raster, a także w berlińskich i londyńskich galeriach. W 2015 roku jego prace znalazły się w kolekcj Muzeum Narodowego w Warszawie.
Description:
Untitled (Zuliki), 2005/2006
oil, collage, emalia/canvas, paper, 60 x 60 cm; signed, dated and described on the reverse: 'P. MATECKI | "BEZ TYTULU" | 60 x 60 cm EMALIA, OLEJ, PAPIER | 2005/2006', ,
Additional Charge Details
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 20 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Stan zachowania
0
Technika
collage, olej, emalia/papier , płótno
Sygnatura
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'P. MATECKI | "BEZ TYTUŁU" | 60 x 60 cm EMALIA, OLEJ, PAPIER | 2005/2006'
Proweniencja
zakup bezpośrednio od artysty
Wystawiany
0